چند نوبت خوراکی در روز بخوریم؟ مناسبترین شیوه میل کردن برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 6 روز قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • چند نوبت خوراکی در روز بخوریم؟ مناسبترین شیوه میل کردن برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار
  • چند نوبت خوراکی در روز بخوریم؟ مناسبترین شیوه میل کردن برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار


    خبر خوش برای طبیعت ریزه‌خوار شما: میل کردن گاه و بیگاه خوراکی مساویست با کم شدن وزن. طبق مطالعات اخیر که در مجله‌ی انجمن تحقیق مواد غذایی و رژیم‌های خوراکی به چاپ رسید، نمایان شد مردمی که هر روزه ۶ نوبت‌ی خوراکی کوچک میل می‌کنند، مواد غذایی زیادتری گرفتن می‌کنند و توده‌ی بدنی آنان نسبت به مردمی که هر روزه ۴ نوبت‌ خوراکی می‌خورند، کوچک‌تر است.

    پژوهشگران در مطالعات خود آورده‌اند که احتمالا فاکتور های متعددی در این امر دخیل است، از جمله ترشح هورمون‌های متفاوت و مخابره‌ی سیگنال‌های گرفتن مواد غذایی در جسم که با زیاد شدن نوبت‌های خوراکی به وقوع می‌پیوندد که اشتهای کاذب را سرکوب و بنابراین منجر به جذب انرژی(کالری) کم‌تر شده و تخلیه‌ی معده را به تعویق می‌اندازد سپس تا ساعتها مانع از احساس گرسنگی می‌شود.

    گرچه بعضی از کارشناسان متعقددند نوبت‌های خوراکی متعدد یا میل کردن اسنک و میان‌نوبت اثر معکوسی دارد و به عنوان نمونه سبب زیاد شدن شاخص قند خون شده، ترشح انسولین را زیاد شدن داده و زمینه‌ی ذخیره‌ی چربی را زیادتر می‌کند، اما پزشک جن مک‌دانیل سخنگوی انجمن تحقیق مواد غذایی و رژیم خوراکی بر این باور است که برای بهره‌گیری از خاصیت ها نوبت‌های خوراکی متعدد، رعایت حد فاصل متناوب الزامیست.

    مک‌دانیل معتقد است، برای مردمی که شاخص قند خون آنان در حد عادیست میل کردن ۶ نوبت‌ی خوراکی کوچک، هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار به هیچ وجه سبب زیاد شدن ترشح انسولین نمی‌گردد. در واقع بدین ترتیب شاخص قند خون آنان ثابت مانده و احتمال پرخوری کم شدن می‌یابد یا مانع از هوس‌های بیجا می‌گردد.

    تحقیقات مطلب‌ی دیگری را نیز در باب یاری به کم شدن چربی‌ها افشا می‌کند: احتمال کم شدن وزن در مردمی که صبح‌ها کالری زیادتر و شب‌ها کالری کم‌تری گرفتن می‌کنند، بیشتر است.

    مک‌دانیل می‌گوید، گرفتن کالری‌ زیادتر در زمان صبح، انرژی زیادتر را درست در زمانی که به آن احتیاج دارید در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن را به عنوان متابولیزم جسم استفاده نمایید. گاهی مردم تمایل دارند شب‌زمان چیزی میل کنند. تا به حال زمان تماشای سریال یک ظرف بزرگ پاپکورن خورده‌اید؟ مطمئنیم که چنین کرده‌اید.

    چطور می‌توان ۶ نوبت‌ی کوچک، هر ۳ ساعت یکبار میل نمود اما کالری بیشتری گرفتن و جذب نکرد؟ در اینجا مک‌دانیل به طور خلاصه و لیست‌وار روشی سالم بر اساس گرفتن ۱۸۰۰ کاالری در روز را به ما پیشنهاد می‌نماید.

    • نوبت‌ی اول: ۴۰۰ کالری
    • نوبت‌ی دوم: ۲۰۰ کالری
    • نوبت‌ی سوم: ۴۰۰ کالری
    • نوبت‌ی چهارم: ۲۰۰ کالری
    • نوبت‌ی پنجم: ۵۰۰ کالری
    • نوبت‌ی ششم: ۱۰۰ کالری

    شما میتوانید کالری مواد خوراکی را به راحتی بدست آورید.

    مک دانیل در انتها خاطر نشان می‌سازد که لزومی بر پیروی مطلق از این برنامه نیست. چنانچه با استفاده ۳ نوبت در روز هیکل هماهنگی دارید و در عین حال پر انرژی هستید، به شیوه خودتان عمل نمایید. فقط کافیست قلق کار دستتان بیاید. وی در دنباله می‌گوید که این برنامه قطعا یک مدلی ثابت برای تمام نخواهد بود.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چند نوبت خوراکی در روز بخوریم؟ مناسبترین شیوه میل کردن برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 13
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه