آیا آشامیدن قهوه بدون کافئین برای شما مناسبتر است؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • آیا آشامیدن قهوه بدون کافئین برای شما مناسبتر است؟ | مجله سلامت یاثار
  • آیا آشامیدن قهوه بدون کافئین برای شما مناسبتر است؟ | مجله سلامت یاثار


    امکان پذیر است شما به تازگی تصمیم گرفته باشید که آشامیدن قهوه را ترک نمایید. امکان پذیر است علت این تصمیم این باشد که شما می خواهید یک خواب منظم و آرام را تجربه نمایید، یا امکان پذیر است علت تان برای قطع آن این باشد که شنیده اید قهوه قادراست سبب سرطان شود. (بی قرار نباشید این خیلی بعید است).

    علت ها این تصمیم باارزش نیستند، تفکر به ترک آن، غیر متداول نیست. یک مطالعه نشان داد که ۶۴ درصد آمریکایی ‌ها هر روز یک فنجان قهوه می ‌نوشند (بالاترین درصد تا به امروز)، طبق مطالعه ای دیگر آمریکایی‌ ها به طور متوسط از ۱۱۰۰ دلار برای صرف قهوه در سال مصرف می ‌کنند.

    ترک کردن سخت است. اما در مقابل، به دید می رسد که مزایای تندرستی بی شماری برای به دست آوردن چیزهای مناسب در ترک آن وجود دارد. اما صبر نمایید، امکان پذیر است یک جانشین بدون کافئین برای آن وجود داشته باشد.

    قهوه بدون کافئین چیست؟

    قهوه بدون کافئین که با عنوان decaf شناخته می شود، فقط یک قهوه متداولی نیست، بلکه یک قهوه سرد است.

    اما اجازه ندهید این نام شما را فریب دهد. این قهوه بدون کافئین کاملا عاری از کافئین نیست بلکه نسبت به قهوه متداولی کافئین آن خیلی کمتر است. این که دقیقا میزان کافئین چقدر کم تر است، می ‌تواند اندکی مبهم باشد.

    از آنجا که ساوقت خوراکی و داروی آمریکا مقررات سختگیرانه ‌ای در مورد قهوه بدون کافئین ندارد، دانستن این که دقیقا چه میزان کافئین در هر فنجان گرفتن می ‌نمایید، سخت است. افزون بر این، کیفیت شیوه پردازش آن قادراست بر سطوح کافئین اثر بگذارد، به همین علت است که یک برند قهوه امکان پذیر است سبب شود که کافئین را ترک نمایید، در حالی که برند دیگر امکان پذیر است شما را به شتاب به اوج برساند.

    چیزی که ما می ‌دانیم این است که فرآیند decaffeination (یعنی جدا سازی بخش اعظم کافئین موجود در قهوه از دانه ها) همواره محدوده ۹۷ درصد کافئین را حذف می‌ کند و به طور متوسط قهوه بدون کافئین دارای ۳ میلی گرم کافئین در هر فنجان نسبت به ۸۵ میلی گرم در یک فنجان قهوه متداولی است که اگر نسبت به کافئین حساس هستید میزان قابل‌ توجهی است.

    همینطور بخوانید: خصوصیات استفاده هر روزه قهوه

    قهوه بدون کافئین چگونه ساخته می شود؟

    باور بر این است که قهوه decaf در دهه ۱۹۰۰ کشف شد، وقتی که یک محموله دانه قهوه در آب دریا در طی ترانزیت غرق شد که به طور طبیعی میزانی از کافئین را استخراج کرد.

    کمی پس از آن، بازرگانی که با این اتفاق درگیر شده بود، این دانه جادویی را با مصرف حلال شیمیایی به نام بنزن که جز تشکیل ‌دهنده اصلی بنزین است و هم چنین در آتش فشان یافت می ‌شود، بازسازی کرد.

    خبر مناسب این است: دانه های قهوه بدون کافئین خیلی امن تر شده و شامل مواد شیمیایی سرطان زای کمتری هستند.

    پروسه جداسازی کافئین از دانه با دانه های خام آغاز می شود (واقعیت جالب: دانه ها قبل از پردازش سبز هستند)، که در ابتدا در آب برای برانگیختن کافئین آغشته می شوند. سپس، قادراست سه شیوه اولیه را دنبال کند.

    • از متیلن کلراید که در پاک ‌کننده ‌های رنگ (yikes)، یا اتیل استات، که در چسب و پاک ‌کننده‌های لاک ناخن مصرف می ‌شود، به منظور حذف کافئین از آب مصرف می شود و به محلول قهوه و آب اضافه می شود (فرآیند مستقیم) و یا اینکه با حذف آب از دانه و سپس اضافه کردن آنان به آمیخته آب (فرآیند غیر مستقیم) صورت می گیرد. مرحله نهایی همان است که آب را تبخیر می کند تا مزه در دانه باقی بماند.
    • یک شیوه دیگر به نام فرآیند Swiss Water، از یک فیلتر زغال برای حذف کافئین موجود در آب مصرف می ‌کند و آن را ۱۰۰ درصد عاری از مواد شیمیایی می ‌سازد.
    • فرایند سوم همینطور با مصرف دی اکسید کربن مایع برای حل کردن کافئین مواد شیمیایی را آزاد می کند.

    اگر چه امکان پذیر است شیوه های بعدی ترجیح داده شود، میزان مواد شیمیایی باقی مانده در انتهای شیوه استخراج کافئین، حداقل است و توسط FDA امن تلقی شده است. صرف ‌دید از ترجیح شما، چون برچسبی برای آشکار کردن شیوه مورد مصرف در دسترس نیست، سخت است که بگوییم دقیقا چه چیزی را گرفتن می نمایید مگر اینکه گونه ارگانیک آن را انتخاب نمایید که عاری از حلال است.

    پس، آیا قهوه بدون کافئین برای شما مناسب است؟

    چه قهوه‌ بدون کافئین و چه متداولی، هر دو در میزان آنتی ‌اکسیدان ‌ها بالا هستند، اگرچه decaf می ‌تواند شامل آنتی اکسیدان کمتری باشد ، اما این به معنی دارا نبودن این مزایا نیست. در هر صورت به دید می رسد که قهوه می‌ تواند به پیشگیری از سرطان و حتی دیابت گونه ۲ یاری کند.

    اما این تمام چیز نیست. قهوه Decaf دارای خصوصیت ‌های مثبت بی‌شماری است که بعضی از آن‌ ها به علت میزان پایین کافئین هستند:

    استفاده قهوه Decaf در یک مطالعه، نشان دهنده کم شدن ریسک سرطان رکتوم بوده است.

    مطالعه ای بر روی موش صحرایی (ما انتظار داریم بر روی انسان ها نیز اثبات شود) نشان داد که موش هایی که با قهوه غذا شده بودند ، نسبت به گروهی که قهوه نخورده بودند در انجام وظایف شناختی مناسبتر عمل کردند. این نشان می دهد که قهوه (بدون توجه به محتوای کافئین) قادراست زوال ذهنی مربوط به سن را کم شدن دهد.

    اثر استفاده هر دو قهوه بدون کافئین و قهوه کافئین دار برای حفاظت از نورون ‌ها در مغز نشان داده شده ‌است و امکان پذیر است به پیشگیری از مریضی‌ هایی مثل آلزایمر و پارکینسون یاری کند.

    قهوه Decaf امکان پذیر است به لطف اثر مثبت آن بر فاکتور های ریسک نظیر التهاب و افسردگی، مرگ و میر را نیز کم شدن دهد.

    اما کدام یک برای شما مناسبتر هستند؟

    قهوه متداولی قطعا یک فهرست زیاد از مزایای تندرستی دارد، اما لزوما به این معنی نیست که سالم ‌تر است. از یک سو، این بحث وجود دارد که چون قهوه کافئین دار به طور گسترده مورد مطالعه قرار می ‌گیرد، ما زیادتر در مورد آن و مزایایش می دانیم. اما در عین حال یکی دیگر از اهداف کلیدی نیز وجود دارد: مردمی که با کافئین ارتباط مناسبی ندارند.

    خیلیی از مردم پس از آشامیدن یک فنجان قهوه از نشانه های هم چون برگشت اسید، سوزش معده و ناراحتی معده رنج می ‌برند. (که قطعا مناسبترین راه برای آغاز روز نیست) اما چون فرآیند استخراج کافئین از قهوه می ‌تواند قهوه را ملایم ‌تر کند، قهوه بدون کافئین قادراست این علامت‌ ها را کم شدن دهد و آن را به انتخابی عاقلانه ‌تر برای بعضی از مردم تبدیل کند.

    کافئین نیز مسئول تاثیرات جانبی کم‌ تر، نظیر نگرانی، بی‌ خوابی، فشار خون بالا، و خستگی است. فراموش ننمایید که کافئین یک دارو است، و با اینکه به اندازه بعضی از چیزها اعتیاد آور نیست، استفاده منظم آن می ‌تواند منجر به تمایل به استفاده مجدد آن شود.

    همینطور کافئین می‌ تواند بر داروهای ویژه اثر منفی بگذارد. با این حال، با توجه به حداقل مقدار کافئین، قهوه بدون کافئین گزینه خیلی امن‌ تری به دید می رسد. (اگر تقویت دکتری دارید که به حداقل رساندن استفاده کافئین احتیاج دارد ، لطفا با دکتر خود مشورت نمایید)

    زمانی نوبت به قهوه می ‌رسد، ارتباط به شما و جواب جسم شما به کافئین دارد. اگر از پیامد جانبی آن رنج نبرید، استفاده آن را حفظ نمایید. فقطتلاش نمایید استفاده کافئین را به ۴۰۰ میلی‌ گرم در روز (۴ تا ۴ فنجان، بسته به قدرت)ممحدوده نمایید.

    اما اگر شما چیزی ملایم ‌تر را ترجیح می دهید انتخاب شما قهوه بدون کافئین است. اگر جذب مواد شیمیایی برایتان ناخوشایند است، به دنبال یک بسته ارگانیک تایید شده باشید.

    خبر مناسب این است که بدون توجه به اولویت شما، هنوز هم می ‌توانید از آن مزه بهشتی قهوه لذت ببرید. و این چیزی نیست جز زیبایی!


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب آیا آشامیدن قهوه بدون کافئین برای شما مناسبتر است؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 38
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه