رژیم خوراکی ضدپیری | چگونه دیر پیر شویم؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • رژیم خوراکی ضدپیری | چگونه دیر پیر شویم؟ | مجله سلامت یاثار
  • رژیم خوراکی ضدپیری | چگونه دیر پیر شویم؟ | مجله سلامت یاثار


    اگرچه این موضوع امکان پذیر است هنظیر داستان فیلم‌های علمی تخیلی باشد اما پژوهشگران گرفتنه اند که بعضی از مواد می‌توانند تاثیر وقت را با خوب شدن متابولیسم بدن؛ زیاد شدن انرژی و خوب شدن مقاومت به انسولین معکوس کنند. خبر مناسب این است که چنین موادی را می‌توان در میوه‌ها و سبزیجات نمایان کرد.

    مطالعات در دانشکده دکتری دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان داده است که میل کردن نیکوتین آمید مونونوکلئوتید(NMN) که جسم ما به طور طبیعی آن را تولید می‌کند دارای تاثیر مثبت و ضد پیری بر روی حیوانات است.

    از آنجایی که مطالعه بر روی حیوانات با چنین موفقیتی همراه بوده است، پژوهشگران تلاش می‌کنند ازمایش‌های خود را بر روی انسان‌ها نیز آغاز کنند.

    مطالعه بر روی حیوانات که در مجله Cell Metabolism منتشر شده است نشان می‌دهد که موش‌های پیری که مکمل آب به همراه NMN را نوشیده‌اند خوب شدن مناسبی در متابولیسم خود داشته اند. جالب توجه است که آب خوب شدن یافته اثری بر روی موش‌های جوان نداشته است. این موضوع بدین خاطر است که منشا تامین کننده NMN در جسم ما با پیری کم شدن نمایان می‌کند. به همین خاطر است که مردم پیر واقعا به آن احتیاج دارند.

    مناسبتر است بدانید که NMN در میوه‌ها و سبزیجاتی همانند آووهدیه، کلم بروکلی؛ کلم و خیار یافت می‌شود. مناسب حالا سوال اینجاست که اگر تمام ما به رژیم گیاهخواری روی بیاوریم زندگی زیاد تری خواهیم داشت و برای همیشه جوان خواهیم ماند؟ دقیقا چنین نیست.

    مکمل‌هایی که به موش‌های پیر داده شده بود میزان NMN خیلی بالایی نسبت به سبزیجات متداولی داشت. این در حافهرست که ما نمی توانیم سبزیجات به اندازه برای به دست آوردن تاثیرات دقیق این مطالعه میل کنیم. میل کردن این سبزیجات امکان پذیر است تاثیر تجمعی بر روی رابطهات و اتصالات عصبی جسم داشته باشد. به همین خاطر نمی‌توان انتظار داشت تاثیر ضد پیری آن در یک وقت کوتاه خود را نشان دهد.

    برای اینکه بتوانید از تاثیرات چنین موادی بهره مند شویدتلاش نمایید یک چهارم الی یک دوم بشقاب خوراکی خود در هر نوبت را به سبزیجات و میوه‌ها تخصیص دهید.

    در دنباله با خوراکی هایی آشنا می‌شوید که در تاثیر گذشت وقت به شما یاری می‌کند تاثیرات پیری را معکوس نمایید.


    خوراکی های شامل NMN:

    در مطالعه ای که در بالا به آن ذکر کردیم، موش‌هایی که آب شامل NMN نوشیده بودند در واقع زیادتر از گروه کنترلی از این مواد مصرف کرده بودند. با اینکه نمی‌توان به درستی چنین نتایجی را به دنیای واقعی و انسان‌ها ربط داد اما میل کردن موادی همانند گوجه فرنگی، آووهدیه، بروکلی و خیار خالی از لطف نخواهد بود.

    همینطور بخوانید: مناسبترین روغن برای جوانی پوست صورت

    خوراکی های شامل ویتامین B:

    همانطور که می‌دانید NMN یکی از مشتقات Niacin با نام مستعار ویتامین B3 است. همه ی ویتامینهای B برای انرژی جسم باارزش هستند زیرا انرژی را در اختیار جسم قرار می‌دهند و سبب زیاد شدن انرژی متابولیسم سلولی می‌شوند. خوراکی های پربار از Niacin شامل بادام زمینی، قارچ و چای سبز تازه است.

    همینطور بخوانید: پیشگیری از پیری زودرس پوست

    خوراکی های شامل کاروتنوئید:

    مواد غذایی موجود در میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی همانند پرتقال، کدوتنبل؛ هویج و فلفل دلمه ای نارنجی رنگ قادراست به خوب شدن طروات پوست یاری کند و از عدم موفقیته شدن کلاژن در پوست پیشگیری نماید.

    دیگر خوراکی هایی که پربار از آنتی اکسیدان هستند می‌توانند پوست شما را شاداب تر نمایند. تمشک و انار شامل الاجیک اسید(یک آنتی اکسیدان) هستند که قادراست عدم موفقیته شدن کلاژن را کم شدن دهد.


    خوراکی های شامل امگا۳:

    در فرایند پیری، همواره التهاب زیادتر از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد اما میل کردن خوراکی های پربار از امگا۳ قادراست از این امر پیشگیری کند. چربی‌های مناسبی که در بادام، دانه‌ها، ماهی و روغن زیتون یافت می‌شود همگی به کم شدن التهاب یاری می‌کنند.


    رژیم خوراکی مدیترانه‌ای:

    تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مردمی که از رژیم خوراکی مدیترانه ای مصرف می‌کنند زوال شناختی کمتری خواهند داشت و کمتر از دیگران دربرابر دچار به مریضی آلزایمر هستند. موادی همانند روغن زیتون، میوه‌ها، سبزیجات؛ آجیل و حبوبات قادراست برای مغز شما سودمند باشد.

    مقاله مرتبط: رژیم خوراکی مدیترانه ای

    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب رژیم خوراکی ضدپیری | چگونه دیر پیر شویم؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 50
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه