مناسبترین صبحانه، ناهار و شام برای معالجه سرماخوردگی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 1 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • مناسبترین صبحانه، ناهار و شام برای معالجه سرماخوردگی | مجله سلامت یاثار
  • مناسبترین صبحانه، ناهار و شام برای معالجه سرماخوردگی | مجله سلامت یاثار


    بدیدتان کدام یک از این دو جمله درست است: “وقتی که تب دارید، کمتر خوراکی میل کنید و اگر سرماخوردگی دارید، زیادتر خوراکی میل کنید” یا “اگر سرما خورده‌اید، کمتر خوراکی میل کنید و اگر تب دارید، زیادتر خوراکی میل کنید”؟ معلوم است، هیچ کدام.

    این احتمال وجود دارد که در فصل سرما و آنفولانزا، حداقل یکبار مریض شوید اما این مشکل به مقدار خوراکی که می‌خورید، مربوط نمی‌شود بلکه چیزی که می‌خورید قادراست به تسکین سنگینی سر و سردرد شما یاری کند.

    پزشک پم پیک، نویسنده “معالجه گرسنگی” می‌گوید: مواد غذایی خوب می‌توانند به جسم شما در مقاومت با مریضی یاری کنند. درنتیجه ما دو برنامه خوراکی ساده یکی برای سرماخوردگی و دیگری برای آنفولانزا بیان می‌کنیم که نشانه ها مریضی را کم شدن می‌دهد، سیستم ایمنی بدنتان را تثبیت می‌کند و شتاب بهبودی شما را بالا می‌برد.

    مناسبترین برنامه خوراکی برای معالجه سرماخوردگی

    شارون پالمر، کارشناس غذا و نویسنده Plant-Powered for Life. می‌گوید: بعضی از نشانه ها سرماخوردگی نظیر “تولید مخاط”، جواب التهابی جسم به پاتوژن هستند درنتیجه افزون بر مصرف معالجه‌های شناخته شده سرماخوردگی، استفاده مواد خوراکی که التهاب را کم شدن می‌دهند، قادراست به شما یاری کند که احساس مناسبتری داشته باشید.

    صبحانه: املت قارچ با سالسا (۲ عدد تخم مرغ، نصف فنجان قارچ خرد شده، کمی‌سس سالسا)

    تخم مرغ لبریز از “روی” است که سیستم ایمنی را تثبیت می‌کند و نشانه ها سرماخوردگی را رفع می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده “روی” در ظرف ۲۴ ساعت از آغاز نشانه ها قادراست مدت سرماخوردگی را کوتاه کند. گونه های قارچها(مثلا دکمه‌ای و شیتاکه)، سیستم ایمنی جسم را تثبیت می‌کنند. پیک می‌گوید: قارچ‌ها، تولید سلول‌های سفید خون را که در خط مگام سیستم ایمنی جسم ما هستند، زیاد شدن میدهند. اندکی سس سالسای تند قادراست به برطرف کردن گرفتگی و التهاب سینوس‌ها یاری کند.

    میان نوبت: ماست (یک ظرف کوچک یا سه چهارم فنجان)

    پروبیوتیک‌های موجود در ماست، مناسبترین دوستان مردم مبتلا به سرماخوردگی هستند. زیرا آنان، جواب التهابی جسم را کم شدن می‌دهند. مطالعه‌ای که در مجله غذا انگلستان به چاپ رسید، نشان می‌دهد که باکتری‌های سودمند، مدت سرماخوردگی را تا ۲ روز کم شدن می‌دهند و تا ۳۴% از شدت نشانه ها می‌کاهند.

    پیک توصیه می‌کند از ماست‌های مزه دار که در هر نوبت، ۱۵ گرم یا کمتر از این میزان کربوهیدرات دارند، مصرف نمایید یا یک ماست ساده انتخاب نمایید و یک قاشق چایخوری عسل خام در آن بریزید.

    آشامیدنی: چای سبز یا سیاه بدون کافئین

    پیک می‌گوید: زمانی مریض هستید نمی‌توانید به اندازه به اندازه چای بنوشید. اما چای سبز و سیاه، لبریز از آنتی اکسیدان هستند از جمله آنتی اکسیدان “ال تینین” که سیستم ایمنی جسم را تثبیت می‌کند. پژوهشگران دانشگاه کاردیف گرفتنه‌اند که آشامیدنی‌های گرم قادراست عطسه، گلودرد، لرز و خستگی را کم شدن دهد.

    ناهار: برشهای فلفل قرمز و بروکلی با حوموس

    مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین C برای تندرستی سیستم ایمنی الزامی است و قادراست سرماخوردگی شما را سریعتر رفع کند. پالمر می‌گوید: توت فرنگی، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای و مرکبات لبریز از ویتامین C هستند.

    استفاده حموس درکنار سبزیجات، به جسم شما پروتئین می‌رساند. پروتئین یک ماده غذایی باارزش برای تثبیت سیستم ایمنی جسم است و برای تولید آنتی بادی‌های ضد مریضی، الزامی است.

    میان نوبت: سیب زمینی شیرین(نصف سیب زمینی شیرین پخته با یک قاشق چایخوری روغن زیتون خالص و کمی‌نمک)

    سیب زمینی شیرین شامل ویتامین A می‌باشد. ویتامین A، یک ماده غذایی تثبیت کننده سیستم ایمنی است که به تولید سلول‌های سفید خون که با ویروس‌ها مقاومت می‌کنند و همینطور سالم نگه‌داشتن غشاهای مخاطی، یاری می‌کند.

    شام: سوپ مرغ

    مادر شما، درست می‌گفت. پیک می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد که سوپ مرغ، گرفتگی و مخاط بینی را کم شدن می‌دهد. این مشکل بدلیل آمینو اسید سیستئین در مرغ است که به رقیق کردن مخاط در ریه‌ها یاری می‌کند و از مقدار سرفه و گرفتگی بینی شما می‌کاهد. بعلاوه سوپ داغ از کم آبی جسم پیشگیری می‌کند و قادراست گلودرد را تسکین دهد. یک مطالعه که در مجله “قفسه سینه” منتشر شد نشان می‌دهد که ضروری نیست سوپ، حتما خانگی باشد تا چنین فایدهی داشته باشد. سوپ‌های مهیا سوپر مارکتی نیز اثربخشند.

    آشامیدنی: آب داغ با لیمو و عسل(یک برش لیمو و یک قاشق خوراکی خوری عسل)

    تحقیقات نشان می‌دهد که عسل، گلودرد را کم شدن می‌دهد و قادراست سرفه شما را کمتر کند. در یک مطالعه نمایان شد که عسل به اندازه داروی سرفه در کم شدن سرفه‌های شبانه، اثربخش است. لیمو نیز به آشامیدنی شما ویتامین C اضافه می‌کند که ضد سرماخوردگی است.

    خوراکی های خوب برای خوب شدن آنفولانزا

    پالمر می‌گوید: در وقتی که آنفولانزا دارید بایست مواظب هیدراتاسیون و انرژی گرفتنی‌تان باشید که اگر وضعیت تهوع داشته باشید، قادراست خیلی سخت باشد. پالمر توصیه می‌کند تا وقتیکه وضعیت تهوع شما رفع شود، جرعه‌های کوچک از مایعات روشن بنوشید و زمانیکه معده شما توانست مواد خوراکی را تحمل کند، خوراکی های زیر را میل کنید.

    صبحانه: بلغور جو دو سر و موز(نصف فنجان جو دوسر پرک شده یا یک بسته بلغور جو دوسر فوری و نصف موز قطعه قطعه شده)

    جو دوسر شامل “بتاگلوکان” است. پیک میگوید: بتاگلوکان، یک گونه فیبر است که قادراست به روند بهبودی، شتاب بقسمتد و سیستم ایمنی جسم شما را تثبیت کند. موز دارای پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی است که اکثر با تب و استفراغ در جسم کم شدن می‌یابد.

    میان نوبت: آبمیوه تازه یا آب سبزیجات V8

    اگر نمی‌توانید سبزی و میوه میل کنید، از این آشامیدنی‌ها مصرف نمایید. آبمیوه‌های تازه، شامل میزان بیشتری مواد غذایی و آنتی اکسیدان هستند که به تثبیت سیستم ایمنی شما یاری می‌کند. یک مطالعه که در مجله FASEB منتشر شد، نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از التهاب ریه وابسته با آنفولانزا، یاری می‌کنند. اگر آبمیوه تازه در دسترس ندارید، V8 لبریز از آنتی اکسیدان‌های شفادهنده و الکترولیت‌های آبرسان است.

    آشامیدنی: آب نارگیل

    آب نارگیل آبرسان است و قادراست الکترولیت‌هایی که بدلیل تب یا تعریق دفع شده‌اند، جانشین کند. می‌توانید اندکی لیمو به آن اضافه نمایید تا ویتامین C مورد احتیاج برای تثبیت سیستم ایمنی بدنتان، تامین شود.

    ناهار: گل کلم بخارپز یا سوپ گل کلم(۱ تا ۲ فنجان)

    اجازه ندهید که رنگ کم رنگ کلم، شما را گول بزند. گل کلم لبریز از ترکیبی است که میزان گلوتاتیون را زیاد شدن می‌دهد. گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان خیلی قوی است که به سیستم ایمنی جسم یاری می‌کند تا با آنفولانزا مقاومت کند.

    میان نوبت: کفیر(۱ فنجان)

    این آشامیدنی شیر تخمیر شده که شبیه ماست است، لبریز از پروبیوتیک است. پیک می‌گوید: کفیر برای معده، خوراکی ی روشی است و در عین حال به روده، باکتر‌های سودمند می‌رساند.

    شام: اسموتی شیربادام و توت فرنگی(یک فنجان شیربادام شیرین نشده + یک فنجان توت فرنگی یخ زده + یخ)

    پالمر می‌گوید: ویتامین C، روی و ویتامین E برای تندرستی سیستم ایمنی، خیلی باارزش هستند و اسموتی، یک راه عالی برای گرفتن هر سه آنانست. توت فرنگی شامل ویتامین C است و بادام لبریز از روی و ویتامین E می‌باشد. می‌توانید محتوای پروتئین را با اضافه کردن ماست یونانی ساده یا یک قاشق پودر پروتئین زیاد شدن دهید.

    آشامیدنی: چای بابونه یا زنجبیل

    هر دو چای می‌توانند مسائل معده را رفع کنند و التهاب و نشانه ها آنفولانزا را کم شدن دهند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب مناسبترین صبحانه، ناهار و شام برای معالجه سرماخوردگی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 27
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه