رژیم خوراکی سرخپوشان چیست؟ درباره رژیم paleo سرخ پوستی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 1 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • رژیم خوراکی سرخپوشان چیست؟ درباره رژیم paleo سرخ پوستی | مجله سلامت یاثار
  • رژیم خوراکی سرخپوشان چیست؟ درباره رژیم paleo سرخ پوستی | مجله سلامت یاثار


     

    آیا به دنبال یک رژیم خوراکی جدید هستید؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا در مورد رژیم خوراکی سرخپوشان اطلاعاتی به دست بیاوریم.

    رژیم سرخپوشان

    رژیم خوراکی سرخپوشان، امروزه خیلی دوست داشتنی شده است. این رژیم خوراکی با یک سوال ساده آغاز می‌شود: دوست دارید هنظیر غارنشینان خوراکی میل کنید؟ در دنباله رژیم خوراکی سرخپوشان را توضیح می‌دهیم و مزایا و معایب آن را بیان می‌کنیم.

    اصول رژیم خوراکی سرخپوشان:

    در رژیم خوراکی سرخپوشان همواره مردم همان خوراکی هایی را می‌خورند که اجداد غار نشین ما از آن مصرف می‌کردند. موادی همانند میوه، سبزیجات، گوشت، خوراکی های دریایی و آجیل در این رژیم خوراکی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

    با پیروی کردن از این دستورالعمل‌های غذا‌ای، ما در مسیری قرار می‌گیریم که سبب تکامل شکل جسم انسان‌های اولیه به شکل انسان‌های امروزی شده است. این رژیم قادراست اثر مثبتی بر روی تندرستی جسم انسان داشته باشد.

    رژیم سرخپوشان بار گلیسمی جسم را کم شدن می‌دهد و استفاده ویتامین و مواد غذایی را زیاد شدن خواهد داد. در این صورت تعادل بهینه‌ای بین پروتئین، چربی و کربوهیدرات ایجاد می‌شود.

    بعضی از کارشناسان موافق مزایای این رژیم نیستند:

    در حقیقت، مزایای رژیم خوراکی سرخپوشان برای تندرستی هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. اجداد ما این مواد خوراکی را استفاده می‌کردند و خیلیی از مریضی‌های مزمنی را که ما داریم نداشتند اما این بدان معنا نیست که خوراکی ی استفادهی آن‌ها سبب مصونیت از چنین مریضی‌هایی شده است.

    پس نمی‌توان نتیجه گرفت که اگر ما نیز از چنین خوراکی هایی مصرف کنیم به مریضی مبتلا نخواهیم شد. امروزه مطالعات خیلی بیشتری برای تعیین سالم بودن این گونه رژیم خوراکی انجام شده است.

    یک مطالعه کوچک انجام شده نشان می‌دهد که رژیم خوراکی سرخپوشان در مقایسه با رژیم خوراکی مدیترانه ای میزان قند خون را در طول ۱۲ هفته خوب شدن می‌قسمتد اما رسیدن به یک نتیجه واحد در مطالعات بزرگ‌تر اندکی سخت است.

    مقاله مرتبط: راهنمای رژیم خوراکی سرخپوستان

    رژیم خوراکی سرخپوشان شامل چه مواردی است؟

    میوه‌های تازه، سبزیجات تازه، گوشت تازه موادی است که زیادتر در این رژیم گنجانده می‌شود. در این رژیم شخص بایست به دنبال خوراکی هایی باشد که به طور مستقیم از زمین و نواحی اطراف آن به دست می‌آید، درست هنظیر کاری که اجداد ما انجام می‌دادند.

    اجداد ما از حیوانات اهلی و دانه‌های طبیعی مصرف می‌کردند بدون اینکه در رشد آن‌ها از مواد شیمیایی متفاوت مصرف کنند. درنتیجه مردمی که به این رژیم خوراکی روی می‌آورند نیز بایست به دنبال مواد خوراکی ارگانیک و طبیعی باشند.

    مطالعات انجام شده در دانشگاه نشان می‌دهد که سرخپوشان ۳۵ درصد از کالری جسم خود را از چربی، ۳۵ درصد از کربوهیدرات و ۳۰ درصد از پروتئین به دست می‌آوردند.

    رژیم خوراکی سرخپوشان دارای یک جامعه بزرگ است:

    یکی از جنبه‌های مثبت این رژیم خوراکی در مورد مواد خوراکی نیست. مردمی که از این رژیم پیروی می‌کنند همواره همدیگر را به مناسبی تحت پشتیبانی و پشتیبانی قرار می‌دهند.انجمن‌های آنلاین، صفحات فیس بوک و حتی گروه‌های کاری با مردمی پر می‌شود که در زندگی مدرن امروز، روش زندگی مردم باستانی را انتخاب کرده‌اند. این نوع حمایت‌ها را در هیچ کدام از رژیم‌های خوراکی نمایان نمی‌نمایید.

    پایبند بودن به رژیم خوراکی سرخپوشان به معنای توقف خوراکی های مدرن است:

    از هر چیزی که در داخل جعبه، شیشه یا کیسه به فشیوه می‌رسد بایست پرهیز گردد. این بدین معناست که مردم نبایست از موادی همانند غلات، نمک اضافه شده، لبنیات ،حبوبات ( از جمله بادام زمینی ، لوبیا، عدس و سویا ) مصرف کنند.

    با اینکه سیب زمینی در این رژیم خوراکی به شدت نهی می‌شود اما کارشناسان بر این باورند که استفاده اندک آن اشکالی ندارد. مصرف الکل و شکر نیز در این رژیم خوراکی ممگونه است اما به جای شیرین کننده‌های غیرطبیعی می‌توان از عسل مصرف کرد.

    این رژیم خوراکی یک روش زندگی است:

    رژیم خوراکی سرخپوشان یک رژیم خوراکی مزمان نیست. مردمی که از این گونه رژیم مصرف می‌کنند بایست آن را به عنوان یک روش زندگی مداوم بپذیرند. وقتی که حالتان مناسبتر شد نمی‌توانید آن را متوقف نمایید.

    رژیم خوراکی سرخپوشان تنها در مورد خوراکی ها نیست:

    ورزش قسمت الزامی این گونه رژیم است. زنده ماندن در عصر سنگ و آهن به معنای این بود که مردم قدرت بدنی مناسبی داشتند و از روش زندگی مصرف می‌کردند که احتیاجمند ۴۰۰۰ کالری در روز بود.

    حتی مردمی که به طور منظم به باشگاه می روند نیز نبایست چنین کالری را استفاده کنند اما اصل مصرف خوراکی ها به عنوان منشا سوختی جسم هنوز هم به قوت خود باقی است.

    دست کشیدن از خوراکی های فرآوری شده تندرستی کلی جسم را خوب شدن می‌قسمتد:

    اگر چه این رژیم خوراکی به مناسبی مورد مطالعه قرار نگرفته است اما مزایای مصرف نکردن از خوراکی های فرآوری شده بر هیچ کس پوشیده نیست. بر اساس مطالعات مرکز تندرستی هاروارد، سه چهارم استفاده سدیم آمریکایی‌ها، از طریق خوراکی های مهیا وارد جسم آن‌ها می‌شود.

    مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهد مردمی که حداقل ۵ بار در هفته خودشان آشپزی می‌کنند ۴۷ درصد زیادتر از دیگرین زندگی می‌کنند.

    تقلید کامل از اجداد گذشته امحل پذیر نیست:

    اجداد ما از گاو یا مرغ‌های وحشی غذا نمی‌کردند آن‌ها زیادتر زمان خود را صرف شکار بز، بوفالو و احتمالا بعضی از حیوانات منقرض شده می‌کردند. گوشت این حیوانات کاملا بدون چربی بود و امگا۳ مناسبتری برای جسم فراهم می‌کرد.

    زیادتر گیاهانی که در وقت‌های قدیم وجود داشت امروزه منقرض شده‌اند و مطالعه آن‌ها به طور کلی غیر امکان پذیر است.

    شما امکان پذیر است پروتئین زیادتری استفاده نمایید:

    کارشناسان تخمین زده‌اند که اجداد ما به نسبت مساوی از گوشت و کالری مصرف می‌کردند. از آنجایی که ما بایست سالاد زیادتری استفاده کنیم، رژیم خوراکی سرخپوشان در وضعیت ایده آل زیادتر شامل میوه و سبزیجات است. با اینحال زیادتر مردم این موضوع را نمی‌دانند و گوشت زیادتری استفاده می‌کنند.

    استفاده بیش از اندازه پروتئین و در مقابل استفاده نکردن میزان به اندازه از کربوهیدارت‌ها سبب ضرر به کلیه می‌شود و ریسک دچار به پوکی استخوان را زیاد شدن می‌دهد.

    افزون بر این ، از آنجایی که زیادتر گوشت‌های امروزی دارای چربی اشباع شده زیادتری هستند، می‌توانند ریسک دچار به مریضی‌های قلبی را زیاد شدن دهند.

    زیادتر خوراکی هایی که در رژیم خوراکی سرخپوشان منع شده، برای جسم سودمند است:

    زیادتر مردم فکر می‌کنند که همه ی مواد مورد احتیاج جسم از طریق میوه و سبزی تامین می‌شود در حالیکه اینگونه نیست.

    مواد غذایی موجود در حبوبات، غلات سبوس دار و لبنیات ( که در رژیم خوراکی سرخپوشان ممگونه است) می‌توانند به کم شدن ریسک دچار به مریضی‌ پوکی استخوان و قلبی-عروقی یاری کنند. همینطور استفاده این مواد خوراکی به کم شدن فشار خون و تندرستی کلی جسم یاری بی‌شماری می‌کند.

    حذف لبنیات از رژیم خوراکی که منشا اصلی کلسیم و ویتامین D در دنیای مدرن امروزی است،( برای خانم های که می‌خواهند از پوکی استخوان پیشگیری کنند نبایست آن را حذف کنند)، قادراست بی قرار کننده باشد.

    این رژیم خوراکی سخت است:

    رژیم خوراکی سرخپوشان احتیاجمند برنامه ریزی، وقت مهیا سازی و آمادگی ذهنی است. به عنوان مثال، میل کردن مواد خوراکی در این رژیم به سادگی مهیا کردن یک سالاد یا مرغ نیست.

    بایست تمام جوانب کار در دید گرفته شود. آیا سس سالاد فرآوری شده است؟ آیا روغن موجود در مرغ سالم و طبیعی است؟ درنتیجه قبل از آغاز این رژیم به یاد داشته باشید که روزهای سختی در پیش دارید.

    رژیم خوراکی سرخپوشان قادراست پر هزینه باشد:

    پیروی کردن از این رژیم برای زیادتر مردم احتیاجمند صرف هزینه‌های بالاست. منابع غیر گوشتی و ارزان همانند سویا و حبوبات در این رژیم منع می‌شود.

    مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گوشت‌های سالم همانند گوشت بدون چربی و بدون استخوان گاو ، سینه مرغ بدون استخوان امکان پذیر است هزینه بیشتری داشته باشد. پس این مورد را نیز مد دید داشته باشید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب رژیم خوراکی سرخپوشان چیست؟ درباره رژیم paleo سرخ پوستی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 32
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه