رژیم خوراکی رنگین کمانی - غذا رنگین کمانی چیست؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 1 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • رژیم خوراکی رنگین کمانی - غذا رنگین کمانی چیست؟ | مجله سلامت یاثار
  • رژیم خوراکی رنگین کمانی - غذا رنگین کمانی چیست؟ | مجله سلامت یاثار


    طرفداران میل کردن خوراکی های سالم اکثر به مردم پیشنهاد می‌کنند که “رنگین کمانی میل کنند.”این جمله یک راه ساده است برای این که یادآوری کند میوه‌ها و سبزیجات متفاوت در نوبت‌های خوراکی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج را تامین خواهند کرد.

    همینطور این واقعیت را مطرح می‌کند که شما می‌توانید چیزهای بیشتری را درباره خوراکی ی خود فقط با نگاه کردن به آن بفهمید. در این جا معنی و کارکرد آن را مشاهده می‌نمایید.

    امکان پذیر است شما جمله “رنگین کمانی میل کنید” را قبلا شنیده باشید. کارشناسان غذا، دکتران و دیگر مشاوران بهداشت و تندرستی از این جمله مصرف میکنند تا مردم مخصوصا بچه ها را متمایل کنند که میوه‌ها و سبزیجات زیادتری را در رژیم خوراکی خود بگنجانند.

    همان اندازه که این جمله ساده است به همان اندازه نیز علمی است، اینکه چرا تگونه میوه‌ها و سبزیجات قادراست هم چشم نواز باشد و هم برای تندرستی شما سودمند باشد! اجازه دهید تا نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم و ببینیم که چرا تگونه درمیل کردن میوه‌ها و سبزیجات سودمند است.


    معنی “میل کردن رنگین کمانی” چیست و برای چه کسانی استفاده دارد؟

    زمانی یک نفر می‌گوید رنگین کمانی میل کنیدتلاش می‌کند تا به روش‌ای ساده بگوید که رنگ مواد خوراکی قادراست چیزهای بیشتری درباره اهمیت خوراکی درون خود بگوید و میل کردن رنگهای متفاوت راه مطمئنی برای گرفتن گونه های ویتامین و مواد معدنی است.

    این جمله در واقع ساده شده یک واقعیت بزرگ است، این که ویتامین‌ها و مواد غذایی مورد احتیاج خود را از رژیم‌های خوراکیمناسب بگیرید ،دشوار نیست اما اگر شخصی باشید که میوه نمی‌خورد یا کودکی داشته باشید که عاشق هله هوله است،

    جذب ویتامین‌ها و مواد غذایی مورد احتیاج قادراست سخت شود. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این جمله برای پدرها و مادرها یاری می‌کند تا آنان خوراکی های سالم‌تری را به بچه هاشان بدهند.

    مردمی که واقعا بایست به رنگ مواد خوراکی خود توجه کنند، مردمی هستند که به اندازه به اندازه تگونه به نوبت‌های خوراکی خود نمی دهند! میل کردن به طریق رنگین کمانی ناگهان روش زندگی ناسالم را به روش زندگی سالم تبدیل نمیکند بلکه قدمی برای رفتن به مسیر درست است به ویژه اگر با تمرکز روی محصولات تازه همراه باشد.

    به یاری جدول بالا می توانید گونه های مواد غذایی موجود در درون میوه‌ها و سبزیجات متفاوت را ببینید که به وسیله رنگ بندی خوراکی ها و وقت مهیا سازی آن‌ها دسته بندی شده است.

    اگر شما به دنبال برنامه‌ای هستید که بتوانید این اطلاعات را گرفتن نمایید اپلیکیشن Wholesome تمام این اطلاعات را بر روی تلفن شما قرار می دهد.


    رابطه بین رنگ و اهمیت خوراکی در رژیم رنگین کمانی

    توجه داشته باشید، رنگ‌های ویژه نشان دهنده گونه ویژهی از مواد غذایی هستند. برای مثال، میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی (میوه های خانواده مرکبات) از دید ویتامین C و A پربار هستند.

    میوه‌ها و سبزیجات سبز (کال، اسفناج، مارچوبه، آووهدیه) از دید ویتامین K،B و E پربار هستند.

    از سوی دیگر محصولات بنفش (بادمجان، کلم قرمز، انگور) از دید ویتامین C و K پربار هستند.

    علتی که می‌توان با نگاه کردن این مطالب را گفت، این است که گیاهان اکثر رنگ خود را از مواد گیاهی متفاوت موجود در درون خود می‌گیرند، این مواد گیاهی پس از آنکه آنان را می‌خورید مواد غذایی متفاوتی را به شما ارائه می‌کنند. این علت پایه و اساس “میل کردن رنگین کمانی” است.

    به طور خلاصه، اضافه کردن گونه های محصولات رنگارنگ به رژیم خوراکی خود، راه آسانی برای گرفتن میزان بیشتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است بدون این که تلاش بیشتری برای انتخاب دسته‌ای از رنگ‌ها انجام دهید.


    پیامد تمرکز بر روی یک رنگ ویژه در رژیم رنگین کمان

    زمانی موضوع تندرستی و غذا به میان می آید، باارزش است که به یاد داشته باشیم تمرکز فقط بر روی یک چیز- مخصوصا زمانی که درباره ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد – کلا دید بدی است.

    در مورد خیلیی از مردم، تا وقتی که به مناسبی خوراکی میل کنند، با یک رژیم خوراکیمناسب ، مواد غذایی که احتیاج دارند را به دست خواهند آورد به شکلی که جسم بتواند از آن مواد مصرف کند. همان طور که ذکر شد، تمرکز بیش از اندازه بر روی “مواد غذایی” و ” ویتامین‌ها” منجر به آن می‌شود که از هدف اصلی که رژیم خوراکیمناسب است، دور شویم یا تمرکز بیش از اندازه بر روی گونه خوراکی ، مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد غذایی را فراهم می‌کند به جای این که یک بسته کامل که جسم به آن احتیاج دارد را فراهم آورد.

    توجه بیشتر به رنگ‌ها و مواد غذایی آسان است ولی سبب می‌شود که از هدف واقعی دور شوید- به جای آن از یک رژیم خوراکیمناسب و شامل محصولات تازه و متگونه مصرف نمایید.

    افزون بر این، چون که “میل کردن رنگین کمانی” به یک شعار معروف تبدیل شده احتیاج بیشتری به نمایان کردن رژیم‌های ارائه کننده “میزان مواد گیاهی هر روزه” یا دیگر تبلیغات مشکوک برای تندرستی نیست. مثل همیشه، درباره آن چه که می‌خوانید تحقیق نمایید، و قربانی مطالب اشتباه و شبه علم نشوید.

    یاد بگیرید که خوراکی ی خود را دوست داشته باشید. میل کردن چیزهای جدید، و تست کردن خوراکی های متفاوت برای کسب کردن عادات سالم ،پختن و شناخت آن چیزی که می‌خورید، الزامی است. یاد گرفتن اندکی زیادتر درباره اهمیت خوراکی خوراکی هایی که می‌خواهید امتحان نمایید و مقایسه با چیزهایی که تا کنون می‌خوردید آسیبی ندارد.

    این جمله (رنگین کمانی میل کنید) قطعا ساده سازی شده است و نقادراست همیشه به طور کامل عمل کند اما اگر تلاش می‌نمایید تا یک میزان در رژیم خوراکی خود جسورتر باشید، یا اگر شخصی هستید که در میل کردن ناسالم رفتار می‌کند، این جمله فقط قادراست ترفندی باشد برای این که افق نظر خود را گسترش دهید و در عین حال مناسبتر میل کنید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب رژیم خوراکی رنگین کمانی - غذا رنگین کمانی چیست؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 35
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه