بزرگترین اشتباه در رژیم لاغری - چرا لاغر نمیشوم؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 15 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • بزرگترین اشتباه در رژیم لاغری - چرا لاغر نمیشوم؟ | مجله سلامت یاثار
  • بزرگترین اشتباه در رژیم لاغری - چرا لاغر نمیشوم؟ | مجله سلامت یاثار


    بزرگترین اشتباه خوراکی ای که مردم دارای رژیم های خوراکی متفاوت مرتکب آن می شوند کدام است؟

    متخصصان عرصه ی خوراکی باور دارند که استفاده منظم و به اندازه ی آب نوشیدنی نه تنها قادراست سبب کم شدن گرسنگی و برطرف کردن گرسنگی هر روزه ی مردم دارای رژیم خوراکی شود بلکه به کم شدن وزن آنان یاری نموده و در کنار آن سبب می شود که رژیم خوراکی این مردم سالم تر بوده و اثر نا مناسبی بر روی بدنشان نداشته باشد. درنتیجه مردمی که در کنار یک رژیم خوراکی سالم، میزان خوبی آب استفاده می کنند می توانند اثر زیادتری از رژیمشان بگیرند.

    گتی ایماژ یکی از متخصصان عرصه ی خوراکی می گوید شما بایست آشامیدن آب نوشیدنی را به یکی از عادت های هر روزه ی خود تبدیل نمایید چرا که این عادت اثر بیشتری بر تندرستیتان خواهد داشت.

    رژیم های خوراکی دارای اشکال و گونه های متفاوتی هستند و خیلیی از مردم موجود در سراسر جهان، گونه های مختلفی از رژیم های خوراکی متفاوت را رعایت می کنند.

    بعضی از این رژیم های خوراکی خیلی پیچیده هستند و بعضی ساده‌ترند اما یک چیز مشترک در مورد تمام ی آن ها وجود دارد و آن هم این است که هر گونه رژیم خوراکی را که دنبال می نمایید هرگز نبایست آشامیدن منظم آب را فراموش نمایید. درنتیجه فرقی نمی کند که رژیم خوراکیتان پیچیده باشد یا ساده، زیرا آشامیدن آب یک جزء اساسی آن است.

    به عنوان مثال رژیم خوراکی ای که بسته به گونه خونتان برایتان تجویز شده امکان پذیر است در مقایسه با رژیم خوراکی ای که برای رعایت کردنش فقط به قطع گونه های و اقسام کربوهیدرات ها احتیاج دارید خیلی پیچیده تر خواهد بود. از سوی دیگر، یک گونه رژیم خوراکی که در آن بایست استفاده کربوهیدرات های خود را به پایین ترین حد امکان پذیر برسید امکان پذیر است نسبت به رژیم خوراکی ای که در آن فقط بایست گریپ فروت را به رژیم خوراکیتان اضافه نمایید خیلی پیچیده تر به دید آید. زیرا در رژیم خوراکی گریپ فروت شما بایست فقط برای چند روز یا چند هفته، گریپ فروت را به منوی خوراکیتان اضافه نمایید و در کنار گونه های خوراکی هایی که می خورید یک عدد یا نصف یک عدد گریپ فروت را هم استفاده نمایید. پس این رژیم نبایست چندان برایتان سخت باشد. با این حال، در تمام این رژیم ها، صرف دید از پیچیده بودن یا آسان بودنشان، اگر به اندازه به اندازه آب ننوشید، محکوم به عدم موفقیت خواهید بود.

    در واقع فرقی نمی کند که رژیم خوراکی ساده ای را در پیش گرفته اید یا یک گونه رژیم خوراکی سخت را، اگر استفاده آب هر روزه تان به اندازه ی به اندازه نباشد نتیجه‌ی دلخواهتان را از رژیم مورد دید به دست نخواهید آورد.

    این نتایج توسط پزشک توماس چی، کارشناس اورولوژی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو نیز تایید شده چرا که او نیز بر این عقیده است که یک انسان سالم بایست صرف دید از گونه رژیمی که دارد در طول روز به اندازه ی به اندازه آب بنوشد.

    پزشک چی در مصاحبه ی خود با بیزینس اینسایدر گفت بزرگ ترین اشتباهی که یک شخص در هر گونه رژیم خوراکی قادراست انجام دهد، این است که با تمرکز بیش از اندازه بر روی برنامه خوراکی جدید خود، استفاده آب را نادیده بگیرد و با کم استفاده نمودن آب، رژیم خوراکی خود را خراب کند و به نتایج مد دیدش دست نمایان نکند.

    چی در دنباله ی سخنانش افزود: مردمی که رژیم های خوراکی استثنائی شدید را رعایت می کنند، زیادتر خواهان استفاده میزان بالاتر نمک و هیدراتاسیون کمتر هستند. و همین امر سبب دهیتراته شدن بدنشان شده که قادراست مسائل بیشتری را برایشان به وجود آورد.

    در واقع یک جسم خشک هرگز نقادراست از لحاظ میزان تندرستی با یک جسم هیدراته قابل مقایسه باشد. میزان بالای نمک موجود در بعضی رژیم های خوراکی امکان پذیر است برای رژیم های خوراکی پربار از گوشت مسائل بی‌شماری را به وجود آورد و حتی سبب ایراد ضرر به جسم شخص نیز بشود.

    پزشک چی می گوید کم شدن استفاده آب همراه با زیاد شدن استفاده گوشت قادراست منجر به پیامدهای نظیر سنگ کلیه و بروز مریضی های دیگر دراثر کم آبی و خشکی جسم شود. با این حال، جسم شما با مصرف یک شیوه طبیعی به شما می گوید که احتیاج به آب دارد و آن هم تشنگی است.

    پزشک نیکت سونپال، کارشناس داخلی و گوارش در شهر نیویورک، در مصاحبه ی خود با خبرگذاری هلث لاین گفت: تشنگی یکی از هشدارهای طبیعی جسم ما است که به ما می گوید میزان مایعات جسم ما در حال کاهش هستند درنتیجه شما به محض احساس این هشدار، بایست بدان جواب دهید و میزان خوبی آب بنوشید.

    چی معتقد است که فقدان استفاده آب نه تنها جسم مردم را دربرابر ریسک قرار می دهد بلکه آن ها را از دارا بودن رژیم خوراکی سالمی محروم می کند.

    جسم مردمی که به اندازه به اندازه آب نمی نوشند، به شتاب دهیتراته شده و این امر آن ها را با مسائل عدیده ای مواجه خواهد کرد. یکی از این مسائل این است که گاهی اوقات تشنگی به راحتی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود. این اشتباه قادراست سبب شود وقتی که به چیزی به جز یک لیوان آب احتیاج ندارید یک میان نوبت ی چرب میل کنید و رژیم خوراکی خود را خراب نمایید.

    پزشک سونپال می گوید: کم شدن وزن موفقیت آمیز شامل برخورداری از یک برنامه کاربردی و عملی است که در آن نقطه ی فعلی تان، هدفی که دارید و نقطه ای که می خواهید بدان دست یابید، تمام و تمام ثبت شده باشد. خب سوالی که در این جا پیش می آید این است که آیا آب بایست بر حسب میزان خوراکی که می خورید، قسمتی از برنامه خوراکیتان را تشکیل دهد؟ جواب پزشک سونپال به این سوال مثبت است، زیرا آب بایست قسمت باارزشی از ر‌ژیم خوراکی هر شخص را تشکیل دهد چرا که نه تنها این ماده ی حیاتی برای از دست دادن وزن ضروری است، بلکه به تندرستی عمومی جسم نیز یاری می کند.

    اما آب چگونه به تندرستی عمومی ما یاری می کند؟

    همواره به دلیل داشته باشید که آب به تنهایی سبب کم شدن وزنتان نخواهد شد، همان طور که هیچ ماده طبیعی دیگری چنین تاثیر جادویی ای ندارد. لکن اگر آب با ورزش و خوراکی های سالم همراه باشد قادراست به تغییر سایز و کاهش وزنتان یاری چشمگیری کند. رژیم خوراکی به تعداد انگشت شماری از فاکتور های کلیدی وابسته است که به کار گیری هموقت آن ها سبب می شود رژیم خوراکی سالم و مناسبی داشته باشید.

    پزشک سونپال می گوید: اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم استفاده به اندازه و یا حتی بیش از اندازه آب در رژیم خوراکی هر روزه نقادراست در کم شدن وزن ما اثری داشته باشد اما زمانی که استفاده منظم و خوب آب با یک رژیم خوراکی خوب همراه باشد قادراست به توزیع سالم ریز غذایی ها و گونه های گروه های خوراکی سودمند در جسم یاری نموده و از این طریق سبب کم شدن وزن و زیاد شدن تندرستی عمومی جسم شود.

    در واقع آب با سرایت ریزغذایی ها و مواد متفاوت به جای جای جسم سبب دارا بودن بدنی سالم، تندرست و هماهنگ خواهد شد. درنتیجه به احتمال بیشتر استفاده میزان خوب آب به همراه دارا بودن یک رژیم خوراکی سالم به شما یاری می کند تا به اهداف متفاوت خود دست یابید و به نتیجه ی مورد دیدتان از یک رژیم خوراکی سالم برسید.

    اما نادیده گرفتن ارزش استفاده آب قادراست برنامه هایتان را به هم بریزد و سبب سرخورده شدنتان در رسیدن به هدف تناسب هیکل شود.

    پزشک چراق شاه، یکی از دکتران اورژانس و استادیار دکتری اضطراری دانشگاه راتگرز، در مصاحبه ی خود با هلث لاین در این مورد گفت: استفاده میزان خوبی آب در رژیم خوراکی هر روزه از طریق زیاد شدن متابولیزم چربی و کم شدن استفاده مواد خوراکی، به کم شدن وزن یاری نموده و سبب دارا بودن بدنی هماهنگ خواهد شد.

    یکی از مطالعاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده و در آن بیش از هجده هزار بزرگسال میانسال و سالخورده مورد تحقیق قرار گرفتند نشان داد مردمی که در رژیم های خوراکی خود آب زیادتری استفاده می نمودند، از زندگی و تندرستی خود خشنود تر بودند و کمتر گرفتار گرسنگی می شدند. بنابراین، آنان هر روزه کالری کمتری استفاده کردند و همین امر سبب شده بود که هماهنگ تر و خوش هیکل تر باشند. و در عین حال جسم سالم تری داشته باشند.

    همین مطالعه نشان داد مردمی که به طور ثابت و هر روزه، مدام میزان خوبی آب استفاده می کردند، کلسترول، چربی و نمک کمتری را در رژیم خوراکی هر روزه ی خود گرفتن می نمودند لکن مردمی که آب کمتری می آشامیدند میزان زیادتری از این مواد را به طور مداوم و هر روزه وارد جسم خود می کردند و همین امر سبب چاق تر شدنشان می شد.

    دوین الکساندر، سرآشپز مشهور و نویسنده معروف در عرصه ی غذا در گفت و گوی خود به هلث لاین گفت: کم شدن وزن فقط به این علت که شما به طور مدام و هر روزه آب می نوشید اتفاق نخواهد افتاد. اگر آب به اندازه بنوشید اما نوبت های خوراکی شما مملو از مواد پر چربی و پر کالری ای نظیر مرغ سرخ شده، پنیر چرب، پیتزا و یا گونه های فست فودهای متفاوت باشد شما هرگز وزنی از دست نخواهید داد و روز به روز هم چاق تر می شوید.

    الکساندر در دنباله ی سخنانش افزود: آشامیدن آب به اندازه جزء کلیدی موفقیت در دارا بودن تناسب هیکل و لاغری است چرا که خیلیی از مردم به راحتی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و گاهی که بدنشان تنها به آشامیدن یک جرعه آب احتیاج دارد با استفاده خوراکی های پر کالری به بدنشان ضرر می رسانند. به عنوان مثال خود من هر زمان که به اندازه ی به اندازه آب ننوشم، مدام می خواهم چیزی بخورم.

    همینطور، آب معده ی شما را پر خواهد کرد. درنتیجه اگر در میان نوبت های خوراکی خود آب بیشتری بنوشید شکمتان سریع تر پر خواهد شد و لذا دیگر به دنیال میل کردن خوراکی های اضافی در میان نوبت های خوراکی تان نیستید. درنتیجه آب کلید حل خیلیی از مسائل جسم ماست.

    یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان داد مردمی که بلافاصله قبل از خوراکی آب نوشیدنی استفاده می کنند در مقایسه با مردمی که آب نمی نوشند، وزن زیادتری را از دست می دهند چرا که آشامیدن یک لیوان آب بلا فاصله قبل از خوراکی حجم معده را پر کرده و سبب می شود که شخص خوراکی ی کمتری بخورد و کالری کمتری گرفتن نماید. درنتیجه نویسندگان این مطالعه به مردم به ویژه مردمی که گرفتار اضافه وزن هستند توصیه می کنند که همیشه قبل از خوراکی یک لیوان آب بنوشند تا بدین وسیله کالری و انرژی کمتری را گرفتن کنند.

    افزون بر این آب برای مردمی که رژیم خوراکی ویژهی را دنبال می کنند نظیر یک خوراکی ی خنثی می ماند. به جمله دیگر، بر خلاف خیلیی از آشامیدنی های دیگر از جمله آشامیدنی های ورزشی و یا انرژی زا، آشامیدن آب هیچ نوع کالری اضافی، قند، کربوهیدرات و یا چربی را به رژیم خوراکی هر روزه تان اضافه نمی کند درنتیجه شما می توانید با خیال آسان آب بنوشید زیرا آشامیدن آن نه تنها تندرستی بدنتان را زیاد شدن می دهد بلکه هیچ نوع کالری ای را نیز وارد بدنتان نمی کند پس می توان به راحتی گرفتن که میل کردن آب هرگز سبب چاقی نمی شود.

    پزشک سونپال در این مورد می گوید:آب قادراست جانشین خیلی مناسبی برای دیگر آشامیدنی هایی باشد که می توانند مقادیر بیشتر و غیر الزامی شکر و سدیم را به رژیم خوراکی شما اضافه کنند. درنتیجه مناسبتر است به جای مصرف دیگر آشامیدنی های انرژی زا و پر کالری که می توانند مواد غیر الزامی بیشتری را وارد بدنتان کنند به آشامیدن آب روی بیاورید و از این طریق هم بدنی هماهنگ داشته باشید و هم به تثبیت ارگانیسم های داخل جسم یاری نمایید.

    هم اکنون سوالی که پیش می آید این است که چگونه میزان زیادتری آب را در رژیم خوراکی هر روزه ی خود بگنجانیم؟

    خب اولین تاکتیک برای استفاده میزان زیادتری آب در رژیم خوراکی هر روزه تان این است که هرگز منتظر نمانید تا تشنه تان شود و بعد بروید و یک لیوان آب بنوشید. در واقع آشامیدن آب به میزان به اندازه بدنتان را هیدراته نگاه می دارد و یک جسم هیدراته بدنی سالم خواهد بود. یعنی از مغزتان گرفته تا کلیه، ریه، و تمام بخش های داخلی بدنتان سالم خواهند بود پس باهوش باشید و همیشه آب بنوشید تا از مزایای آن برخوردار شوید.

    پزشک الکساندر می گوید من هر کجا که بروم همیشه بطری آبم را با خود می برم. به دید من هر شخصی بایست این کار را انجام دهد یعنی ابتدا بطری مورد علاقه ی خود را خریداری کند و سپس با ریختن آب در آن هر کجا می رود بطری اش را هم با خودش ببرد. با انجام این کار نه تنها اشتیاقتان به آشامیدن آب زیادتر خواهد شد بلکه زمانی با آشامیدن آب به اندازه کالری کمتری گرفتن نمودید خودتان خواهید نظر که چقدر سالم تر و هماهنگ تر خواهید بود و از این موضوع قطعا شگفت زده می شوید.

    همینطور بخوانید: در طول روز چقدر آب بنوشیم؟

    انتخاب جانشین خوبی برای آب

    پزشک الکساندر می گوید: هر کسی که از آشامیدن مداوم آب متنفر است، قادراست یک جانشین بدون کالری مثل چای سبز یخ زده فاقد کافئین یا چای میوه ای را انتخاب کند.

    اگر انتخاب شما یک گونه چای است مناسبتر است حتما چای های گیاهی بدون کافئین را انتخاب نمایید و بعد با مصرف یک گونه شیرین کننده ی گیاهی بدون کالریتلاش نمایید اندکی آن را شیرین نمایید تا بتوانید به طور مداوم مایعات خوب را با کالری صفر به بدنتان برسانید و در عین حال مطمئن باشید که چاق نمی شوید.

    البته بایست بدانید که هیچ چیز نقادراست جای آب را بگیرد و مناسبتر است که در کنار این نوع مایعات، آب نیز استفاده نمایید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب بزرگترین اشتباه در رژیم لاغری - چرا لاغر نمیشوم؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 76
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه