علت زانو درد ناگهانی و شدید - 5 دلیل درد زانو در جوانی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 11 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • علت زانو درد ناگهانی و شدید - 5 دلیل درد زانو در جوانی | مجله سلامت یاثار
  • علت زانو درد ناگهانی و شدید - 5 دلیل درد زانو در جوانی | مجله سلامت یاثار


    زانو درد امکان پذیر است مردم را در تمام سنین تحت اثر خود قرار دهد که البته برای اینکه بتوانید شیوه معالجه ای اثربخشی برای تقویت خود نمایان نمایید بایست دلیل زانودرد خود را کشف نمایید.

    همانطور که می دانید زانوهای شما بزرگ ترین مفاصل در جسم هستند که بایست هر روز از آن مصرف نمایید. به همین خاطر سوء مصرف بیشتری از آن ها می شود. زانو درد یا درد زانو در میان مردم متفاوتی شایع است و محدوده ۱.۸ میلیون نفر هر سال به دلیل این تقویت به دکتر رجوع می کنند.

    درد زانو قادراست به همراه صدا دادن، تورم یا بی ثباتی در شخص رخ دهد. اصلا باارزش نیست چه تقویتی دارید وقتی که درد زانو آغاز می شود بایست به دکتر رجوع نمایید تا ببینید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر نمی توانید وزن خود را بر روی پای مددید حفظ نمایید یا تغییر شکل قابل ملاحظه ای در استخوان زانو مشاهده می نمایید حتما با یک دکتر مشورت نمایید.

    در این تقویت امکان پذیر است ضرر شدیدی به زانو وارد شده باشد. همینطور اگر قرمزی یا تورمی را تجربه می نمایید که به همراه تب است به سراغ دکتر بروید. این موارد قادراست علامت جنگیدن جسم با عفونت باشد.

    شاید بتوان گفت بزرگترین عامل ریسک برای درد زانو نبود تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری در عضلات مفصل است که قادراست تقویت بدی را برای آن ایجاد نماید. وقتی که مردم دردی را تجربه می کنند چیزی که رخ می دهد این است که بار بر روی جسم سبب می شود توانایی جسم برای انطباق خود با این بار اضافی از میزان مجاز تجاوز نماید.

    این بار امکان پذیر است به اشکال متفاوتی خود را نشان دهد. به عنوان مثال ۲ کیلوگرم بار اضافی که حمل می نمایید یا برنامه جدیدی که برای دویدن ترتیب می دهید امکان پذیر است بار اضافی بر روی جسم ایجاد نماید. در همه ی این تقویت، عضلات جسم شما نمی توانند پشتیبانی مناسبی از زانوها داشته باشند و به آن یاری کنند استرس و فشار اضافی را مدیریت نماید.

    تبعیت از برنامه قدرتی قادراست بهمراقبت از زانوها یاری کند اما شما نبایست تنها بر روی عضلاتی همانند همسترینگ تمرکز نمایید. کار کردن بر روی عضلات کفل و عضلات مرکزی جسم نیز قادراست از ناپایداری و بی ثباتی موجود در جسم جلوگیری کند.

    در این تقویت ضروری نیست زانو بیش از اندازه کار کند تا بتواند تعادل مددید خود را به دست بیاورد. دلایل خیلی بیشتری برای درد زانو وجود دارد و اکثر این دلیل ها به سن و میزان تمرین ورزشی که دارید ارتباط خواهد داشت. در دنباله باارزش ترین دلایل زانو درد را با هم مرور می کنیم.

    علت ها متفاوت درد زانو


    احساس درد زیر زانو یا در سرتاسر جلوی کاسه زانو دارید:

    1. امکان پذیر است این تقویت به دلیل تاندونیت باشد:

    این موضوع سبب تاسف است اما واقعیت دارد. بعضی از اوقات روش زندگی فعال اگر نتواند از زانومراقبت کند سبب نابودی آن می شود.

    دوسیکل سواران، دوندگان و مردمی که در ورزش های پریدن همانند تنیس و بسکتبال شرکت می کنند زیادتر در معرص تاندونیت قرار دارند که همواره سبب ایجاد درد در زانو یا درست جلوی کاسه زانو می شود.

    این ضرر قادراست به التهاب در تاندون های این ناحیه منجر شود. اگر جسم به طور درست آموزش ندیده باشد، بار و حجم اضافی بر روی آن دیر یا زود سبب ایجاد ضرر خواهد شد و دردی را در آن ایجاد خواهد کرد.

    اگر دوست دارید دوسیکل سواری نمایید دوسیکل خود را به درستی مرتب کردن نمایید. زینی که خیلی بلند است قادراست سبب ایجاد درد در پشت زانوها گردد و زینی که خیلی کوتاه است قادراست دردی را در جلوی زانو ایجاد نماید.


    احساس می نمایید زانوی شما متورم و حساس به لمس است و گرمایی دارد:

    1. این موضوع امکان پذیر است به دلیل بورسیت باشد

    بورس ها کیسه های کوچک پر شده از مایعی هستند که مفصل زانو را احاطه می کنند. آن ها می توانند وظایفی همانند پشتیبانی از زانو، تعادل فشار وارد شده بین استخوان های زانو و روان کردن زانو را انجام دهند و وقتی که حرکت می نمایید اصطکاک را کمتر نمایند. وقتی که بورس ها به هر دلیلی ملتهب می شوند، متورم می گردند و اصطکاک بین بافت های نزدیک زیاد شدن می یابد و همین امر سبب ایجاد درد می شود.

    بعضی از رایج ترین دلایل بورسیت زانو در برگیرنده تروما در افتادن یا ضربه زدن به یک ناحیه، فشار زیاد مدت بر روی این ناحیه، کار کردن زیاد مدت ، مصرف بیش از اندازه از زانو یا فشار تکراری و عفونت است.

    حس مناسبتر بعد از بورسیت حاد و شدید یک فرآیند تدریجی است و اکثر به یاری معالجهگر فیزیکی که قادراست برنامه ورزشی منظمی را ایجاد کند حاصل می شود. با اینحال وقتی که اولین بار چنین تقویتی رخ می دهد مناسبتر است استآسان نمایید، فعالیت هایی که در برگیرنده مصرف بیش از اندازه از زانو هستند را ممحدوده نمایید و هر چند ساعت یکبار برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با یخ زانو را ماساژ دهید.


    احساس می نمایید به زمان خم شدن دردی در زانو دارید که به همراه صدا، تورم، سفتی و درد است:

    1. امکان پذیر است پارگی منیسک زانو را تجربه نمایید

    یکی از شایع ترین دلایل درد زانو پارگی منیسک است که قادراست در برگیرنده یک یا دو بستر غضروفی سی شکلی باشد که در هر طرف از زانو قرار دارد.

    در مردم جوان چنین تقویتی اکثر به دلیل تروما یا چرخاندن شدید زانو ایجاد می شود. با زیاد شدن سن، دلیل پارگی منیسک نیز امکان پذیر است به دلیل خراب و پارگی طبیعی ایجاد شده توسط پیری باشد. زیادتر مردم بالای ۳۰ سال امکان پذیر است پارگی یا اسیب در منیسک ها را تجربه نمایند.

    با اینکه بعد از پارگی تروماتیک جراحی یکی از معالجه های شایع است اما مردمی که احساس می کنند زانویشان قفل شده است نیز بایست به سراغ جراحی بروند. قبل از اینکه زیر تیغ جراحی بروید مناسب فکر نمایید. تحقیقات اخیر نشان می دهد زیادترِ جراحی های پارگی های منیسک غیر الزامی هستند و بیمارانی که چنین تقویتی را تجربه می کنند امکان پذیر است با معالجه فیزیکی هم به نتایج مشابهی دست یابند.


    احساس صدای ناگهانی در زانو می نمایید که با درد، تورم و ناتوانی در تحمل وزن همراه است.

    1. این موضوع امکان پذیر است به دلیل پارگی ACL باشد

    حتما شما هم شنیده ای که بعضی از ورزشکاران از پارگی ACL یا همان رباط صلیبی جلویی شکایت می کنند. این موضوع بدین خاطر است که این مردم زیادتر از دیگرین دربرابر ضرر به این قسمت از زانو قرار دارند. رباط صلیبی جلویی یکی از رباط های کلیدی برای حفظ تعادل و ثبات در زانوهاست. این قسمت از جسم زانو را از چرخش بیشترمراقبت می کند. پارگی رباط صلیبی جلویی همواره چیزی زیادتر از پارگی این رباط است.

    بیش از ۵۰ درصد این پارگی ها وابسته با پارگی منیسک نیز هست.

    هر ورزشکاری که ورزش های تماسی انجام می دهد یا شخصی که در ورزش های وابسته با چرخیدن، پریدن یا مصرف پا شرکت دارد امکان پذیر است دربرابر ریسک این گونه پارگی باشد. اما خانم ها زیادتر از آقایان دربرابر ریسک هستند.

    اسیب به رباط صلیبی جلویی همواره از پارگی خفیف تا پارگی کامل متغیر خواهد بود. با اینکه معالجه فیزیکی قادراست به تسکین درد این مردم یاری کند اما در اکثر موارد جراحی مناسبترین گزینه موجود است.

    پیاده روی و دویدن بدون رباط صلیبی جلویی هم امحل پذیر است. به همین خاطر بعضی از مردم تصمیم می گیرند این تقویت را بازسازینکنند. اما اکثر اوقات زانو بدون این رابط نقادراست پایدار باشد و به همین خاطر مردم برای بازگشت به زندگی و تمرینات ورزشی خود بایست از جراحی مصرف کنند.


    احساس می نمایید زانویتان سفت و حساس به لمس شده و شکاف و تورم دارد.

    1. امکان پذیر است آرتریت داشته باشید.

    استئوآرتریت گونهی از آرتریت است و اکثر در زانو رخ می دهد. شایع ترین شکل از آرتریت همواره در ۳۰ سالگی آغاز می شود و سبب خراب بافت های موجود در زانو می شود. هنظیر سفید شدن موها با زیاد شدن سن، غضروف ها و منیسک ها در زانو نیز تحت اثر این فرایند طبیعی قرار می گیرند.

    علامت های آرتریت در برگیرنده سفتی، تورم، طیف ممحدودهی از حرکات است. دیگر گونه های آرتریت نیز می توانند بر روی زانو تاثیر بگذارند. این موارد شامل آرتریت روماتوئید و نقرس هستند.


    دلیل درد زانو در سرما چیست؟

    تحقیق جدیدی از مجله بالینی درد نشان می‌دهد اگر زانوهایتان در این موقع از سال، حال خوشی ندارند امکان پذیر است شما به ویتامین D زیادتری احتیاج داشته باشید.

    بر طبق اطلاعات این مطالعه، مردم مبتلا به آرتروز که گرفتار فقدان ویتامین D بودند در مقایسه با مردم مبتلا به آرتروزی که ویتامین D به اندازه داشتند، بطور قابل توجهی زیادتر گرفتار زانو درد و کم شدن کارایی بودند. این نتایج، بدون در دید گرفتن وزن هر شخص، بدست آمد. شرکت کنندگان چاق این مطالعه، به احتمال بیشتر از فقدان ویتامین D رنج می‌بردند.

    پزشک تونی گلوور، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد دانشگاه فلوریدا می‌گوید: فقدان ویتامین D از راه‌های متفاوتی به زانوهای شما صدمه می‌زند. اول اینکه فقدان ویتامین D، مقدار التهاب شما را زیاد شدن میدهد که به نوبه خود، مقدار حساسیت به درد مربوط به آرتروز را زیادتر می‌کند. میزان ویتامین D خیلی پایین، تحلیل استخوان را نیز زیاد شدن می‌دهد که سبب کم شدن کیفیت استخوان می‌شود.

    گلوور می‌گوید: فقدان ویتامین D یک مسئله فراگیر است. در واقع یک مطالعه جدید توسط مجله تحقیقات غذا‌ای گرفتنه که تقریبا ۴۲% از آمریکایی‌ها، بطور پرمخاطرهی گرفتار فقدان ویتامین D هستند. شما زیادتر ویتامین D مورد احتیاجتان را از قرارگیری دربرابر نورخورشید گرفتن می‌نمایید. درنتیجه تمام مسائل مربوط به فقدان ویتامین D همواره در فصل زمستان که بیشتر مردم، نور خورشید به اندازه گرفتن نمی‌کنند، بروز می‌کند.

    گلوور می‌گوید: یک آزمایش خون ساده که توسط دکتر شما درخواست می‌شود، قادراست تعیین کند که آیا فقدان ویتامین D دارید یا نه. اگر گرفتار فقدان باشید، استفاده یک مکمل ویتامین D بمدت چند ماه، قادراست به شما یاری کند که میزان ویتامین D بدنتان را بالا ببرید.

    احتمال گرفتن ویتامین D بیش از اندازه، خیلی کم است با اینحال میزان ویتامین D مورد احتیاج شما به وزن و ترکیب بدنتان ارتباط دارد. جسم شما، ویتامین D را در سلول‌های چربی ذخیره می‌کند یعنی مردمی که چربی جسم زیادتری دارند، برای ممحدوده کردمن مقدار درد و کم شدن کارایی به ویتامین D زیادتری احتیاج دارند.

    اگر درد و کم شدن توان حرکتی، برای بی قرار کردن شما درباره مقدار ویتامین D بدنتان، به اندازه نیستند به یاد داشته باشید زیادتر تحقیقات گرفتنه‌اند که فقدان ویتامین D، ریسک دچار به زوال عقل را دو برابر می‌کند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب علت زانو درد ناگهانی و شدید - 5 دلیل درد زانو در جوانی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 75
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه