گیاه آروگولا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • گیاه آروگولا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ | مجله سلامت یاثار
  • گیاه آروگولا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ | مجله سلامت یاثار


    آروگولا یک گونه سبزی برگ دار است که کمتر شناخته شده است. این  گیاه در خانواده سبزیجات چلیپایی (خانواده کلم) قرار دارد و از دیگر اعضای این خانواده می توان به کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم بروکسل ذکر کرد. آروگولا خیلیی از مزایای این خانواده را داراست. برگ های آروگولا دارای مزه و مزه مطبوع و ملایمی هستند. هنظیر دیگر سبزیجات برگ دار، آروگولا نیز شامل مقادیربیشتری نیترات و پلی فنول سودمند است.

    طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، استفاده بیشتر نیترات قادراست فشار خون را کم شدن داده، مقدار اکسیژن مورد احتیاج در زمان ورزش را کم شدن داده و عملکرد ورزشی را تثبیت کند. در این مقاله نگاهی عمیق به خاصیت ها تندرستی آروگولا، چگونگی افزودن آن به رژیم خوراکی و ریسکات تندرستی احتمالی وابسته با میل کردن آن می اندازیم. با ما همراه باشید.


    خصوصیات معالجه ای آروگولا

    میل کردن میوه و سبزیجات از هر گونه، به علت مقادیر بیشتر آنتی اکسیدان، فیبر و فیتوشیمیایی های موجود، ریسک دچار به خیلیی از مریضی ها را کم شدن می دهد. تحقیقاتی که به طور ویژه بر روی آروگولا انجام شده، آن را با خاصیت ها تندرستی زیر وابسته کرده است:


  • کم شدن ریسک سرطان

  • در حالی که یک رژیم خوراکی سالم و لبریز از سبزیجات، ریسک دچار به سرطان را در شخص کم شدن می ‌دهد، مطالعات نشان داده‌ اند که بعضی از گونه های سبزیجات می ‌توانند منافع ضد سرطانی ویژهی داشته باشند.

    مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد حاکی از آن است که میل کردن سبزیجات چلیپایی زیادتر به کم شدن ریسک دچار به سرطان و نیز کم شدن مرگ و میر وابسته است.

    سبزیجات خانواده کلم منشا گلوکوزینولات ها هستند. گلوکوزینولات ها امکان پذیر است مسئول مزه تلخ گیاهان و قدرت آن ها در جنگیدن با سرطان باشند. جسم گلوکوزینولات ها را به طیف وسیعی از مواد سودمند از جمله سولفورافان تجزیه می کند.

    پژوهشگران گرفتنه اند که سولفورافان قادراست آنزیم هیستون داستیلاز (HDAC) را که در پیشرفت سلول های سرطانی اثر دارد، مهار کند. توانایی متوقف کردن آنزیم های HDAC قادراست خوراکی های شامل سولفورافان را به عنوان یک قسمت قابل توجه در معالجه سرطان در آینده تبدیل کند.

    گزارش ها رژیم های خوراکی شامل سبزیجات چلیپایی را با کم شدن ریسک دچار به سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان پروستات و موارد دیگر وابسته کرده است. با این حال این تحقیقات ممحدوده است و دانشمندان قبل از تأیید این خاصیت ها، به شواهدی با کیفیت بالاتر احتیاج دارند.

    سبزیجات چلیپایی که زیادتر شناخته شده هستند، شامل کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کاهو پیچ یا کاهو چینی، کلم بروکسل و شلغم هستند. در این بین گونه های کمتر شناخته شده ای نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به آروگولا، بوک چوی و آب تره (شاهی) ذکر کرد.


  • جلوگیری از پوکی استخوان

  • آروگولا به لطف دارا بودن خیلیی از مواد غذایی همانند کلسیم و ویتامین K برای تندرستی استخوان ها خیلی سودمند است. طبق گفته دفترکار آمار رژیم خوراکی، ویتامین K اثر خیلی باارزشی در متابولیسم استخوان ایفا می کند و فقدان آن قادراست ریسک عدم موفقیتگی استخوان را زیاد شدن دهد. سبزیجات سبز برگ دار یکی از منابع اصلی ویتامین K است.

    یک فنجان آرگولا، میزان ۲۱.۸ میکروگرم ویتامین K را فراهم می کند، این در حالی است ساوقت خوراکی و دارو مقدار مورد احتیاج این ویتامین برای بزرگسالان را ۸۰ میکرو گرم پیشنهاد کرده است. استفاده مقدار خوب ویتامین K، با ایفای اثری اثربخش در کانی ‌سازی استخوان، تندرستی استخوان را خوب شدن می ‌قسمتد و به خوب شدن نحوه جذب و دفع کلسیم جسم که یک ماده غذایی حیاتی دیگر برای تندرستی استخوان است، یاری می ‌کند.

    افزون بر این، آروگولا به تامین احتیاج هر روزه شخص به کلسیم نیز یاری می کند، یک فنجان از این گیاه مفید ۳۲ میلی گرم از کلسیم مورد احتیاج جسم را تامین می کند.


  • دیابت

  • چندین مطالعه انجام شده نشان داده اند که میل کردن سبزیجات ریسک دچار به دیابت گونه ۲ را در شخص کم شدن می دهد. یک تحقیق دیگر انجام شده در سال ۲۰۱۶ گزارش داد که سبزیجات برگ سبز به طور ویژه برای کم شدن ریسک دچاری شخص به مریضی دیابت سودمند هستند.

    مطالعه دیگری که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد حاکی از آن است که عصاره آرگولا دارای تاثیرات ضد دیابتی در سلول های ماهیچه های اسکلتی است. آن‌ ها این تاثیر را با برانگیختن جذب گلوکز در سلول‌ ها ایجاد کردند.

    به علاوه، آرگولا و دیگر سبزیجات چلیپایی شامل مقادیر خیلی بیشتری فیبرهستند. همانطور که می دانید فیبر به مرتب کردن قند خون یاری می کند و سبب کم شدن مقاومت به انسولین می شود. خوراکی های لبریز از فیبر سبب می‌ شوند شخص احساس سیری زیاد مدتی داشته باشد، به این معنا که می ‌توانند به مقاومت با پرخوری نیز یاری کنند.


  • تندرستی قلب

  • استفاده سبزیجات و به طور ویژه سبزیجات چلیپایی، تاثیراتمراقبت ی خیلی مناسبی بر روی قلب دارد. یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ گزارش می کند که رژیم های خوراکی لبریز از سبزیجات چلیپایی، سالادها و سبزیجات سبز برگ دار با کم شدن ریسک دچار به مریضی های قلبی و عروقی رابطه دارند.

    افزون بر این، یک مطالعه دیگر که در سال ۲۰۱۸ که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، حاکی از آن است که استفاده یک رژیم خوراکی شامل سبزیجات چلیپایی سبب کم شدن آترواسکلروز یا تصلب شرایین در خانم ها مسن می شود. آترواسکلروز یک مریضی رایج است که در آن پلاک در عروق ایجاد می شود و ریسک مسائل قلبی و عروقی شخص را زیاد شدن می دهد.

    امکان پذیر است تاثیراتی که این سبزیجات در زمینهمراقبت از قلب دارند، به علت غلظت بالای آنان در مواد گیاهی سودمند از جمله پلی فنول ها و مواد ارگانوسولفور باشد.

    همینطور بخوانید: برای تندرستی قلب چه بخوریم؟
    نمایانات غذا ای

    طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا(USDA)، یک فنجان آروگولا با وزن محدوده ۲۰ گرم تقریباً ۵ کالری دارد.

    یک فنجان آروگولا شامل موارد زیر نیز است:

    • ۵۱۶ گرم پروتئین
    • ۱۳۲ گرم چربی

    با توجه به اهداف غذا ای هر روزه یک شخص بزرگسال، یک فنجان آرگولا مقادیر زیر را نیز فراهم می کند:

    • ۷/۲۷ درصد ویتامین K
    • ۲ درصد کلسیم
    • ۵ درصد ویتامین C

    آرگولا همینطور شامل میزانی آهن، فولات، منیزیم، پتاسیم و پروویتامین A است.


    آروگولا در رژیم خوراکی

    همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، آروگولا گیاهی است که با تازگی در بین مردم شناخته شده است. با توجه به خاصیت ها و مزه ملایم این گیاه، مردم به تازگی آغاز به افزودن آروگولا به سالادها، پاستا و گونه های سس ها کرده اند.

    به علت عطر و مزه تند آن، مردم اکثر آروگولا را با دیگر سبزی های ملایم تر نظیر اسفناج و سوئیس چارد آمیخته می کنند. در ایتالیا نیز شایع است که بعد از پخت پیتزا از آروگولا برای تزئین روی آن مصرف می کنند.

    آروگولا به راحتیپرورش می کند و احتیاج به تقویت ویژهی ندارد. پس از خرید آروگولا، بایست در یخچالمراقبت شود و طی چند روز استفاده شود.

    در بخش زیر چند توصیه دیگر برای مصرف آروگولا آورده ایم:

    • میزان اندکی از آن را به املت خوشمزه ای که پختید اضافه نمایید.
    • می توانید میزان اندکی از برگ های آروگولا را به آب میوه یا اسموتی خنک تان اضافه نمایید.
    • می توانید میزان اندکی آروگولا را در روغن زیتون سرخ نمایید و سپس آن را با فلفل سیاه اندکی مزه دار کرده و اندکی پنیر پارمسان درون آن رنده نمایید و به همراه سیب زمینی پخته نوش جان نمایید.
    • اضافه کردن میزانی آروگولا به ساندویچ تان نیز یک توصیه مناسب است.

    ریسکات و پیامد جانبی

    زمان انتخاب خوراکی ها برای پیش ‌گیری از مریضی و دستیابی به تندرستی مناسب، باارزش است به یاد داشته باشید که غذا کلی و مدلهای میل کردن، باارزش‌ ترین فاکتور های هستند. مناسبتر است یک رژیم خوراکی لبریز از گونه های خوراکی های شامل مواد غذایی میل کنید تا اینکه روی خوراکی های شخصی متمرکز شوید.

    مردمی داروهای رقیق کننده خون، نظیر وارفارین (کوادامین) استفاده می کنند، بایست از آغاز ناگهانی زیادتر یا کمتر میل کردن خوراکی های شامل ویتامین K پرهیز کنند، زیرا این ویتامین در لخته شدن خون اثری اساسی دارد.

    استفاده مقادیر خیلی بیشتر نیتریت نیز قادراست زیان آور باشد. به دلیل داشته باشید که استفاده دوزهای بیشتر خوراکی های لبریز از نیترات قادراست با بعضی داروهای ویژه نظیر نیترات ارگانیک، نیتروگلیسیرین یا داروهای نیتریت نظیر تادالافیل و واردنافیل که آنژین را معالجه می کنند، تداخل داشته باشد.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب گیاه آروگولا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 54
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه