برای جوش صورت چه بخوریم؟ رژیم خوراکی برای معالجه آکنه | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • برای جوش صورت چه بخوریم؟ رژیم خوراکی برای معالجه آکنه | مجله سلامت یاثار
  • برای جوش صورت چه بخوریم؟ رژیم خوراکی برای معالجه آکنه | مجله سلامت یاثار


    جوش صورت در بزرگسالان و راههای پیشگیری از آن

    موضوعات بیشتری در مورد وقت دبیرستان وجود دارد که هر کسی دوست دارد فراموش کند. بیشتر قریب به اتفاق مردم از ظاهر وقت دبیرستانشان خیلی شاکی هستند. لب های مات و صورتی چرب و پر از جوش های قرمز موضوعی آزاردهنده است که در این عکس ها به ما خیره می شوند.

    امکان پذیر است ما دوران بلوغ مناسبی را داشته باشیم، اما جوش صورت هنوز یک واقعیت آزاردهنده برای خیلیی از بزرگسالان است:

    تحقیقات نشان می ‌دهد که ۵۰ میلیون آمریکایی از تقویت و ناراحتی های پوستی رنج می ‌برند. خبر مناسب این که معالجه این تقویت قادراست به اندازه درست کردن انتخاب ‌های خوب در آشپزخانه ساده باشد. به همین علت است که ما فهرستی از مناسبترین و بدترین مواد خوراکی را برای پوست مبتلا به آکنه آماده کرده‌ ایم. با ما همراه باشید.


    بدترین خوراکی ها برای جوش صورت
  • شکر تصفیه شده

  • شاخص glycemic (GI) استانداردی است که میزان خوراکی ی شامل کربوهیدرات (که سبب زیاد شدن قند خون و برانگیختن انسولین می شود) را می سنجد. هرچه این استاندارد بالاتر باشد ، اثر شدیدتر است. یک مطالعه مقطعی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که در مقایسه با همتایان روشن پوست، شرکت کنندگان مبتلا به آکنه مقادیر زیادتری از خوراکی های دارای GI بالا، شکر اضافه و شکر کلی در رژیم خوراکی خود را استفاده کرده بودند.

    تحقیقات حاکی از آن است که میان نوبت های شیرین قادراست سبب التهاب شده و هورمون هایی را تولید کنند که روغن اضافی را از غدد را ترشح می کنند. آیا دوست دارید از منافذ و روزنه های پوست خلاص شوید؟ از نان سفید، چیپس، شیرینی و دسرهای صرف ‌دید نمایید.


  • شکلات

  • آه بله، شکلات به یک قسمت سمبلین از آکنه های دوران نوجوانی تبدیل شده و در این مورد امکان پذیر است بعضی حقایق وجود داشته باشد. در بعضی مطالعات، زیاد شدن ضایعات آکنه، به ویژه در بزرگسالان مبتلا به آکنه، قادراست نتیجه ای از قند بالا و یا چربی بالا باشد. حتی شکلات های تیره به اصطلاح سالم از اثر آن مصون نیستند.

    یک مطالعه کوچک نشان داد که بزرگسالان مرد مبتلا به آکنه که ۲۵ گرم شکلات تلخ ۹۹ درصد استفاده کرده بودند، بعد از دو هفته، شاهد ضایعات آکنه زیادتری بودند.

    با این وجود، تمام تحقیقات برای عاشقان شکلات خبرهای بدی ندارند. بعضی از مطالعات قادر به شناسایی فرق نتایج نیستند، درنتیجه ما قبل از اینکه به طور کامل این غذا خوشمزه را کنار بگذاریم، قطعا احتیاج به بعضی از آزمایشات با کیفیت بالا برای ارائه پیشنهاد های ویژه خواهیم داشت.


  • محصولات لبنی

  • لبنیات در مورد مسائل پوستی بزرگسالان و آکنه به عنوان مجرم شناخته شده اند، یک مطالعه درباره بیش از ۴۷۰۰۰ زن ، نشان داد که آکنه با استفاده محصولات لبنی بویژه، شیر بدون چربی در رابطه است. دو مطالعه دیگر، که یکی از آن ها بر روی دختران نوجوان و دیگری بر روی پسران انجام شد، این یافته‌ ها را منعکس می‌ کنند که آکنه پوستی به طور بالقوه با اثر هورمون ‌ها و فاکتور هایپرورش موجود در شیر در رابطهند. متاسفانه، این مطالعات بخاطر طراحی ناقص و رابطه ضعیف آن‌ ها مورد انتقاد قرار گرفته ‌است، درنتیجه قبل از خداحافظی با ماست، پنیر و شیر تحقیقات زیادتری مورد احتیاج است.


  • روغن های گیاهی پردازش شده

  • با مصرف نسبت امگا ۶ به امگا ۳، روغن ‌های گیاهی فرآوری شده مثل روغن آفتابگردان، ذرت، سویا و پنبه دانه اکثر به آکنه های پوست دامن می زنند.

    در حالی که به طور ویژه تحقیقاتی در مورد جذب چربی‌ های امگا ۶ پربار و آکنه وجود ندارد، ما می ‌دانیم که زمانی بیش از اندازه چربی ‌های امگا ۶ را استفاده کرده و به اندازه به اندازه از اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف نمی ‌کنیم، جسم ما گرفتار التهاب می شود.

    از آنجا که به طور طبیعی آکنه همان التهاب پوست است، اگر این نسبت ‌های چربی منحصر به شخص مسئله ساز شوند، جای تعجب نخواهد بود.


  • پودر پروتئین آب پنیر

  • ورزشکاران توجه نمایید! درست است که از پروتئین آب پنیر به عنوان یک مکمل خوراکی معتبر یاد می شود و بر روی عضلات شما اثر خیلیی دارد، اما استفاده آن قادراست به پوستتان لطمه وارد کرده و سبب بروز آکنه شود.

    در حالی که زیادتر تحقیقات در این زمینه بر اساس نمونه های کوچک است، مطالعات نشان می دهد زیاد شدن آکنه در آقایان ورزشکاری که از مکمل پروتئین آب پنیر مصرف می کنند، زیادتر است. یک توضیح بالقوه این است که آمینو اسیدها در پودر پروتیین آب ‌پنیر امکان پذیر است جسم را برانگیختن کند تا میزان انسولین طبیعی خود را زیاد شدن دهد، که این امر سبب آغاز آکنه در بزرگسالان می شود.

    ما هنوز به آزمایش‌ های بالینی زیادتری احتیاج داریم تا این رابطه را تایید کنیم ، اما اگر شما یک کاربر متداولی هستید، می توانید از پودر پروتئین آب پنیر مصرف نمایید و ببینید که آیا تتاثیری بر روی پوستتان دارد یا نه.


    مناسبترین خوراکی ها برای کم شدن جوش صورت
  • دانه ها و حبوبات ۱۰۰ درصد سالم

  • در حالی که خوراکی های دارای GI بالا نظیر نان سفید تصفیه‌ شده و شیرینی ‌ها در هیچ فهرستی نیستند، میل کردن یک رژیم خوراکی پربار از خوراکی های دارای GI پایین مثل دانه ‌های پربار از فیبر، امکان پذیر است کلیدی برای پوست شفاف باشند.

    یک مطالعه در این زمینه نشان داد که شرکت کنندگانی که دارای رژیم خوراکی دارای GI پایین بودند، بعد از گذشت ۱۲ هفته شاهد کم شدن قابل‌ توجهی در آکنه های روی صورتشان بودند. یک مطالعه دیگر نیز نتایج مشابهی را فقط در یک ماه داشت!

    میوه ها، سبزیجات، کوینو، بلغور جو دوسر و پالس ها(حبوبات) تمام کربوهیدرات های کم GI هستند.


  • کلم

  • کلم لبریز از آنتی اکسیدان های قوی (و ضد التهاب) ویتامین A و ویتامین E است. تحقیقات حاکی از آن است که زمانی که این ویتامین ‌ها در رژیم خوراکی به اندازه به اندازه وجود ندارند، شاهد آکنه زیادتری روی پوست خواهیم بود.

    در همین زمینه یک مطالعه دیگر نشان داد که مکمل ویتامین آ به کم شدن شدت آکنه در بیماران آماده آکنه یاری کرده ‌است.

    منابع دیگر ویتامین A شامل هویج، سیب ‌زمینی شیرین، کدو، فلفل دلمه‌ ای هستند در حالی که ویتامین E می ‌تواند به وفور در دانه‌ ها، برگ چغندر، سبزیجات خردل و اسفناج یافت شود.


  • دانه کدو تنبل

  • دانه کدو تنبل نه تنها پربار از ویتامین E و چربی‌ های مناسب است بلکه یکی از مناسبترین منابع روی موجود در رژیم خوراکی هستند. در حالی که هنوز تحقیقات برای اثبات دلیل و معلول نداریم، یک مطالعه نشان می دهد که بین سطوح پایین روی در خون و شدت آکنه رابطه وجود دارد. در مطالعه ای دیگر پس از چهار هفته استفاده مکمل روی، ضایعات آکنه شرکت کنندگان کم شدن یافت.

    اگر دانه های کدو تنبل، مورد دیدشما نیست، می توانید اط دیگر منابع عالی روی نظیر گشنیز، گوشت گاو، بوقلمون، کوینو، عدس و خوراکی های دریایی مصرف نمایید.


  • ماهی سالمون

  • ما قبلا هم در مورد ارزش این موضوع صحبت کرده ایم، اما مناسب است مجدد تکرار کنیم: بیشتر آمریکایی ‌ها در حال ناکامی در رسیدن به یک نسبت بهینه امگا ۶ به امگا ۳ هستند ، که عمدتا به این علت است که ما از خوراکی های فرآوری شده تصفیه شده مصرف می ‌کنیم.

    خبر مناسب این که تحقیقات نشان داده‌ اند که مردمی که استفاده چربی‌ های امگا ۳ خود را بالا بردند توانستند به طور قابل ‌توجهی علامت‌ های آکنه را کم شدن دهند.

    یک مطالعه دیگر از خوب شدن قابل توجه آکنه های صورت پس از ۱۰ هفته استفاده ماهی سالمون خبر داد. همینطور بعضی تحقیقات توصیه کرده ‌اند که خاصیت ها امگا ۳ امکان پذیر است به خوب شدن تندرستی روانی یاری کند و از آنجا که آکنه و افسردگی امکان پذیر است دست به دست هم بدهند، زیاد شدن استفاده ماهی می ‌تواند یک راه ‌حل سودمند باشد.

    تلاش نمایید از کتان، گردو، دانه های چیا، سویا و محصولات پربار شده مصرف نمایید.


  • کیمچی

  • هنظیر تمام چیزهای دیگر، تندرستی پوست ما به شدت به تندرستی روده ما وابسته است.

    یک مطالعه اخیر که مردم با آکنه و بدون آکنه را با هم مقایسه کرده است، نشان می ‌دهد که ساختار باکتریایی فولیکول های پوست ما اثر باارزشی ایفا می کنند. به همین علت، استفاده خوراکی های پربار از پروبیوتیک نظیر کیمچی ، قادراست یک راه ساده برای یاری به کشت یک محیط میکروبی باشد و پوست را از شر آکنه های مزاحم رهایی قسمتد.

    در حالی که تحقیق در این زمینه هنوز خیلی جدید است، ما می دانیم که خوراکی های پربار از پروبیوتیک مزایای بیشتری برای تندرستی روده و فراتر از آن دارند، درنتیجه پیش بروید و از استفاده خوراکی های مورد علاقه پربار از پروبیوتیک لذت ببرید.

    اگر شما علاقه ای به میل کردن کیمچی ندارید، (ما می دانیم که قادراست اندکی بد بو باشد)، تمپه، کلم، میسو و یا خیارشور را امتحان نمایید.


  • چای سبز

  • جای تعجب نیست که خوراکی های پربار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها با التهاب مقاومت می‌ کنند. چای سبز از آنتی‌ اکسیدان ‌های پلی فنول قدرتمند تشکیل شده ‌است که به جلوگیری از بروز آکنه یاری می کند. در حالیکه ما هنوز از اثر آشامیدن آن و میزانی که برای مواظبت پوست به آن احتیاج است، اطلاعی نداریم، این یک آشامیدنی دارای GI پایین که به هیدراتاسیون یاری می کند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب برای جوش صورت چه بخوریم؟ رژیم خوراکی برای معالجه آکنه | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 25
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه