راههای پیشگیری از پیری زودرس پوست - چگونه جوان بمانیم؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 15 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • راههای پیشگیری از پیری زودرس پوست - چگونه جوان بمانیم؟ | مجله سلامت یاثار
  • راههای پیشگیری از پیری زودرس پوست - چگونه جوان بمانیم؟ | مجله سلامت یاثار


    کرم‌ها، لوسیون‌ها، سرم‌ها و دیگر مواد ضد پیری در زیادتر منازل یافت می‌شود و امکان پذیر است بتواند فرایند پیری را در مردم کندتر نماید. اما وقتی که صحبت از جلوگیری و حذف خطوط موجود بر روی پوست، چین و چروک و لکه‌های تیره به میان می‌اید، تغییر روش زندگی یکی از موارد باارزش و قابل توجه خواهد بود.

    در این مقاله قصد داریم ۹ ترفند ضد پیری را بر اساس تحقیقات انجام شده بیان کنیم.

    تا جایی که می‌توانید از نی مصرف ننمایید:

    مصرف کردن از نی به دید بیشتر باارزش نیست و نقادراست سبب ایجاد چین و چروک در صورت شود اما در تاثیر گذشت وقت، متوجه چین وچروکی که در اطراف دهان ایجاد می‌شود خواهید شد.

    آشامیدن مواد از طریق نی سبب می‌شود ماهیچه‌های صورت در این مناطق گرفتار فشار گردد و همین امر سبب ایجاد خطوط ریز می شود. هر چقدر زیادتر از این ماهیچه‌ها مصرف نمایید، خطوط ایجاد شده نیز زیادتر خواهد بود.


    سیگار نکشید:

    این مورد را نیز به فهرست خود برای سیگار نکشیدن اضافه نمایید. اگرچه سیگار کشیدن قادراست بر روی تندرستی جسم زیان آور باشد و سبب ایجاد سرطان ریه و مریضی‌های قلبی گردد اما علت دیگری که برای ترک سیگار دارید خطوط ریز موجود بر روی پوست است.

    این عادت بد قادراست اثر منفی بر روی ظاهر شما داشته باشد و سبب ایجاد چین و چروک در پوست، زرد شدن دندان‌ها ، پیری زودرس و حتی زیاد شدن ریسک دچار به مریضی پسوریازیس شود. سیگار کشیدن به دلیل حرکات صورت سبب زیاد شدن چین و چروک می‌شود. مصرف سیگار امکان پذیر است جریان خون را نیز کمتر کند.


    آنتی اکسیدان استفاده نمایید:

    استفاده رژیم خوراکی سالم قادراست بر روی تندرستی کل جسم اثر مثبت داشته باشد. میوه‌ها و سبزیجاتی که شامل آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین B و E هستند می‌توانند برای پوست عالی باشند. آنتی اکسیدان‌ها به پوست یاری می‌کند در برابر رادیکال‌های آزاد موجود در محیط اطراف مقاوم باشد و از ضرر این رادیکال‌ها به سلول‌های پوست پیشگیری می‌کند.

    این آنتی اکسیدان‌ها به پوست یاری می‌کنند از عدم موفقیته شدن الاستین و کلاژن پیشگیری کند و همین امر سبب ایجاد پوست شاداب تر و سالم تر خواهد شد. برای گرفتن ویتامین B6 و B12 بشقاب خوراکی خود را با ماهی و مرغ پر نمایید.

    گیاهخواران نیز می‌توانند ویتامین B6 خود را از طریق نخود به دست آورند این ماده شامل ۵۵ درصد از احتیاج هر روزه جسم به این ویتامین است. روغن جوانه گندم، دانه آفتابگردان و بادام نیز منابع عالی برای ویتامین E محسوب می‌شوند.


    از خوراکی های تخمیری زیادتر مصرف نمایید:

    حتما می‌دانید که خوراکی هایی همانند کیمچی، کلم ترش، تمپه و دیگر خوراکی های پربار از پروبیوتیک برای روده‌های شما عالی است. اما بایست بدانید که این مواد خوراکی برای دارا بودن پوستی سالم و شاداب نیز اثربخش است. خوراکی های تخمیری دارای آنتی اکسیدان‌ها و خصوصیات ضد التهاب عالی هستند.

    محصولات زیبایی نیز که از عصاره مواد تخمیر شده آماده می‌شوند امکان پذیر است فرقی را بر روی پوست ایجاد نمایند. یکی از مزایای عالی این مواد آرام کردن و روشن‌تر نمودن پوست است.


    از پروتئین به اندازه به اندازه مصرف نمایید:

    زیادتر خانم‌ها به ۴۶ گرم پروتئین در روز احتیاج دارند. مصرف این مواد قادراست به کنترل گرسنگی یاری کند و همین امر سبب کم شدن وزن و جوان‌تر دیده شدن شخص می شود. پروتئین به ساخت عضلات یاری می‌کند و سبب می‌شود فرایند پیری کم شدن نمایان کند.

    همینطور استفاده مقادیر به اندازه از پروتئین برای دارا بودن موهایی سالم خیلی الزامی است. مواد غذایی موجود در منابع پروتئینی قادراست به ساخت تار موهای قوی یاری کند.


    استفاده شکر را ممحدوده نمایید:

    شکر افزون بر اینکه قادراست سبب چاقی، دچار به دیابت و مریضی‌های قلبی شود، برای پوست نیز زیان آور است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان داده است که رابطهی بین قند موجود در رژیم خوراکی همانند گلوکز و تولید زیادتر محصولات نهایی گلیکاسیون وجود دارد.

    اما اگر عاشق مواد خوراکی شیرین هستید، بیشتر بی قرار نباشید. شما می‌توانید مقادیر استفادهی خود را کم شدن دهید ولی در عین حال از این مواد مصرف نمایید.


    بر روی بالشت ابریشمی بخوابید:

    بالشت‌های نخی و پلی استری قادراست گزینه مناسبی باشد اما بالشت ابریشمی خیلی عالی خواهد بود و مانع از ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌شود.


    به پشت بخوابید:

    اگر عادت دارید بر روی پهلوهای خود بخوابید مناسبتر است این عادت را ترک نمایید. این عادت سبب می‌شود خطوط ریز بر روی نوع‌ها ایجاد شود. به پشت خوابیدن سبب می‌شود درد گردن و پشت کمتر شود و از بروز چین و چروک‌ها نیز پیشگیری می‌کند. همینطور خوابیدن به پشت در مردمی که از رفلاکس معده رنج می‌برند نیز سودمند خواهد بود.


    از اسیدهای چرب سالم مصرف نمایید:

    علت ها خیلی بیشتری برای استفاده اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد. این اسیدها سبب می‌شود احساس سیری داشته باشید و به جسم شما یاری می‌کند ویتامین‌های مورد احتیاج خود را جذب نماید. مصرف این اسیدها با کم شدن ریسک دچار به مریضی‌های قلبی-عروقی وابسته است.

    اسیدهای چرب امگا ۳ سبب می‌شود پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید. این کار با کم شدن تقویت التهابی پوست همانند آکنه و پسوریازیس انجام می‌شود.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب راههای پیشگیری از پیری زودرس پوست - چگونه جوان بمانیم؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 103
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه