خوراکی های گرسنه کننده کدامند؟ 15 خوراکی ی زیاد شدن دهنده گرسنگی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 2 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • خوراکی های گرسنه کننده کدامند؟ 15 خوراکی ی زیاد شدن دهنده گرسنگی | مجله سلامت یاثار
  • خوراکی های گرسنه کننده کدامند؟ 15 خوراکی ی زیاد شدن دهنده گرسنگی | مجله سلامت یاثار


    اگر می‌خواهید وزنتان را کم نمایید، پس مناسبتر است از میل کردن مواد اشتها آور پرهیز نمایید. در این مقاله قصد داریم ۱۵ ماده خوراکی که شما را گرسنه‌تر می‌کند را معرفی نماییم.

    همینطور بخوانید : مواد خوراکی کم کالری را بشناسید
    1. آب میوه

    اگرچه استفاده آب میوه و پاکسازی جسم از طریق آن امروزه خیلی دوست داشتنی و رایج است اما فرآیند ساخت آب میوه‌های غیر طبیعی به نوع‌ای است که شکر بیشتری در آن‌ها وجود خواهد داشت.

    همین امر سبب می‌شود که شما یک آشامیدنی پرکالری داشته باشید که میزان قند خون شما را بالا می برد و شما را گرسنه‌تر خواهد کرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که جسم ما در مقابل کالری حاصل از آب میوه خشنود نخواهد شد ، درنتیجه مناسبترین گزینه این است که در وقت تشنگی آب بنوشید و از میوه‌ها و سبزیجات تازه که دارای فیبر دست نخورده‌ای هستند مصرف نمایید.

    اگر ولع استفاده آشامیدنی دارید،تلاش نمایید میوه و سبزیجات تازه را با هم آمیخته نمایید و آب آن را بنوشید. اگر دوست داشتید می‌توانید از کره آجیل یا پودر پروتئین مصرف نمایید. اضافه کردن پروتئین و چربی سبب می‌شود سیستم گوارش شما آهسته‌تر این مواد را جذب کند. درنتیجه دیرتر گرسنه خواهید شد.

    1. ماست کم چرب

    در حالی که ماست به طور مداوم به عنوان یک خوراکی ی استثنائی سالم ترویج می‌شود اما این موضوع به گونه ماستی که انتخاب می‌نمایید ارتباط دارد. یک ماست میوه‌ای ۱۷۰ گرمی در محدوده ۱۵۰ کالری، ۶ گرم پروتئین، ۱.۵ گرم چربی و ۲۵ گرم قند دارد. هرچقدر ماست استفادهی شما کربوهیدارت بالا و چربی پایینی داشته باشد، سبب می‌شود سریع‌تر گرسنه شوید و به دنبال موادی برای میل کردن باشید.

    مناسبتر است به جای میل کردن ماست کم چرب، از ماست یونانی ساده مصرف نمایید که پروتئین زیادتری دارد و شما نیز می‌توانید میوه، آجیل، دانه‌های مطلوب خود را به آن اضافه نمایید تا فیبر و آنتی اکسیدان زیادتری داشته باشد.

    این خوراکی ها که اکثر به عنوان تنقلات سالم تبلیغ می‌شوند نمی‌توانند احتیاج جسم را برآورده کنند و به جویدن نیز احتیاجی ندارند. اگر جویدن وجود نداشته باشد، جسم احساس سیری و خوشنودی نمی‌کند و به دنبال خوراکی ی زیادتری خواهد بود.

    همینطور بخوانید: خاصیت ها ماست یونانی
    1. سفیده تخم مرغ

    وقتی که برای صبحانه خود از املت سفیده تخم مرغ مصرف می‌نمایید خیلی زود گرسنه خواهید شد. علت خیلی مناسبی برای این امر وجود دارد. با اینکه سفیده تخم مرغ منشا خیلی مناسبی از پروتئین است اما ویتامین‌ها و مواد معدنی خیلی باارزش تنها در زرده تخم مرغ یافت می‌شود.

    مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اسیدهای چرب اشباع شده با مریضی‌های قلبی، سکته و مریضی عروق کرونری وابسته نیست. اسید چرب اشباع شده در زرده تخم مرغ نه تنها قادراست حس سیری را در شخص ایجاد کند بلکه برای تولید هورمون و جذب بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی همانند ویتامین A و B الزامی است.

    1. سس سالاد بدون چربی

    وقتی که ما از سس سالاد بدون چربی مصرف می‌کنیم، فکر می‌کنیم که انتخاب خیلی مناسبی داشته‌ایم. این سس‌های بدون چربی قادراست لبریز از نمک و قند باشد.

    وقتی که از آن‌ها در سالاد خود مصرف می‌نمایید، هر کلمی که می‌جوید لبریز از نمک و قند خواهد بود. بعد از میل کردن سالاد، نمک و قند موجود در آن سبب گرسنگی بیش از اندازه شما می‌شود و ناچار هستید برای سرکوب کردن این گرسنگی مواد زیادتری استفاده نمایید.

    1. خوراکی هایی با برچسب “سالم”

    تمام ما دوست داریم خوراکی هایی را استفاده کنیم که این برچسب را داشته باشد. وقتی که بیش از اندازه از این مواد خوراکی استفاده می‌نمایید حس سیری نخواهید داشت. علت قانع کننده و واضحی در این مورد وجود ندارد اما به احتمال بیشتر با استفاده این خوراکی ها سیر نمی‌شوید و به دنبال خوراکی های دیگر می‌روید تا خودتان را سیر نمایید. قبل از اینکه این نوع مواد خوراکی را بخرید، مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید.

    1. شکر

    شکر و تمام همتایان آن، اعتیاد آور هستند زیرا سبب زیاد شدن آزاد شدن دوپامین می‌گردند. از انجایی که انسان برای زنده ماندن به مواد شیرین احتیاج دارد، منابع شیرین خیلیی در بازار وجود دارد و به همین خاطر نیز مردم خیلیی به دنبال خرید آن‌ها هستند. شیرینی‌ها و مواد شیرین تصفیه و فرآوری شده، سبب می‌شود شخص مواد خوراکی زیادتری استفاده کند تا به حس سیری مورد دید خود دست یابد.

    موادی همانند میوه مختلف از موادی است که در مورد آن صحبت کردیم. زیرا میوه مواد غذایی و فیبر دست نخورده‌ای دارد که قادراست حس سیری را در شخص ایجاد نماید.

    1. گرانولا بار

    گرانولا بار اکثر تنها از شکر و روغن‌های هیدروژنه ساخته شده‌اند. این مواد اکثر کالری کمتری نسبت به یک نوبت خوراکی قدیمی دارند و نمی‌توانند جانشین مناسبی برای آن باشند. مزه این مواد برای تثبیت اشتها و حس گرسنگی به اندازه است.

    سعی نمایید به جای استفاده این مواد مهیا، از گرانولای طبیعی که در منزل درست می‌نمایید مصرف نمایید.

    1. سس کچاپ

    قبل از اینکه سس کچاپ را روی سیب زمینی‌های سرخ کرده بریزید اندکی فکر نمایید. سس یا هر ماده خوراکی ساخته شده با شربت ذرت به همراه فروکتوز بالا (HFCS)، قادراست اشتهای شما را تثبیت کند وحس گرسنگی را زیاد شدن دهد. HFCS قادراست در متابولیسم جسم آشفتگی ایجاد کند و تولید لپتین را کندتر نماید. این هورمون به ایجاد حس سیری در شخص یاری می‌کند.

    1. مافین‌ها

    اگرچه این مافین‌های خوشمزه قادراست کالری بیشتری به همراه داشته باشد اما همواره از قند و شکر آماده می‌شود. این محتوای قندی در جسم به شتاب هضم شده و سبب ایجاد گرسنگی می‌گردد. در عوض شما می‌توانید از صبحانه‌های پربار از پروتئین مصرف نمایید.

    1. غلات شیرین

    زیادتر غلات‌های شیرین شده فیبر و پروتئین خیلی اندکی دارند. این دو ماده غذایی برای احساس سیری در شخص خیلی الزامی است. همراه کردن یک غلات شیرین شده با شیر کم چرب بدین معناست که شما چربی مورد احتیاج برای ایجاد حس سیری را از دست داده اید.

    به دنبال غلاتی باشید که زیادتر از ۵ گرم فیبر باشند. شما می‌توانید از غلات کم کالری و رژیمی نیز مصرف نمایید.

    1. غلات تصفیه شده

    وجود فیبر بالا به معنای ایجاد حس سیری در شماست. وقتی که از غلات تصفیه شده مصرف می‌نمایید، فیبر کمتری وارد جسم می‌شود و بعد از چند ساعت گرسنه خواهید شد.

    1. تنقلات شور

    وقتی که از تنقلات شور مصرف می‌نمایید، احساس سیری نخواهید داشت. این مواد شامل میزان بیشتری از سدیم است و اکثر نیز پروتئین و فیبر ندارد. محتوای بالای نمک در این خوراکی ها سبب کم شدن آب جسم می‌شود و شما را گرسنه‌تر می‌کند. فقدان پروتئین و فیبر در تنقلات شور، سبب زیاد شدن میزان قند خون می‌گردد.

    اسکن مغز نشان می‌دهد که سدیم سبب زیاد شدن تولید دوپامین می‌شود. زیاد شدن تولید دوپامین بدین معناست که هرچقدر زیادتر نمک میل کنید میزان زیادتری خواهید خواست و حس سیری نخواهید داشت.

    1. شیرین کننده‌های غیرطبیعی

    وقتی که محصولی را می‌خرید، برچسب ” بدون شکر” نبایست شما را گول بزند. همیسه محتوا و مواد تشکیل دهنده این محصولات را تحقیق نمایید تا در آن‌ها از شیرین کننده‌های غیرطبیعی مصرف نشده باشد.

    شیرین کننده‌های غیرطبیعی مغز شما را گول می‌زند تا فکر کند خوراکی ی خوشمزه‌ای استفاده کرده است. وقتی که خوراکی ی واقعی و خوب استفاده نمی‌نمایید، جسم نیز حس سیری نخواهد داشت و مجدد به استفاده خوراکی های زیادتر روی خواهد آورد.

    1. سوپ‌های مهیا

    سوپ قادراست مناسبترین گزینه برای کم شدن وزن باشد اما وقتی که آن را به صورت مهیا می‌خرید موضوع اندکی پیچیده می‌شود. هنظیر دیگر خوراکی های مهیا، سوپ نیز شامل سدیم بالایی است. این سدیم بالا قادراست اعتیادآور باشد و حس گرسنگی را در شخص ایجاد کند.

    1. اسموتی میوه

    وقتی که اسموتی پروتئین یا سبزیجاتی ندارد،فقط شامل فروکتور خواهد بود. نتیجه استفاده چنین اسموتی‌هایی زیاد شدن سریع قند خون و درنهایت گرسنگی است. همینطور این اسموتی‌ها کالری خیلی اندکی دارند و نمی‌توانند به مناسبی شما را سیر کنند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب خوراکی های گرسنه کننده کدامند؟ 15 خوراکی ی زیاد شدن دهنده گرسنگی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 13
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه