علت ضعف حافظه و ارتباط آن با شکم بزرگ

  • زمان درج : 4 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • علت ضعف حافظه و ارتباط آن با شکم بزرگ
  •  

    وقتی که شیک‌های شکلاتی را هر روزه استفاده می‌نمایید یا میل کردن خوراکی های چرب را دوست دارید به یاد داشته باشید که امکان پذیر است حافظه خود را با این موارد ضعیف‌تر نمایید و نمایان کردن کلید یا به یاد سپاری شماره تلفن برایتان سخت باشد. همانطور که می‌دانید علت ها خیلی بیشتری برای کم شدن وزن وجود دارد. اما امروز قصد داریم علت دیگری برای کم شدن وزن بیان کنیم. مطالعات انجام شده در دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد بین زیاد شدن وزن و حافظه ضعیف رابطه مستقیمی وجود دارد. برای دستیابی به این نتیجه، پژوهشگران از ۵۰ نفر با BMI (شاخص توده بدنی) متفاوت مصرف کردند. آن‌ها اشیا را در مکان‌های متفاوت قرار دادندو خواستند محل قرار گیری این اشیا را به یاد بیاورند. مردمی که BMI بالاتری داشتند، زیادتر از دیگرین فراموشکار بودند. نتایج این تحقیقات در مجله Experimental Psychology منتشر شده است. اضافه وزن امکان پذیر است تندرستی هیپوکامب و لوب پیشانی را به ریسک بیندازد. این نواحی مسئول مرتب کردن حافظه و تصمیم گیری هستند. متاسفانه خبرهای بد دیگری در راه است: نه تنها اضافه وزن قادراست سبب تضعیف حافظه شما شود بلکه یک حافظه بد کم شدن وزن را خیلی سخت می‌سازد.البته روش‌هایی برای کم شدن کالری گرفتنی و خوب شدن حافظه کوتاه مدت وجود دارد. بعضی از این موارد را در زیر مشاهده می‌نمایید:

    آب زیادتری بنوشید:

    سعی نمایید هر روزه ۸ لیوان آب سالم بنوشید. آب رسانی مناسب به جسم قادراست حس گرسنگی را کم شدن دهد و کالری گرفتنی شما را نیز کمتر کند. مطالعات انجام شده بر روی ۸۳۰۰ بزرگسال نشان می‌دهد آشامیدن یک لیوان آب در روز قادراست انرژی گرفتنی را به میزان ۶۸ تا ۲۰۵ کالری کمتر کند. اگر دوست ندارید از آب ساده مصرف نمایید می‌توانید از آشامیدنی‌های سالم دیگر بهره مند شوید. شما می‌توانید از گریپ فوروت، توت فرنگی، انگور و آووهدیه مصرف نمایید.

    از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C و E زیادتری مصرف نمایید:

    خوراکی های لبریز از آنتی اکسیدان‌ها و آنانیی که پربار از ویتامین E و C هستند می‌توانند حافظه شما را تثبیت کنند. می‌توانید از مواردی همانند ماهی سالمون، بلوبری،توت‌ها، سبزیجات با رنگ تیره، آووهدیه، آجیل‌ها و دانه‌ها مصرف نمایید.

    یک مجله خوراکی داشته باشید:

    یک مطالعه در موسسه روانشناسی، تندرستی و جامعه دانشگاه لیورپول نشان می‌دهد مردمی که صبح زود بر روی مواد خوراکی که در طول روز بایست استفاده کنند فکر می کنند، کمتر از بقیه کالری گرفتن خواهند کرد. درنتیجه مطالعه مجله‌های وابسته با آشپزی و خوراکی قادراست انتخاب مناسبی باشد. اینگونه موارد نه تنها برای کم شدن وزن سودمند هستند بلکه می‌توانند سبب زیاد شدن حافظه شما شوند.


    برچسب ها : ضعف حافظه شکم بزرگ علت ضعف حافظه

    آمار باز دید این مطلب علت ضعف حافظه و ارتباط آن با شکم بزرگ
    تعداد کل بازدید ها: 42
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه