نحوه کاهش گاز معده | چگونه گاز معده را برطرف کنیم؟

  • زمان درج : 3 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • نحوه کاهش گاز معده | چگونه گاز معده را برطرف کنیم؟

  • نکات مهم در این مقاله 'نحوه کاهش گاز معده | چگونه گاز معده را برطرف کنیم؟' در ابتدای این پست برای شما قرار داده شده است
  • نام بیماری : نفخ معده
  • آناتومی مربوطه : ساختار تشریحی | AnatomicalStructure
  • اسم آناتومی مربوط : معده
  • علل پیش آمدن بیماری
    1. ایجاد گاز در معده به میزان غیر معمول

  • داروهای پیشنهادی (تذکر مهم حتما برای مصرف دارو به پزشک مراجعه کنید)
    1. برای این موارد حتما به متخصص باید مراجعه شود و با مشورت دکتر متخصص دارو تجویز گردد

  • ریسک های موجود که بر اثر آن بیماری و یا خطر ابتلا به بیماری افزایش پیدا میکند
    1. رژیم غذایی بد
    2. با سرعت غذا خوردن و کم جویدن غذا

  • روش های جلوگیری و یا روش های مقابله با بیماری به صورت پیشگیرانه
    1. رژیم خود را تغییر دهید
    2. آهسته و جویده جویده غذا خوردن
    3. از پروبیوتیک ها مصرف نمایید
    4. مکمل های هضم طبیعی خوراکی را امتحان نمایید

  • علائم بیماری / نشانه های بیماری
    1. وجود نفخ زیاد معده و غیر معمول
  •  

    آیا به دید شما اینکه محدوده ۱۳ تا ۲۱ بار در روز گاز از معده تان خارج شود امری طبیعی است؟ شوخی های خنده دار بیشتری در مورد بیرون دادن باد معده ، نفخ و گاز معده وجود دارد – اما زمانی شما دائما حس می نمایید که معده تان متورم شده و از بیرون دادن باد معده در عذاب هستید، این امر دیگر خنده دار نخواهد بود. احساس اینکه معدهتان پر از گاز است و نفخ کرده فقط ناآسان کننده نیست بلکه گاهی شرم آور نیز هست! اگر در یک محیط اداری کار می نمایید یا زیادتر اوقات در میان جمع هستید ، بیرون دادن باد معده قادراست زندگی روزانه شما را خیلی ناخوشایند کند.

    اگر اکثر بعد از خوراکی احساس می نمایید که معدهتان متورم شده و باد کرده ، این امر قادراست دراثر وجود گاز در معده تان باشد. این امر هموارهً دراثر تولید بیش از اندازه گازی است که زیادتر زمان ها به وسیله رژیم خوراکی شما – یا دستگاه گوارش ضعیفتان ایجاد می گردد. نفخ قادراست خیلی دردناک باشد و حتی زمانی خوراکی ی بیشتری نخورده اید سبب شود حس نمایید خوراکی ی بیشتری خورده اید

    چه فاکتور هایی سبب ایجاد گاز بیشتر در معده تان می شوند؟

    رایج ترین راه ورود گاز به دستگاه گوارش شما از طریق بلع هوا است. تمام ما زمانی خوراکی می خوریم یا چیزی می نوشیم هوا را هم به همراه آنان می بلعیم ، اما زمانی آدامس می جویم ، آشامیدنی های گازدار می خوریم یا خیلی سریع خوراکی می خوریم میزان زیادتری هوا وارد معده مان می شود. اگر این گاز از طریق دیگری خارج نشود ، به روده شما منتقل خواهد شد.

    دلیل جدی دیگری که سبب گاز معده می شود باکتری ها و مخمرهای موجود در روده بزرگ شما هستند. روده بزرگ شما جایی است که کربوهیدرات هایی نظیر قند ، نشاسته و فیبر در ان تجزیه می شوند. این محل همان مکانی است که میکروارگانیسم هایی نظیر باکتری ها و مخمرها – چه مناسب و چه بد در ان زندگی می کنند. باکتری های مناسب در طی فرایندی به نام تخمیر به تجزیه آن دسته از کربوهیدرات های کم استفادهی که به درد جسم نمی خورند می پردازند. با این حال ، بعضی از گونه های باکتری ها امکان پذیر است سبب گاز اضافی و نفخ شوند.

    زمانی که باکتری های اضافی در روده وجود داشته باشد ، گاز تولید شده قادراست زیاد شدن نمایان کند و منجر بهپرورش باکتری های موجود در روده کوچک شود (SIBO). این باکتری ها خوراکی هایی نظیر قند و کربوهیدرات ها را به موادی تبدیل می کنند که میزان بیشترشان برای سلول های روده برانگیختن کننده یا سمی هستند.

    ناسازگاری های رودوی نیز قادراست در تاثیرپرورش بیشتر مخمر کاندیدا در روده ایجاد شود. اگر چه وجود میزان اندکی از مخمر کاندیدا طبیعی است ، اما تولید ان به شتاب قادراست از کنترل خارج شده و از اینکه باکتری های سالم شما به درستی کار خود را انجام دهند پیشگیری کند.

    همینطور بخوانید: دلیل نفخ شکم چیست؟

    چگونه می توان گاز موجود در معده را کم شدن داد؟

    اگر به طور مرتب از گاز موجود در معدهتان رنج می برید ، باارزش است که به تحقیق این موضوع بپردازید که چه چیزی می خورید.

    با این وجود علت ها دیگری نظیر عفونت دستگاه گوارش ، ناسازگاری های رودوی و حتی تأثیرات روانی نظیر استرس نیز می توانند بر این امر اثربخش باشند. در موارد دیگر ، امکان پذیر است علت وجود گاز معده مسایل ساده ای نظیر نداشتن تحرک به اندازه باشد که سبب می شود گاز نتواند به مناسبی در جسم حرکت کرده و خارج شود. این امر قادراست در زمان مسافرت در مسافت های زیاد یا نشستن زیاد مدت در دفتر کارتان اتفاق بیفتد.

    خوشبختانه ، شیوه های بیشتری برای کم شدن گاز معده به طور طبیعی وجود دارد که دانستنشان خالی از لطف نیست..

    در اینجا ۷ معالجه خانگی نام برده شده که به شما یاری می کنند تا از شر گاز معده خود خلاص شوید

    1. رژیم خود را تغییر دهید

    این جمله امکان پذیر است کاملاً واضح به دید برسد ، در واقع پرهیز از خوراکی هایی که سبب ایجاد گاز در معده می شوند قادراست ساده ترین راه برای حل این مسئله باشد. متأسفانه ، خیلیی از مردم از رابطه ویژهی که بین خوراکی ها و پیامدهای که می توانند ایجاد کنند وجود دارد غافل هستند.

    باارزشترین مقصر ایجاد کننده گاز معده سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، کلم و پیاز هستند. میوه هایی نظیر سیب و گلابی نیز نظیر حبوبات سبب ایجاد گاز معده می شوند.

    همینطور خوراکی های کاملی نظیر سبوس و زیادتر لبنیات – به ویژه شیر و خامه – که تجزیه آنان در روده سخت است ، می توانند سبب ایجاد گاز زیادتری در معدهتان شوند.

    توجه نمایید و ببینید چه خوراکی هایی سبب ایجاد گاز معده می شوند وتلاش نمایید مقدار استفاده آن ها را کم شدن دهید. این راه امکان پذیر است ساده ترین راه برای کم شدن نفخ باشد!

    1. خوراکی ی خود را به درستی بجوید

    زمان گذاشتن برای میل کردن خوراکی و آشامیدن آرام مایعات به شما یاری می کند تا مقدار هوای بلعیده شده را کم شدن دهید. یک راه آسان برای انجام این کار ، قرار دادن چنگال در درون لقمه تان است. حتی برخی از مردم دوست دارند تعداد دفعات جویدن هر لقمه خود را بشمارند: پیشنهاد می شود که هر لقمه خود را محدوده ۳۲ بار بجوید تا کاملا خرد شده و بافت خود را از دست بدهند.

    اگر این مشکل برایتان ناراحت کننده است ، قبل از بلعیدن ، به سادگیتلاش نمایید روی جویدن خوراکی ی خود تمرکز نمایید. برای هر نوبت خوراکی که می خورید وقت به اندازه بگذارید وتلاش ننمایید تند تند خوراکی میل کنید و از تمام باارزشتر ، زمان خوراکی میل کردن دهان خود را باز ننمایید!

    1. مکمل های هضم طبیعی خوراکی را امتحان نمایید

    در حال حاضر گونه های متفاوتی از یاری هضم کننده های طبیعی در قالب مکمل های بدون نسخه موجود هستند که می توانید از آنان مصرف نمایید. این مکمل ها شامل آنزیم های گوارشی ویژهی هستند که با آنزیم های جسم شما ترکیب شده و به سریع تر و کارآمدتر شدن هضم خوراکی یاری می کنند.

    گونه های ویژهی از مکمل ها امکان پذیر است شامل آنزیم های ویژهی باشند که برای تجزیه کربوهیدرات های پیچیده موجود در لوبیا و دیگر خوراکی های تولیدکننده گاز سودمند سودمند هستند. درنتیجه در مورد تجویز یک مکمل با کیفیت که شامل ترکیب خوبی از آنزیم های متفاوت هماهنگ با رژیم خوراکی تان باشد ، با یک کارشناس یا دکتر خود صحبت نمایید.

    1. از ذغال فعال مصرف نمایید

    ذغال فعال یک داروی طبیعی و بی ریسک برای درمان گاز اضافی و نفخ معده است. این گونه زغال های فعال به نوع ای ساخته شده اند که برای استفاده انسانی خوب می باشند.

    زمانی ذغال فعال را می بلعید ، اینگونه زغال ها با کشیدن سموم و مایعات به درون خود فعال می شوند تا بتوانند آنان را از جسم شما خارج کنند. این امر به کم شدن گاز و نفخ معده یاری می کند و همینطور تحرک روده ی شما را نیز زیاد شدن می دهد.

    حتما ذغال فعال را با آب بی‌شمار استفاده نمایید و فقط تحت نظارت دکتر کارشناس بهداشت از آنان مصرف نمایید.

    1. از پروبیوتیک ها مصرف نمایید

    مکمل های پروبیوتیک ، موادی مؤثر برای تأمین باکتری های مناسب جسم هستند که به روده شما احتیاج دارند تا بتوانند به طور اثربخش مواد خوراکی را تجزیه کنند.

    اگر از کاندیدا یا SIBO رنج می برید ، پروبیوتیک قادراست به تعادل باکتری های موجود در روده ی شما یاری کند.

    در حقیقت ، مطالعات بالینی نشان داده اند که مکمل های پروبیوتیک ویژه می توانند به کم شدن نشانه ها ناسازگاری های روده و دستگاه گوارش نظیر گاز اضافی و نفخ یاری کنند. با این حال ، این امر اکثر قادراست به گونه سویه های پروبیوتیکی موجود در مکمل ها ارتباط داشته باشد.

    به دنبال یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت بالا باشید که شامل چندین نوع باکتری (از جمله لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم) و تعداد بیشتری CFU باشد. افزون بر این امکان پذیر است مناسبترین انتخاب برای شما یک پروبیوتیک عاری از لبنیات باشد ، زیرا امکان پذیر است بعضی از مردم نسبت به سویه های لبنی شده باکتری ها حساسیت نشان دهند.

    زمان خرید یک پروبیوتیک ، حتماً پروبیوتیکی را انتخاب نمایید که در کپسول های دیر تجزیه شونده بسته بندی شده باشند تا باکتری های دراثر آنان از اسید معده شما در امان بنظیر. بیشتر پروبیوتیک ها در کپسول های گیاهی بسته بندی می شوند که به شتاب در معده شما از بین رفته و لذا اثر چندان مثبتی بر روی جسم نخواهند داشت.

    همینطور فراوان ذکر است که امکان پذیر است در طی چند روز اول استفاده پروبیوتیک میزان بالاتری از گاز را تجربه نمایید: این امر قادراست به علت وارد شدن باکتری های جدید به روده شما باشد. اما این کار با دنباله استفاده آنان کم شدن می یابد.

    همینطور بخوانید: معالجه فوری نفخ معده


    برچسب ها : درمان نفخ معده نفخ معده علت نفخ معده چيست

    آمار باز دید این مطلب نحوه کاهش گاز معده | چگونه گاز معده را برطرف کنیم؟
    تعداد کل بازدید ها: 50
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه