عادت های کوچک با نتایج بزرگ برای زندگی مناسبتر | 17 تغییر دوست داشتنی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 2 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • عادت های کوچک با نتایج بزرگ برای زندگی مناسبتر | 17 تغییر دوست داشتنی | مجله سلامت یاثار
  • عادت های کوچک با نتایج بزرگ برای زندگی مناسبتر | 17 تغییر دوست داشتنی | مجله سلامت یاثار


    ما همان چیزی هستیم که مکررا انجام می دهیم. درنتیجه، مناسب بودن یک عمل نیست، بلکه یک عادت است. ارسطو

    این فیلسوف یونان باستان فهمیده بود عادات مثبت تا چه حد برای غلبه بر ناملایمات و تداوم جنگیدن برای قهرمان شدن، باارزش و الزامی هستند. من فهمیدم قهرمانان، قهرمان متولد نمی‌شوند، بلکه زمانی عادات مثبت و متحول‌کننده را می‌پذیرند و به آن متپیمان می‌نظیر، تبدیل به قهرمان می‌شوند.

    با الهامی که از دیگران گرفتم، مصمم شدم عادات خودم را تحقیق کنم. دیدم که عادات مثبت چقدر سریع ایجاد قدرت کرده و منجر به درک عمیق‌تری از اعتقادات می‌شوند، به‌دید خودم، برای خودم و از دید روحی که این‌طور است!

    این پروسه در ابتدا آسان نبود؛ داروها، آشامیدن الکل یا سیگار کشیدن، چون از سن کم دیده بودم این‌ها چه برسر برادرم آورده بودند و فهمیدم نمی‌خواهم همان اشتباهات را تکرار کنم.

    وقت بیشتری برد و بازخوردهای مکرری را گرفتن کردم تا بفهمم چه چیزی در زندگی من درست نیست و این یک سفر دائمی است تا روزی که بمیرم. طی سالها، عادت مثبت را به عادت قبلی‌ام افزودم و متوجه تغییری شگرف در نتایج و نحوه احساس درونی‌ام شدم:

    1. ابراز قدردانی مداوم
    2. لبخند زدن به تمام آدم‌هایی که امکان پذیر بود
    3. زودتر خوابیدن
    4. ۷ تا ۸ ساعت خواب
    5. مرتب کردن تخت‌خواب در صبح
    6. منظم و مرتب ماندن
    7. توجه و مراعات خودم و دیگران
    8. دوست دارا بودن دیگران درهرجایگاهی از زندگی شخصی‌شان که هستند
    9. تمرین دادن جسمم
    10. پس‌انداز و سرمایه‌گزاری هوشمندانه
    11. مدیتیشن
    12. تجسم کردن نتایج و ایجاد برنامه برای چالش‌های پیش رو
    13. احترام به دیگران
    14. ارزش و سرمایه‌گزاری برایپرورش شخصی
    15. آمادگی برای لحظات بزرگ زندگی
    16. قرارگرفتن میان مردم باانگیزه و الهام‌قسمت

    پایبند ماندن به عادات مثبت، چالش برانگیز است. من هنوز هم آن را پس و پیش می‌کنم.

    بارها و بارها پیش آمده که شدیدا در حال تمرینات ورزشی بوده‌ام و در مناسبترین وضعیت زندگیم، و ناگهان به هرعلتی از مسیرم منحرف شده‌ام. مثلا سه یا چهار ماه طبق عاداتم پیش می‌رفتم و ناگهان خودم را درنیمه‌ی راه خسته و معالجهده دیده‌ام! کلید رها شدن از چنین لحظات و مجدد رونق گرفتن این است که بابت عدم موفقیتن یک عادت، خودتان را سرزنش ننمایید.

    شما احتیاج دارید با نگرش‌تان رابطهی مجدد برقرار نمایید تا ابتدا با دلیل باارزش بودن پایبند ماندن به عادات مثبت مجدد قانع و متقاعد شوید.

    ویژگی فریب‌دهنده عادات این است که به هرکدامشان (مناسب یا بد)، زمانی انفرادی نگاه می‌کنیم، چندان باارزش و حساس به‌دید نمی‌رسند. بلکه وقتی که درترکیب با بقیه عادات قرار می‌گیرند یا جزئی از یک کل می‌شوند، به‌طرز شگفت‌انگیزی باارزش می‌شوند. آنان عجیبند و به راحتی می‌توانند همان پیشرفتی را که ایجاد کرده‌اند خنثی کنند.

    به‌همین علت ما اشویژهی را که انظباط شخصی دارند تحسین می‌کنیم. علتش این نیست که این مردم، عالی متولد شده‌اند. بلکه قدرت عادات را مناسب می‌شناسند و این قدرت را برای ایجاد روشی از زندگی که مناسبترین بودن در گونه خودشان را میسر می‌کند، به‌کار می‌برند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب عادت های کوچک با نتایج بزرگ برای زندگی مناسبتر | 17 تغییر دوست داشتنی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 23
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه