برای جوان شدن چه بایست کرد؟ 14 مناسبترین تغییر برای جوانی و شادابی پوست | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • برای جوان شدن چه بایست کرد؟ 14 مناسبترین تغییر برای جوانی و شادابی پوست | مجله سلامت یاثار
  • برای جوان شدن چه بایست کرد؟ 14 مناسبترین تغییر برای جوانی و شادابی پوست | مجله سلامت یاثار


    شما نمی توانید وقت را متوقف نمایید، نمی توانید ساعت را عقب بکشید تا موهای زیادتر، دست ها، و پوست جوانتری داشته باشد. و احتیاجی نیست جراحی پلاستیک انجام دهید، معالجه های گران قیمت مصرف نمایید یا کابینتی پر از دارو و لوسیون ها و معجون داشته باشید. تنها کاری که بایست انجام دهید تغییر عادات روزانه و مصرف ترفندهای ضد پیری ساده است.


    از مرتب کردن موها با اتو بپرهیزید

    موهای جوان درخشنده هستند، اما مصرف اتوی مو یا سشوار یا شخصهنده مو قادراست سبب ضرر به مو شود که سبب می شود چند سال پیرتر به دید برسید.

    فرانسیسکا ، استادیار بالینی پوست در دانشکده دکتری کوه سینا می گوید: “من در موهای زنانیی که از اتو یا سشوار مصرف می کنند، ضرر ها و شکنندگی های بیشتری دیده ام”.

    وقت را به عقب برگردانید: دو روز در هفته به موهایتان استآسان بدهید و از هیچ دستگاه گرم کننده ای مصرف ننمایید. اجازه دهید موها خودشان خشک شوند.


    هر روز از ضد آفتاب مصرف نمایید

    کارشناسان پوست همیشه بر مصرف ضد آفتاب و پوشاندن پوست در برابر نور خورشید برایمراقبت آن در مقابل سرطان پوست تاکید دارند. کرم های ضد آفتاب اثری باارزش در پیشگیری از پیری دارند.

    مطالعه ای که در سالنامه طب داخلی ۲۰۱۳ انجام شده است نشان می دهد مردمی که در هفته سه یا چهار روز کرم ضد آفتاب مصرف می کنند کمتر از مریضی پوستی رنج می برند تا مردمی که از آن مصرف نمی کنند.

    برگرداندن وقت: SPF 30 کرم معیاری است که توسط دکتران پیشنهاد می شود. آن را هر روز اعمال نمایید. قانون کلی مصرف کرم: مصرف یک شات شیشه ای کرم های ضد آفتاب در هر دفعه.


    مصرف لوسیون دست

    پوست پشت دست خیلی نازک است درنتیجه در مقایسه با بقیه جسم خیلی آماده به پیری است. و زمانی که هوا خشک باشد و رطوبت پوست کم شود دست شما از آنچه هست مسن تر دیده می شود. از لوسیون شامل ضد آفتاب مصرف نمایید.

    پزشک فوسکو می گوید: “این کرم تا حد بیشتری ضرر های نور خورشید را کم شدن می دهد، لکه های قهوه ای و چین و چروک را نیز کم شدن می دهد.”

    برگرداندن وقت: هر روز صبح کرم مرطوب کننده با SPF 30 پشت دست خود بزنید.


    از خوراکی هایی که دندان ها را لکه دار می کنند بپرهیزید

    یک دنداندکتر در مرکز نیویورک می گوید: دندان های سفید علامت تندرستی و جوانی هستند. خوراکی های تیره، داغ، چسبنده نظیر سس باربیکیو یا سس سویا از بدترین مجرمان لکه زا هستند. قهوه، کولا و نوشابه نیز سبب لکه دار شدن دندان می شود.

    برگرداندن وقت: به جای مصرف سس کباب بر روی سینه مرغ، برای مثال، از سس انبه و یا سبزیجات تازه مصرف نمایید. مناسبتر است نوشابه را از رژیم خوراکی خود حذف نمایید.


    ناخن های خود را لاک بزنید

    قسمتی از جسم که سن واقعی شما را نشان می دهد چهره نیست بلکه دست ها نیز نشان دهنده سن هستند. یکی از شیوه های جوان تر نشان دادن لاک زدن ناخن ها است. افزون بر مصرف زیورآلات، لاک نیز قادراست شما را جوان تر نشان دهد.

    برگرداندن وقت: برای جوان تر دیده شدن از جواهرات با رنگ های متفاوت نظیر قرمز و بنفش مصرف نمایید.


    به طور منظم ورزش نمایید

    پزشک فوسکو می گوید: ورزش سبب خوب شدن گردش خون و پوستی جوان می شود. به علاوه، یک مطالعه جدید در دانشگاه مک مستر در کانادا نشان می دهد ورزش برای پوست عکس پیری عمل می کند. افزون بر این، زمانی که شما خوشتیپ هستید به طور طبیعی جوان به دید می رسید.

    برگرداندن وقت: روزی ۳۰ دقیقه ورزش نمایید. ورزش را به عنوان عادتی هر روزه در زندگی قرار دهید.


    به میزان سدیم استفادهی توجه نمایید

    خوراکی های شور سبب می شود آب در جسم باقی بماند و پف کرده به دید برسید به ویژه در بخش های زیر چشم.

    برگرداندن وقت:تلاش نمایید سدیم استفادهی خود را کنترل نمایید. نمک در تمام جا است: از جمله نان، سس، گوشت، غلات و … حتی بعضی نان های شیرین نیز دارای نمک هستند.


    اعتیاد به گوشی های هوشمند خود را تحت کنترل نگه دارید

    پزشک فوسکو ذکر می کند: با گذشت وقت، پایین حفظ کردن سر برای خواندن پیام کوتاه و یا فیس بوک سبب چین و چروک در حلقه گردن می شود. هر حرکتی که به طور مکرر تکرار شود سبب تشکیل خطوط همیشگی می شود.

    برگرداندن وقت: دقیق نمایید کجاها زیادتر پیام می دهید؛ روی مبل، در دفتر، چندین عکس در مقابل چشمتان از خانواده، دوستان بزنید و با نگاه کردن به آن هاتلاش نمایید در زمان پیام دادن سرتان پایین نباشد.


    شستشو هر روزه با دهانشویه

    اگر در حال حاضر هر روز از دهانشویه مصرف می نمایید راه خود را دنباله دهید.

    پزشک لایلیو می گوید: این شستشودهنده های باکتری کش ذرات بین دندان را از بین می برد، لثه ها را تمیز می کند. نتیجه: دندان های تمیزتر جرم و زردی کمتری دارند (قرمزی، علامت مریضی های لثه).

    برگرداندن وقت: شستشو با دهانشویه بدون الکل و غیرغیرطبیعی نظیر فلوراید ضد حفره لثه.


    میل کردن خوراکی های با پروتئین بالا

    زمانی که می خواهید موهای سالمی داشته باشید بایست اصول اولیه را رعایت نمایید. این بدان معناست که به میزان به اندازه پروتئین میل کنید تاپرورش مو دنباله داشته باشد. مواد غذایی نظیر بلوک های ساختمانی برای موها هستند و سبب قوی شدن مو می شوند.

    برگرداندن وقت: اکثر خانم ها بایست هر روزه ۴۶ گرم پروتئین (میزان زیادتر در صورت حاملگی، شیر دادن نوزاد، و یا انجام ورزش) میل کنند. یک نوبت ۳- اونسی ماهی قزل آلا ۲۲ گرم پروتئین دارد در حالی که یک لیوان شیر کم چرب شامل ۸ گرم پروتئین است.


    مواظبت موهای خیس باشید

    اگر موها را اتو نمی نمایید، پروتئین به میزان خوب استفاده می نمایید اما باز هم موهای نازک و غیر شفاف دارید عادات شما پس از دوش گرفتن مسئله دارد. برس کردن موی مرطوب سبب شکنندگی و خشکی و کشیدگی مو می شود.

    برگرداندن وقت: هرگز موهای خیس را شانه ننمایید. زمانی که از حمام خارج می شوید از یک شانه با دندانه های بزرگ مصرف نمایید.


    میل کردن سبزیجات

    سبزی ها مسواک های طبیعی هستند. “سبزیجات پربار از فیبر نظیر اسفناج، کاهو و کلم بروکلی به تمیزی دندان یاری می کنند. فیبر سبزیجات از چسبیدن پلاک به مینای دندان پیشگیری می کند. (البته، هنوز هم بایست هر روز و هر شب مسواک بزنید و نخ دندان نمایید)

    یکی دیگر از مزایای سبزیجات دارا بودن پوستی مناسبتر است. مردمی که سه نوبت-کاروتنوئید می خورند، سبزی های برگ دار و تیره نظیر کلم بروکلی، پوست سالم و دلبرا تری خواهند داشت.

    برگرداندن وقت: نصف بشقاب خود را با سبزیجات پر نمایید. زنانی جوان تر از ۵۰ سال بایست هر روزه دو و نیم فنجان سبزیجات استفاده کنند.


    استرس خود را کنترل نمایید

    استرس نه تنها از داخل شما را به هم می ریزید بلکه بر روی ظاهر شما نیز اثر می گذارد.استرس سبب فرایندهای التهابی در پوست نظیر پسوریازیس، آکنه و اگزما می شود.

    برگرداندن وقت: پشتیبانی دسته جمعی اثر بزرگی در کم شدن استرس بازی می کند، درنتیجهتلاش نمایید زیادتر با دوستانتان ملاقات داشته باشید. همینطور روش های تمدد اعصاب نظیر ورزش های تنفس یا نوشتن خاطره نیز خوب است.


    به قدر به اندازه بخوابید

    پزشک پینسکی می گوید: “در طول خواب عمیق، جسم مقادیر زیادتری هورمون استروژن و پروژسترون تولید می کند. این زیاد شدن سبب بازسازیطبیعی پوست می شود درنتیجه زمانی که از خواب بیدار می شوید صورت شفاف تری دارید. او می گوید: “این هورمون ها همینطور از آکنه پیشگیری می کنند”.

    برگرداندن وقت: پزشک پینسکی می گوید:تلاش نمایید به میزان به اندازه بخوابید و قبل از خواب آرامش دهنده هایی نظیر لیوان شیر گرم و عسل میل کنید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب برای جوان شدن چه بایست کرد؟ 14 مناسبترین تغییر برای جوانی و شادابی پوست | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 29
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه