خصوصیات، کالری و اهمیت خوراکی آب نارگیل | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • خصوصیات، کالری و اهمیت خوراکی آب نارگیل | مجله سلامت یاثار
  • خصوصیات، کالری و اهمیت خوراکی آب نارگیل | مجله سلامت یاثار


    کم کالری، بطور طبیعی بدون چربی و کلسترول، شامل میزان پتاسیمی زیادتر از چهار عدد موز و آبرسان استثنائی ــ اینها فقط تعدادی از مزایای خیلیی است که به آب نارگیل نسبت داده شده است. بازاریابان به آن آشامیدنی ورزشی طبیعی می‌گویند و تقاضا برای این گونه آشامیدنی در حال زیاد شدن است. توسط ورزشکاران و مردم معروف تایید شده و گفته می‌شود که جسم را هیدراته می‌کند و به خیلیی از مریضیها از جمله بهم خوردگی مزاج، سرطان و سنگ کلیه یاری می‌کند.

    اما آیا آب نارگیل قادر است تمام این نوبت‌ها را برآورده کند یا تمام این حرفها برای بازاریابی است؟


    آب نارگیل چیست؟

    آب نارگیل بطور طبیعی نیرو قسمت است و مزهی‌شیرین دارد. شامل کربوهیدرات سریع الهضم به شکل قند و الکترولیت می‌باشد. نبایست آنرا با روغن یا شیر نارگیل پر چرب، اشتباه بگیرید. آب نارگیل یک مایع شفاف در وسط میوه است که از نارگیل‌های تازه و سبز بدست می‌آید.

    نسبت به آشامیدنی ورزشی، کالری کمتر، سدیم کمتر و پتاسیم زیادتری دارد.

    یک لیوان آب نارگیل (معادل ۲۴۰ گرم) بدون مزه دهنده اضافی دارای ۴۵ کالری، ۶ گرم شکر، ۶۰۰ میلی گرم پتاسیم و ۲۵۲ میلی گرم سدیم است.


    مناسبتر از برخی از آشامیدنی‌های ورزشی

    آب نارگیل نسبت به خیلیی از آشامیدنی‌های ورزشی، شکر کمتری دارد و دارای شکر خیلی کمتری نسبت به نوشابه‌ها و برخی از آبمیوه‌هاست.

    آب نارگیل ساده برای بچه ها و بزرگسالانی که به دنبال یک آشامیدنی با شیرینی کمتر هستند، خوب‌تر است. اما بیش از اندازه از آب نارگیل مصرف ننمایید.

    لیلیان چونگ، دارای مدرک RD از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می‌گوید: یک ظرف ۱۱ اونسی آب نارگیل، ۶۰ کالری دارد و اگر در روز چندین بار آن را بنوشید، کالری‌ها بشتاب زیاد شدن می‌یابند.

    چونگ یکی از نویسندگان کتاب “خوراکی میل کردن آگاهانه، زندگی آگاهانه” توصیه می‌کند که در زمان انتخاب آشامیدنی‌ها دقت نمایید و برای انتخاب آب نارگیل ساده، برچسب‌ها را بخوانید. از انتخاب آب نارگیل‌هایی که شکر افزوده دارند یا آبمیوه‌هایی که فرقی با بقیه آشامیدنی‌های شیرین ندارند، بپرهیزید.


    برخی از ورزشکاران به آب نارگیل کاملا اطمینان دارند

    جان اینسر، بازیکن حرفه‌ای تنیس که ماراتن ۱۱ ساعته تنیس ویمبلدون را دنباله داد و در آن برنده شد ، آب نارگیل را تایید می‌کند. او می‌گوید: آب نارگیل، استثنائی آبرسان است و به من یاری می‌کند که مسابقات زیاد را دنباله دهم و از گرفتگی عضلات حتی در گرم‌ترین و مرطوب‌ترین تقویت آب و هوایی پیشگیری می‌کند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب خصوصیات، کالری و اهمیت خوراکی آب نارگیل | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 20
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه