اشتباهات شایع در مسیر لاغری - 7 اشتباه بزرگ در رژیم و برنامه کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 1 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • اشتباهات شایع در مسیر لاغری - 7 اشتباه بزرگ در رژیم و برنامه کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار
  • اشتباهات شایع در مسیر لاغری - 7 اشتباه بزرگ در رژیم و برنامه کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار


    امکان پذیر است شما نیز خود را برای کم شدن وزن مهیا کرده باشید. به احتمال بیشتر می‌دانید که کم شدن وزن موفقیت آمیز بدین معنی است که همه ی موانع فیزیکی و ذهنی را از پیش روی خود بردارید.

    روش‌های بیشتری برای رسیدن به این هدف امکان پذیر است وجود داشته باشد که خیلی از مردم نیز از آن آگاهی ندارند. با وجود پیشنهاد‌های متعدد و مختلفی که وجود دارد جای هیچ شگفتی نیست که مردم سردرگم شوند.

    یک کارشناس کم شدن وزن وجود دارد که قادراست به شما یاری کند از طریق رژیم خوراکی و تمرینات ورزشی به هدف خود دست نمایان نمایید. در این مقاله قصد داریم چند مورد از اشتباهاتی که مردم به زمان کم شدن وزن مرتکب می‌شوند را بیان کنیم:


  • شما خوراکی ی به اندازه نمی‌خورید:

  • کیرا ویلیلامز مربی کم شدن وزن است. او می‌گوید این اشتباه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که همواره خانم‌ها مرتکب می‌شوند. او در این باره می‌گوید: اگر شما در طول روز ورزش نمایید و محدوده ۲۵۰۰ کالری بسوزانید اما تنها ۱۲۰۰ کالری استفاده نمایید، جسم خود را ناچار می‌نمایید که چربی ذخیره کند.

    اینکار نه تنها سبب کندتر شدن متابولیسم جسم شما می‌شود بلکه ساخت عضلات و ماهیچه‌ها را نیز سخت‌تر خواهد کرد. از میل کردن نترسید. بشقاب خود را با کربوهیدرات‌های سالم (همانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل) ، پروتئین بدون چربی (همانند ماهی، بوقلمون، مرغ و توفو)، چربی های سالم (همانند آووهدیه، روغن‌های طبیعی، آجیل‌ها و دانه‌ها) و نیز میزان مناسبی از سبزیجاتی با برگ سبز پر نمایید.

    میل کردن ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری از خوراکی های سالم سبب می‌شود سیری زیادتری داشته باشید و کمتر تنقلات استفاده نمایید. همین امر نیز سبب کم شدن وزن خواهد شد.


  • شما تنها تمرینات کاردیو انجام می‌دهید:

  • بعضی از مردم فکر می کنند زیاد شدن حجم ماهیچه‌ها سبب کم شدن وزن می‌شود. تمرینات کاردیو چربی جسم را می‌سوزاند اما کار بیشتری برای ساخت عضلات نخواهد کرد.

    بلند کردن وزنه به شما یاری می‌کند متابولیسم خود را شتاب بقسمتید و چربی زیادتری بسوزانید. افزون بر تمرینات قلبی تمرینات وزنی را نیز انجام دهید.

    انجام تمریناتی همانند کرانچ به مدت بیست دقیقه و دو الی سه بار در هفته قادراست به شما یاری کند. ابتدا با وزنه‌های روش‌تر یا موقعیت‌های ساده تر کار خود را آغاز نمایید اما به دلیل داشته باشید که برای قوی تر شدن بایست چالش‌های خود را زیادتر نمایید.


  • به خودتان می‌گویید رژیم هستید و به طور کلی روش زندگی خود را تغییر می‌دهید:

  • کیت مارتینو کارشناس و مربی کم شدن وزن معتقد است مردمی که به دنبال کم شدن وزن کوتاه مدت هستند نسبت به مردمی که دوست دارند نتایج پایدار گرفتن کنند و تغییرات زیاد مدت در خود ایجاد نمایند، وقت سخت تری خواهند داشت.

    وقتی که طرز فکر شما به سمت رژیم خوراکی تغییر می‌کند، به احتمال بیشتر در اواسط کار رژیم خود را رها کرده و به اهداف خود نخواهید رسید. واژه رژیم خوراکی را از دایره لغات خود حذف نمایید و به زمان تصمیم برای کم شدن وزن، مطمئن شوید که به مناسبی می‌دانید چه روشی در مورد شما کار می‌کند.

    مطلب کلیدی این است که روش زندگی را نمایان نمایید که نه تنها به شما یاری کند به خواسته خود برسید بلکه لذت قسمت نیز باشد. تنها در این تقویت است که به مسیر و هدف خود پایبند خواهید بود.


  • یک سیستم حمایتی مناسب ندارید:

  • اگر به تنهایی کاری را آغاز نمایید احتمال موفقیت خیلی کمتر از وقتی است که با اعضای خانواده یا دوستان خود گروهی را تشکیل می‌دهید. این مردم می‌توانند به عنوان یک سیستم حمایتی برای شما عمل کنند.

    مارتینو در این باره می گوید: اگر اعضای خانواده یا دوستان در کنار شما نباشند، پایبند بودن به تغییرات روش زندگی خیلی سخت خواهد بود.

    از اعضای خانواده یا دوستان خود برای پشتیبانی و پشتیبانی مصرف نمایید.

    اگر کسی را نمایان نکردید حداقل اجازه دهید عزیزانتان در مورد اهداف بزرگی که در سر دارید اطلاعاتی داشته باشند و از آن‌ها بخواهید حمایتتان کنند. در این صورت، آن‌ها هدف شما را در ذهنشان حفظ خواهند کرد.

    شما همینطور می‌توانید پلتفرم‌هایی را به صورت آنلاین تحقیق نمایید که در آن هزاران نفر به صورت مجازی یکدیگر را پشتیبانی، نصیحت و تشویق می‌کنند.


  • شما اهداف ویژهی را مرتب کردن نمی‌نمایید:

  • کلید موفقیت، عدم موفقیت اهداف خسته کننده به مرحله های کوچکی است که می‌توان آن را به راحتی مدیریت کرد.

    به جای این که اهداف مبهم و دست نیافتنی داشته باشید مناسبتر است رویکرد کم شدن وزن خود را به چند مرحله کوچک‌تر تقسیم نمایید و تغییرات واقعی‌تر را دنبال نمایید.

    اهداف هوشمندانه‌ای داشته باشید. به طور ایده ال اهداف شما بایست ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی،واقعی و در یک ممحدودهه وقتی ویژه باشد. به عنوان مثال امکان پذیر است بخواهید هر روزه ۸ لیوان آب بنوشید.

    در ماه بعدی تصمیم می‌گیرید به این عادت پایبند باشید و کربوهیدرات‌هایی همانند پاستا یا سیب زمینی را کمتر نمایید و به جای آن از سبزیجاتی با برگ سبز تند همانند اسفناج مصرف نمایید.

    هر کدام از این اهداف کوچک و دست یافتنی قادراست تغییرات روش زندگی را پایدار تر کند.


  • تعداد کالری‌های سوزانده شده توسط ورزش را بیش از اندازه بزرگ می‌دانید:

  • بعضی از مردم از تمرینات ورزشی عالی برای توجیه تصمیمات ضعیف خود مصرف می‌کنند.

    اگرچه دارا بودن یک تمرین ورزشی در آغاز روز قادراست عالی باشد اما امکان پذیر است در مورد مزایای آن بیش از اندازه اغراق نمایید.

    همین امر سبب می‌شود بیش از اندازه خوراکی میل کنید و زیاد شدن وزن داشته باشید.به دلیل داشته باشید که زیاد شدن میزان تمرینات ورزشی قادراست میزان تقاضای شما به کالری را زیاد شدن دهد.

    بایست اندازه نوبت‌های خوراکی را تحقیق نمایید و برنامه خوراکی سالمی داشته باشید.


  • در تلاش‌های خود ثابت گام و پایدار نیستید:

  • این مورد یکی از بزرگ ترین موانعی است که سر راه مردم قرار می‌گیرد. کم شدن وزن قابل توجه تنها وقتی قابل دستیابی است که جسم شما به طور مداوم دربرابر فعالیت‌های فیزیکی و رژیم خوراکی خوب قرار بگیرد.

    همیشه به راه خود دنباله دهید. امکان پذیر است در اواسط راه خسته شوید اما بایست ثابت گام و پایدار باشید.

    همینطور بخوانید: چرا لاغر نمیشم

    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب اشتباهات شایع در مسیر لاغری - 7 اشتباه بزرگ در رژیم و برنامه کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 49
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه