چگونه بدون رژیم خوراکی لاغر شویم؟ راههای کم شدن وزن بدون رژیم | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • چگونه بدون رژیم خوراکی لاغر شویم؟ راههای کم شدن وزن بدون رژیم | مجله سلامت یاثار
  • چگونه بدون رژیم خوراکی لاغر شویم؟ راههای کم شدن وزن بدون رژیم | مجله سلامت یاثار


    دستورالعمل عمومی برای کم شدن وزن و لاغری فقط گرفتن رژیم لاغری است! اما شاید کسی توان گرفتن رژیم را نداشته باشد حالا علتیش هرچیزی که باشد! پس راهکار این مردم چیست؟ در این مقاله به تحقیق مناسبترین روش‌های کم شدن وزن بدون گرفتن رژیم خواهیم پرداخت:


    نوبت‌های خوراکی خود را وقتبندی نمایید:

    تایمر خود را بر روی ۲۰ دقیقه مرتب کردن نمایید وتلاش نمایید خوراکی ی خود را با آرامش کامل میل نمایید. این عادت یکی از مناسبترین عادت‌هایی است که به شما یاری می‌کند بدون دارا بودن یک برنامه خوراکی پیچیده وزن خود را کم نمایید. هر کدام از نوبت‌های خوراکی خود را کمتر نمایید تا بتوانید از این طریق نیز به کم شدن وزن مورد دید خود دست یابید.

    هر چقدر آرام تر خوراکی میل کنید به همان اندازه قادر خواهید بود از نوبت‌های خوراکی کم حجم تر نیز لذت ببرید. در این تقویت هورمون‌های سیری زیادتر برانگیختن می‌شود.

    وقتی که خوراکی ی خود را با عجله می‌خورید، جسم شما وقت به اندازه نخواهد داشت که سیری را به مغز اعلام کند. همین امر سبب پرخوری می‌شود.


    زیادتر بخوابید وزن کمتری به دست آورید:

    بر اساس مطالعه‌ای که پژوهشگران دانشگاه میشیگان انجام داده اند، یک ساعت زیادتر خوابیدن در شب به جسم انسان یاری می‌کند در عرض یک سال ۶.۳۵ کیلوگرم وزن کم کند.

    این سناریو نشان می‌دهد وقتی که خواب جانشین فعالیت‌های دیگر می‌شود(فعالیت‌هایی که در آن زمان شخص به بطالت می‌گذرد) امحل کم شدن کالری گرفتنی تا ۶ درصد وجود دارد.

    خواب همینطور به شیوه دیگری نیز قادراست به جسم انسان یاری کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مردمی که کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند اشتهای زیادتری خواهند داشت و بدون علت گرسنه خواهند بود.


    سبزیجات زیادتری میل کنید:

    از امروز با نوبت‌های خوراکی خود سه گونه سبزی میل کنید. مردمی که پرخور هستند می‌توانند با استفاده میوه و سبزیجات زیادتر وزن زیادتری کم کنند.

    فیبر بالا و محتوای آب این سبزیجات و میوه‌ها کالری کمتری دارد. آن‌ها را بدون افزودن چربی بپزید. سپس به جای اینکه از سس‌های پرچرب مصرف نمایید،روی این مواد آب لیمو بریزید.


    وقتی که سوپ زیادتری می‌خورید زیاد شدن وزن کمتر می‌شود:

    سوپ را به نوبت‌های خوراکی خود اضافه نمایید. این ماده کالری خیلی اندکی دارد. استفاده سوپ در ابتدای نوبت خوراکی استفاده خوراکی را کندتر می‌کند و از اشتهای شما می‌کاهد.

    سعی نمایید از سوپ کم سدیم ، تازه و به همراه سبزیجات متفاوت مصرف نمایید. از میل کردن سوپ‌های خامه‌ای پیشگیری نمایید زیرا قادراست چربی و کالری بیشتری وارد جسم شما بکند.


    از غلات کامل مصرف نمایید:

    غلات کامل همانند برنج قهوه‌ای،جو، جوی دوسر، گندم سیاه و گندم سبوس دار قادراست به استراتژی کم شدن وزن شما یاری کند. این مواد به شما یاری می‌کند احساس سیری زیادتری داشته باشید و کالری کمتری استفاده نمایید.

    این مواد همینطور قادراست میزان کلسترول خون را خوب شدن بقسمتد. غلات کامل هم اکنون در تولید محصولات متفاوتی همانند خمیر پیتزا،مافین‌های مهیا، پاستا و نان مورد مصرف قرار می‌گیرد.


    به لباس‌های قدیمی خود نگاه نمایید که در آن لاغر بودید:

    سعی نمایید لباس‌های مورد علاقه و قدیمی خود را در جایی آویزان نمایید که بتوانید همیشه به آن نگاه نمایید.

    اینکار به شما یاری می‌کند انگیزه دنباله کار را نمایان نمایید. آیتمی را انتخاب نمایید که اندکی تنگ تر از سایز فعلی شماست. درنتیجه قادر خواهید بود در وقت کوتاه به هدف خود دست یابید.


    از استفاده بیکن پیشگیری نمایید:

    بیکن به گوشت نمک زده می‌گویند.تلاش نمایید از استفاده این گونه مواد پیشگیری نمایید.

    همین امر سبب می‌شود ۱۰۰ کالری کمتر وارد جسم شما شود و در عرض یکسال قادر خواهید بود بیش از ۴ کیلوگرم وزن کم نمایید. می‌توانید از موارد جانشین مصرف نمایید که کالری کمتری دارد.

    به مواردی همانند برش‌های گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای تفت داده شده، پنیر به همراه سبزیجات فکر نمایید. این مواد جانشین مناسبی هستند.


    برش‌های مناسبی از پیتزا ایجاد نمایید:

    به جای اینکه از گوشت برای آماده پیتزای خود مصرف نمایید،تلاش نمایید از پیتزای سبزیجات مصرف نمایید.

    همین امر سبب می‌شود ۱۰۰ کالری کمتر وارد جسم شود. همینطور مناسبتر است از پنیرهای بدون چربی یا کم چرب و خمیر پیتزای شبیه نان که با روغن زیتون آماده شده است برای پیتزای خود مصرف نمایید.


    استفاده شکر را تا حد امحل کمتر نمایید:

    استفاده آشامیدنی‌های شکردار همانند نوشابه را با آب یا آشامیدنی‌های بدون کالری جانشین نمایید. همین امر سبب می‌شود ۱۰ قاشق چایخوری شکر کمتری استفاده شود.

    لیموی تازه، نعناع یا توت فرنگی مجمد را برای مزه قسمتیدن به آشامیدنی‌های خود مورد مصرف قرار دهید. شکر مایعی که در نوشابه‌ها وجود دارد علامت‌های سیری طبیعی در جسم را کنار می‌گذارد.

    مطالعه‌ای استفاده شکلات‌های ژله ای و نوشابه را در مردم مورد تحقیق گذاشته است.

    مردمی که عاشق این شکلات‌ها هستند ناخودآگاه کالری کمتری نسبت به مردمی که نوشابه می‌خورند، استفاده خواهند کرد. البته استفاده بی رویه این شکلات‌ها نیز قادراست سبب زیاد شدن وزن شود.


    از لیوان‌های بلند و نازک مصرف نمایید:

    با مصرف لیوان‌های بلند و نازک به جای لیوان‌های کوتاه و عریض، قادر خواهید بود کالری گرفتنی از آشامیدنی‌ها را کمتر نمایید و بدون رژیم خوراکی از وزن خود بکاهید.

    در این صورت ۲۵ تا ۳۰ درصد شربت لیمو، نوشابه یا آشامیدنی کمتری استفاده خواهید کرد. پژوهشگران بر این باورند که علامت‌های بصری قادراست شما را به استفاده زیادتر یا کمتر ترغیب کند.

    همینطور بخوانید: چگونه بدون ورزش لاغر شویم

    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چگونه بدون رژیم خوراکی لاغر شویم؟ راههای کم شدن وزن بدون رژیم | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 42
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه