کم شدن استفاده قند و شکر - 6 راه برای حذف قند از رژیم خوراکی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 5 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • کم شدن استفاده قند و شکر - 6 راه برای حذف قند از رژیم خوراکی | مجله سلامت یاثار
  • کم شدن استفاده قند و شکر - 6 راه برای حذف قند از رژیم خوراکی | مجله سلامت یاثار


    می‌خواهید اعتیادتان به قند را ترک نمایید؟ حتی اگر تصور نمایید که ترک این لعنتی غیر امکان پذیر است باز هم می‌توان آن را کنار گذاشت.

    راز حقیقی، برای کم شدن استفاده مقدار شیرینی‌های اضافه شده‌ی زیان آور، چیزی جز تصمیم و اراده‌ی جدی نیست، تمام چیز به مجهز نمودن خود به ابزار درست و فوت و فن‌های درست باز می‌گردد.

    ما از متخصص‌هایمان سوالاتی درباره‌ی اینکه چطور به شکل تحمل پذیری از شیرینی‌های انباشته شده خلاص شویم، پرسیدیم:

    1. جانشینی برای قند بیابید، نه خوراکی هایی که دوست دارید.

    قند در ورای گروهی از نام‌های گیج کننده مخفی شده است، درنتیجه تعجبی ندارد که ما سهواٌ درگیر آن شده‌ باشیم. حقایقی درباره‌ی مواد غذایی و فهرست مواد تشکیل‌دهنده‌ی نان، کراکر، سس پاستا، سوپ و چاشنی‌ها را چک نمایید، محصولاتی که اکثر دربرگیرنده‌ی قند بیش از اندازهی هستند.

    وندی برزیلان می‌گوید: حتی‌الامحل محصولات جانشین، با قند افزوده‌ی کمتر یا بدون قند را بیابید. قطعا می‌توانید. و خوراکی هایی نظیر سوپ ‌گوجه‌فرنگی که در هر صورت خوشمزه به دید می‌رسد را ازدست ندهید.

    1. ابتدا میان‌نوبت‌ میل کنید، سپس به کارها هجوم ببرید.

    آه، قدرت حواس‌پرتی. مطالعه‌ای در آزمایشگاه نام‌های تجاری و خوراکی در دانشگاه کورنل صورت پذیرفت و از مردم خواست که تنها یک چهارم میان نوبت‌ی عصرانه‌ی خود را میل کنند ( شکلات، پای سیب یا چیپس) سپس خود را با مرتب کردن دفترشان یا جواب دادن به تلفن‌ مشغول کنند.

    پزشک برایان ونسینک، محقق تیم آزمایشگاه می‌گوید: پانزده دقیقه بعد، آن‌ها احساس سیری و خوشنودی داشتند، حتی با میل کردن یک چهارم از میان‌نوبت! این روش را در دفتر کار خود پیش از انجام کارهایتان امتحان نمایید.

    مقاله مرتبط: چگونه میل به میل کردن شیرینی را کم شدن دهیم؟
    1. مغزتان را فریب دهید.

    ونسینک می‌گوید: اکثر اوقات، زمانی تمایل به قند نمایان می‌کنیم که می‌خواهیم حقیقتا برای چیزی از خودمان قدردانی کنیم یا به خودمان جایزه بدهیم.

    خوشبختانه، آزمایشگاه او راهی برای فریب مردم یافت تا کمتر چیزهای شیرین میل کنند. در وقت میان‌نوبت و خوراکی ی اصلی، محققانش مجموعه‌ای از انتخاب‌ها را برای میان‌نوبت به مردم توصیه می‌کنند، از جمله میوه‌ها و سبزیجات تازه، چیپس و شکلات‌های شیرین.

    سپس از آن‌ها خواسته شد که چیزی درباره اینکه چطور روزشان را سپری کردند و آیا برای چیزی سپاس‌گزار بودند یا نه را با نوشتن احساسات، با بلند گفتن آن، یا زمزمه کردن آن‌، بیان کنند.

    در تمام موارد، تیم ونسینک گرفتن که سپاسگزار بودن سبب می‌شود که مردم به چیزهایی غیر از چیپس و شیرینی تمایل داشته باشند.

    1. تغییرات کوچکی ایجاد نمایید.

    به گفته بازیلین، روش‌های خیلی ساده و‌ آسانی وجود دارد تا بتوانید استفاده قند را بدون از دست رفتن مزه آن کم نمائید. به جای خریدن، تمام چیز را در خانه آماده نمایید؛ مرباها را تغییر دهید و آنان را با شکر کم‌تر یا با آب‌میوه‌ی ۱۰۰٪ (ما این را دوست داریم) آماده ومراقبت نمائید.

    اگر میل داشتید چای، قهوه، ماست یا جوی دوسر را شیرین میل نمایید، گیاه استویا را جایگزن قند نمائید؛ اگر اندکی دارچین به پودر قهوه خود بیافزائید بی‌آنکه از قند مصرف کرده باشید مزه تلخی آن را ملایم می‌نمایید؛ و مادامی که جانشین خوشایندی به جای قند نیافته‌اید به آشامیدنی‌های شیرین اندکی آب بیافزائید.

    مقاله مرتبط: شیرینی های سالم
    1. با تدبیر قند را مخفی نمایید.

    ناچار نیستید که نگه‌داشتن شکلات در خانه را ترک نمایید یا از آنان چشم‌پوشی نمایید، فقط مطمئن شوید که آنان را دور از دسترس قرار می‌دهید. یکی ‌دیگر از مطالعات معروف ونسینک، که در مجله اشتها به چاپ رسید، نشان داد که اگر آب‌نبات‌ها محدودها ۲ متر دورتر از دسترس باشند، استفادهشان تقریباٌ تا ۵۰٪ کم شدن نمایان می‌کند.

    اما اگر آب‌نبات‌ها دور از نظر و در کشوی میز نگه‌داشته شوند، (اما هنوز در دسترس) استفاده آنان تا ۲۵٪ کم شدن می‌یابد. این نتایج را در خانه با جا دادن چیزهای خوشمزه در انتهای کابینت‌ها و در بالاترین قفسه‌ها به‌کار گیرید.

    1. یکباره اعتیادتان را ترک ننمایید

    مقاومت در برابر تمایل به قند و دونات‌های چشم نواز، کار کوچکی نیست. بازیلن می‌گوید: کم شدن استفاده قند، اگر به طور عادی وارد زندگی شما شده باشد، چندان آسان نیست.

    این امر به تمرین و اندکی وقت احتیاج دارد، اگر فقط هر روزه دو قاشق چایخوری از قند استفادهی خود کم نمایید، در سال ۷۳۰ قاشق چایخوری در قند صرفه‌‌جویی خواهید کرد ( یعنی ۱۵.۲ فنجان!) و ۱۱۶۸۰ کالری در سال. شتابی آهسته که قادراست شما را به خط پایان برساند و نتایج چشم‌گیری داشته باشد.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب کم شدن استفاده قند و شکر - 6 راه برای حذف قند از رژیم خوراکی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 82
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه