چگونه چشم خود را تثبیت کنیم؟ 15 راه قوی کردن چشمان ضعیف | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • چگونه چشم خود را تثبیت کنیم؟ 15 راه قوی کردن چشمان ضعیف | مجله سلامت یاثار
  • چگونه چشم خود را تثبیت کنیم؟ 15 راه قوی کردن چشمان ضعیف | مجله سلامت یاثار


    بعضی از ترفندهایی که قادراست برای دارا بودن چشمانی سالم به شما یاری کند شامل ویزیت منظم توسط دکتر،انجام ورزش‌های منظم هر روزه،مراقبت از چشمان در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش، مصرف محلول نمک در موارد الزامی، کم شدن وقت مصرف کامپیوتر، ترک سیگار، تغییر رژیم خوراکی و افزودن موادی همانند کلم پیچ، پرتقال، اسفناج، ماهی و آجیل به رژیم خوراکی است.

    در دنباله با مجله تندرستی همراه شوید تا ۱۵ راهکار برای حفظ تندرستی چشم ها را برای شما عزیزان شرح دهیم.


    تندرستی چشم:

    یکی از باارزش‌ترین قسمت‌های ظریف و شکننده‌ی جسم انسان چشم اوست. نه تنها زیادتر کارهای انسان بر روی چشم تکیه دارد بلکه خود چشم‌ نیز به مراتب زیادتر از دیگر هیکل‌های حسی ضرر پذیر است. درنتیجهمراقبت از آن خیلی الزامی است. چشم انسان یکی از پیشرفت‌های تکاملی پیچیده در میان نوع‌ی ما بوده اما خیلی کمتر از چشم دیگر موجوداتمراقبت شده است.

    چشم متشکل از قرنیه و صلبیه بوده و این دو توسط لیمبوس به هم متصل شده است. این بافت‌ها به صورت مستقیم دربرابر عناصر متفاوتی قرار دارند و حتی کوچکترین جراحتی به چشم قادراست سبب ایجاد ضرر‌های غیر قابل جبران و همیشگی گردد. با وجود اطلاع از تمام‌ی این موارد، مردم همواره نسبت به چشمان خود بی‌دقت هستند و فکر می‌کنند که یک چکاپ گاه به گاه و تجویز بعضی از داروها برایمراقبت از این هیکل حسی حیاتی به اندازه است.

    افزون بر این، چشم قادراست به آسانی توسط موارد مریضی‌زای بیرونی گرفتار عفونت گردد، درنتیجه شما بایست در شستن دست‌های خود مواظب باشید و مطمئن شوید که چشم‌هایتان دربرابر ارتباط با موارد مریضی‌زا قرار نمی‌گیرد. در نهایت، چشم نیز نظیر دیگر هیکل‌های جسم در حال کار است و به مرور وقت امکان پذیر است کارایی خود را از دست بدهد.

    خوشبختانه با رعایت بعضی از دستورالعمل‌ها می‌توان چشمانی سالم داشت. حالا اجازه دهید نگاهی دقیق تر به موضوع بیندازیم و ۱۵ ترفند برای دارا بودن چشمانی سالم را تحقیق کنیم.


    ۱۵ راه برای دارا بودن چشمانی سالم:
    1. ترک سیگار:

    سیگار قادراست از طریق روش‌های خیلی برای تندرستی شما زیان آور باشد و یکی از تاثیرات باارزشی که این ماده دارد بر روی چشم انسان است. زیاد شدن میزان مواد سرطان‌زا در جسم مردم سیگاری منجر به عدم موفقیت سلول‌های زیادتری گشته و رادیکال‌های آزاد را در جسم زیاد شدن می‌دهد و سبب ایجاد سلول‌های سرطانی می‌گردد. افزون بر این،مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن با شیوع بالاتری از دژنراسیون ماکولا و یووئیت وابسته است.

    مقاله مرتبط: راهکارهای ترک سیگار
  • میزان ارتباط خود را تغییر دهید:

  • اگر عینکی هستید و یا از لنز مصرف می‌نمایید، مطمئن شوید که آنان را به صورت تمیزمراقبت می‌نمایید. به طور منظم، محلول لنز خود را تغییر دهید، شیشه‌های عینک و قاب عینک خود را بایست تمیز نمایید.این‌ها مکان‌هایی هستند که برایپرورش باکتری و دیگر مواد خارجی خیلی خوب و ایده‌ال‌اند. وقتی که می خواهید لنزها را به چشم بگذارید حتما دست خود را بشویید.


  • زیادتر ورزش نمایید:

  • اگرچه رابطه مستقیمی بین این دو مورد وجود ندارد اما مطالعات نشان می‌دهد که ورزش منطم و هر روزه قادراست از گسترش دژنراسیون ماکولا پیشگیری کند. تازه انرژی و زیاد شدن متابولیسم در جسم قادراست به گردش خون در جسم یاری کند و هورمون‌های سودمندی نیز در جسم ترشح گردد. این موارد در چشم نیز اثر گذار خواهد بود.


    خصوصیات پرتقال برای تثبیت چشم

    1. پرتقال میل کنید:

    پرتقال و آب آن به عنوان منشای عالی از ویتامین C است. اگرچه شما می‌توانید این ویتامین را از منابع دیگری نیز گرفتن نمایید اما پرتقال امکان پذیر است راحت‌ترین منشا باشد. این میوه‌ قادراست سیستم ایمنی جسم را تثبیت کند و اسید اسکوربیک موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و بینایی انسان را از موارد متفاوت همانند دژنراسیون ماکولامراقبت می‌نماید.


  • مرتب به چشم دکتر رجوع نمایید:

  • مناسبترین راه از اعتماد تندرستی چشم، مراجعه‌ی مرتب به چشم دکتر است. در این صورت می‌توانید از تندرستی چشمان خود مطمئن شوید. روش‌ها و معالجه‌های خیلیی برای خوب شدن تندرستی چشم وجود دارد اما اینکار بایست از طریق یک کارشناس انجام گیرد.


  • خوراکی های دریایی

  • خوراکی ی دریایی لبریز از روی است که قادراست برای زیاد شدن نظر سودمند باشد. این ماده‌ی معدنی همینطور قادراست ازپرورش آب مروارید در چشم پیشگیری کند و یا روندپرورش آن را آهسته‌تر نماید. گوشت قرمز، بوقلمون و شیر منابع دیگری هستند که این ماده‌ی معدنی را دارند.


  • بیشتر از کامپیوتر مصرف ننمایید:

  • در دنیای مدرن امروزی، ما وقت خیلی بیشتری را پای کامپیوتر و لپ تاپ می گذارنیم. شما بایست در مورد چشمان خود نیز مواظب و هوشیار باشید. صرف وقت بیشتر در پشت کامپیوتر و یا دستگاه‌هایی همانند تبلت و گوشی‌های هوشمند، قادراست به چشم ضرر برساند. زل زدن بیشتر به صفحه نمایش، سبب می‌شود شما کمتر پلک بزنید. پلک زدن برای چشم خیلی باارزش است زیرا سبب مرطوب شدن میزان چشم شده و آن را از مواد بیرونیمراقبت می‌کند.


  • کلم پیچ میل کنید:

  • سبزیجاتی که دارای برگ‌های سبز هستند، روشی عالی برای مواظبت از تندرستی چشم به شمار می‌روند. کلم پیچ، پربار از لوتئین و زیگزانتین است. این دو ماده آنتی اکسیدانی قوی بوده و قادراست از بروز دژنراسیون ماکولای وابسته به سن پیشگیری کند و روندپرورش آب مروارید را آهسته تر کند.


    خصوصیات هویج برای تندرستی چشم

    1. هویج:

    یکی از مواد غذایی که قادراست برای تندرستی چشم سودمند باشد، هویج است. این گیاه لبریز از بتا کاروتن است. اگر این سبزی خوشمزه و ترد را به رژیم خوراکی خود اضافه نمایید، میزان آنتی اکسیدان را در جسم خود زیاد شدن داده‌اید. آنتی اکسیدان موجود در هویج، ترکیبی قدرتمند است که قادراست رادیکال‌های آازاد موجود در جسم را خنثی کند و از بروز مریضی‌های چشمی پیشگیری نماید.

    همینطور بخوانید: علت ها پرش پلک و تیک چشم
  • از محلول آب نمک مصرف نمایید:

  • یکی از واکنش‌های طبیعی ما به زمان ورود یک ماده‌ی خارجی به چشم این است که چشم خود را با دست می‌مالیم تا اشک از چشم خارج شود و با خود ماده‌ی خارجی را به بیرون هدایت نماید. متاسفانه اینکار قادراست سبب ایجاد ضرر به قرنیه شده و آشفتگی در بینایی را سبب گردد. مناسبترین شیوه در اینگونه زمان ها مصرف قطره محلول آب نمک است. این یک راه اثربخشتر و کمتر تهاجمی برای معالجه یک مسئله با چشم است.


  • ماهی را از رژیم خوراکی خود حذف ننمایید:

  • این یک تصور اشتباه است که همه ی اسید‌های چرب برای جسم زیان آوراند، در حقیقت بعضی از اسیدهای چرب به عنوان کلسترول مناسب در دید گرفته می‌شوند و می‌توانند برای عملکرد جسم سودمند باشند. وقتی که صحبت از چشم به میان می‌آید، اسیدهای چرب عملکرد شبکیه را خوب شدن قسمتیده و قادراست از خشک شدن چشم پیشگیری کند. ماهی‌های روغنی نظیر سالمون و یا تن ماهی لبریز از اسیدهای چرب سودمند است. همینطور شما می‌توانید از مکمل‌های شامل روغن ماهی نیز مصرف نمایید.


  • دربرابر اشعه‌ی ماوراء بنفش قرار نگیرید:

  • وجود اشعه‌ی ماورا بنفش قادراست به چشم ضرر وارد کند. با پوشیدن عینک‌هایی که دارایمراقبت از تابش ماورا بنفش هستند می‌توانید تا محدودهی از عوارض آن پیشگیری نمایید.


    خاصیت ها انواه آجیل برای تندرستی چشم ها

    1. آجیل‌ها:

    ویتامین E یک سلاح خیلی باارزش برای جنگیدن با دژنراسیون ماکولا و دیگر مریضی‌های چشمی است. درنتیجه اضافه کردن خوراکی هایی که دارای این ویتامین هستند، قادراست به چشم شما یاری کند. آجیل‌ها و دانه‌های گیاهی منشای عالی برای ویتامین E است. کره بادام زمینی، جوانه گندم و فندق مناسبترین انتخاب خواهد بود.


  • تخم مرغ:

  • بتا کاروتن ماده‌ای است که برای تندرستی چشم خیلی سودمند است. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که برای تندرستی چشم خیلی سودمند خواهد بود. لوتئین و زآگزانتین که در تخم مرغ یافت می‌شود، اثری باارزش در تندرستی چشم بازی می‌کنند و چشم را در برابر دژنراسیون ماکولا و پیشرفت آب مرواریدمراقبت می‌نمایند.


  • به زمان مسافرت هوشیار باشید:

  • هرگونه تغییر در محیط عمومی قادراست به تندرستی شما ضرر بزند.به زمان مسافرت، آب و هوای متفاوت، مواد آلرژی زا، میزان تابش خورشید، فعالیت‌های متفاوت قادراست به چشم ضرر برساند. همیشه مطمئن شوید که از چشم خود در برابر تغییرات محیطیمراقبت می‌نمایید. مواردی همانند عینک آفتابی، قطره‌ی چشم و غیره را به همراه داشته باشید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چگونه چشم خود را تثبیت کنیم؟ 15 راه قوی کردن چشمان ضعیف | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 17
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه