مناسبترین مواد خوراکی برای لاغری سریع - غذا های سودمند برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • مناسبترین مواد خوراکی برای لاغری سریع - غذا های سودمند برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار
  • مناسبترین مواد خوراکی برای لاغری سریع - غذا های سودمند برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار


    همانطور که می دانید خوراکی هایی که روزانه میل می نمایید اثر خیلی بیشتری بر روی تندرستی تان دارد و قادراست بر روی وزنی که کسب می نمایید هم اثرگذار باشد. اگر جسم خود را با تنقلات ناسالم غذا نمایید بایست انتظار زیاد شدن وزن را هم داشته باشید. از سوی دیگر اگر به سمت رژیم های خوراکی سالم روی بیاورید می توانید سیستم متابولیسم فعالی داشته باشید و از شر وزن اضافی خلاص شوید.

    در این مقالهتلاش می کنیم بعضی از اثربخشترین و مقوی ترین مواد خوراکی سالمی که به کم شدن وزن منجر می شود را با هم مرور کنیم. با به کار بردن چنین موادی در رژیم خوراکی خود می توانید به هدف کم شدن وزن خود دست یابید و به هیکل سالمی برسید. در میان مواد توصیه شده مواردی همانند تخم مرغ، ماهی چرب، سبزیجاتی با برگ سبز و گوشت کم چرب دیده می شود.

    همینطور بخوانید: برای لاغری چه نخوریم
    1. تخم مرغ

    قبلا گفته می شد تخم مرغ قادراست میزان کلسترول جسم را بالا ببرد و به همین خاطر بایست در استفاده آن تعادل رعایت گردد. امروزه به لطف تحقیقات جدید، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که تخم مرغ در برگیرنده چربی های سالمی است و آن را به مردمی که قصد کم شدن وزن دارند پیشنهاد می کنند.

    یکی از مزایای بزرگی که تخم برای جسم دارد این است که حس سیری زیاد مدتی را بدون  ایجاد کالری های اضافی فراهم می کند. وقتی که می خواهید مناسبترین برنامه را برای رژیم خوراکی خود پیشرفت دهید بایست مطمئن شوید که تخم مرغ را به فهرست مواد خوراکی تان می افزایید. همانطور که می دانید شیوه آماده بیشتری برای تخم مرغ وجود دارد. پس از مزه و مواد غذایی موجود در آن لذت ببرید.

    1. آووهدیه

    آووهدیه نه تنها ماده خوش مزه و خوشمزه ای است بلکه در برگیرنده مواد سودمندی همانند چربی های سالم است. برای مردمی که تصمیم به لاغری گرفته اند آووهدیه قادراست قسمتی از رژیم خوراکی هر روزه شان باشد.

    آیا می دانستید که این میوه لبریز از اسید اولئیک است؟ اسید اولئیک در روغن زیتون به وفور یافت می شود. آووهدیه افزون بر اینکه چربی های سالم را وارد رژیم خوراکی شما می کند قادراست شامل فیبر و آب هم باشد. همین امر سبب می شود این ماده برای کم شدن وزن یک انتخاب عالی محسوب گردد. شما می توانید به راحتی آووهدیه را با نوبت های خوراکی متفاوت و در سالادهای مختلف به کار ببرید. افزون بر این آووهدیه جذب آنتی اکسیدان های مشتق شده از سبزیجات را آسان تر می کند و پربار از پتاسیم است.

    1. ماهی های چرب

    اگر به دنبال کم شدن وزن خود هستید ماهی های چرب قادراست برایتان خیلی سودمند باشد. یک منشا عالی از چربی های سالم اشتهای شما را به مناسبی کنترل خواهد کرد و از پرخوری جلوگیری خواهد نمود. این ماهی ها در برگیرنده کالری بیشتری نیستند و به همین خاطر می توان آن ها را بدون بی قراری استفاده نمود.

    یکی از مناسبترین انتخاب هایی که در این زمینه پیش رو دارید ماهی سالمون است؛ البته می توانید ماهی تن، ساردین، ماهی خال خالی و شاه ماهی را هم استفاده نمایید. تمام این ها در برگیرنده مواد غذایی همانند ید هستند که برای دارا بودن یک غده تیروئید سالم هم الزامی است. آشفتگی در عملکرد غده تیروئید اکثر با زیاد شدن وزن همراه است.

    1. سبزیجاتی با برگ سبز

    وقتی که صحبت از مواد خوراکی برای کم شدن وزن به میان می آید، سبزیجاتی با برگ سبز در ابتدای این لیست خودنمایی خواهد کرد. این موضوع بدین خاطر است که سبزیجات کالری اندک و فیبر بالایی دارند و همین امر به مردم اجازه می دهد برای مدت وقت زیاد تری سیر بنظیر.

    سبزیجاتی با برگ سبز در برگیرنده کربوهیدرات های بیشتری نیستند و این علت هم برای جلوگیری از زیاد شدن وزن عالی است. کارشناسان بر این باورند که سبزیجات با برگ سبز همانند کلم، اسفناج و کولارد پربار از مواد مقوی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد در برگیرنده کلسیم هم می باشند که برای پیشرفت فرایند چربی سوزی الزامی است. افزون بر این سبزیجات دارای برگ های سبز را می توان به راحتی در نوبت های متفاوت به کار برد.

    همینطور بخوانید: تغییر روش زندگی برای لاغری
    1. گوشت بدون چربی

    اینکه می خواهید وزن کم نمایید علت مناسبی برای استفاده نکردن گوشت نیست. امروزه تمام ما به مناسبی می دانیم که گوشت بدون چربی منشا مناسبی از پروتئین های سالم است و ریسک مریضی های قلبی یا دیابت را زیاد شدن نمی دهد. به همین خاطر بایست گوشت را در نوبت های خوراکی هر روزه خود بگنجانید.

    مطلب باارزشی که بایست مددید داشته باشید این است که گوشت با کیفیتی را انتخاب نمایید و به شیوه مهیا سازی آن دقت نمایید. گوشت بدون چربی لبریز از پروتئین است و قادراست در فرایند چربی سوزی شرکت کند. مطلب قابل توجه دیگری که بایست بدان توجه نمایید این است که استفاده گوشت هوس میل کردن مواد خوراکی در اواخر شب را کم شدن می دهد.

    1. کره آجیل ها

    کره آجیل ها منشا مناسبی از پروتئین ها هستند و قطعا بایست در این لیست گنجانده شوند. این مواد پروتئین های باکیفیت و فیبر بالایی برای جسم فراهم می کنند و انتخاب عالی برای میان نوبت شما خواهند بود.

    به عنوان مثال وقتی که کره بادام زمینی میل می نمایید هوس شما برای میل کردن مواد ناسالم کم شدن نمایان می کند. تحقیقات نشان داده است که کره آجیل ها در برگیرنده آمینواسیدهای ویژه همانند ال آرژینین است. این ماده قادراست جریان خون را خوب شدن بقسمتد و ریسک احتباس آب در جسم را کمتر نماید. به همین خاطر با استفاده چنین موادی می توانید از شر وزن اضافی آب جسم خلاص شوید. احتیاجی به گفتن نیست که کره آجیل ها مواد خوشمزه ای هستند و با میوه ها همخوانی مناسبی دارند.

    1. کدو تنبل

    در فصل پاییز شما می توانید کدوتنبل های تازه و خوشمزه ای را نمایان نمایید. اما آیا می دانستید که کدوتنبل در برگیرنده فیبر بیشتری است؟ کدوتنبل لبریز از پتاسیم است و در رقابت با موز قادراست برنده میدان باشد. می توانید از این ماده برای آماده مواد خوراکی متفاوت مصرف نمایید.

    استفاده منظم کدوتنبل با کم شدن ریسک دچار به چاقی وابسته است. کدوتنبل در برگیرنده آنتی اکسیدان ها هم هست و قادراست از جسم در برابر ضرر های اکسیداتیو مواظبت نماید. می توانید یک دسر خوشمزه با پوره کدوتنبل، دارچین، ماست و آجیل آماده نمایید. یا اینکه اسلایس های کدوتنبل را بپزید. انتخاب های بیشتری در این راه دارید.

    1. سیب زمینی

    قبل از اینکه سیب زمینی را به عنوان یک ماده سالم در دید داشته باشید بایست بدانید که سیب زمینی سرخ شده امکان پذیر است برای جسم شما سودمند نباشد. با این حال این موضوع بدین معنی نیست که استفاده آن را به طور کلی کنار بگذارید. مردمی که به دنبال کم شدن وزن هستند می توانند از سیب زمینی پخته شده مصرف نمایند. این گونه سیب زمینی دربرگیرنده پتاسیم بیشتری است و از نفخ و احتباس آب در جسم جلوگیری می کند.

    وقتی که سیب زمینی را به این روش می پزید می توانید فیبر بیشتری وارد جسم نمایید. این موضوع بدین معنی است که برای مدت وقت زیاد تری سیر خواهید بود. همیشه به دلیل داشته باشید که سیب زمینی لبریز از مواد غذایی است اما شیوه های پخت متفاوت قادراست میزان کالری آن را تحت اثر خود قرار دهد. سیب زمینی سرخ شده بدترین انتخاب است و کالری و چربی ناسالم بیشتری در خود دارد و ریسک چاقی و مریضی های قلبی را زیاد شدن می دهد.

    همینطور بخوانید: مناسبترین رژیم لاغری سریع
    1. دانه ها

    شاید باور ننمایید که دانه ها هم می توانند اهمیت غذا ای بالایی داشته باشند. با این حال این مواد پربار از چربی ها و مواد معدنی سالم هستند و می توانند برای مردمی که می خواهند وزن خود را کم کنند گزینه خیلی خوبی باشند. آیا می دانستید دانه ها پربار از روی (Zn) هستند و حس سیری زیاد مدتی برایتان به ارمغان می آورند؟

    شما می توانید از دانه گل آفتابگردان، دانه کدوتنبل، دانه کینوا، دانه چیا و دانه های سالم دیگر مصرف نمایید. خوشبختانه  می توانید چنین دانه هایی را با دیگر مواد خوراکی موجود در برنامه رژیمی خود ترکیب نمایید. اگر دوست داشتید از این دانه ها به عنوان میان نوبت خوشمزه مصرف نمایید و از آن لذت ببرید.

    1. خوراکی های تخمیر شده

    خوراکی های تخمیر شده قسمتی از فرهنگ کره ای ها و چینی ها هستند. در این کشورها خوراکی هایی همانند کیم چی و دیگر خوراکی های تخمیر شده قسمتی از رژیم خوراکی روزانه شان است.

    اگر می خواهید به وزن سالم خود دست نمایان نمایید می توانید از چنین موادی به نفع خود مصرف نمایید. احتیاجی به گفتن نیست که خوراکی های تخمیر شده مزه خیلی خوشمزه و شگفت انگیزی دارند. شما می توانید از ماست، کفیر، میسو، تمپه و کلم ترش مصرف نمایید زیرا این خوراکی های تخمیر شده پربار از پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک ها می توانند باکتری های مناسب روده را تثبیت کنند. وقتی که این مواد سالم را میل می نمایید متابولیسم فعالی خواهید داشت و از مسائلی همانند یبوست خلاص خواهید شد.

    همینطور بخوانید: لاغری سریع با ماست و شوید
    1. آجیل ها

    ما قبلا به کره آجیل ها به عنوان مواد خوراکی سالم ذکر کردیم. خودِ آجیل ها هم می توانند مواد خوراکی سالمی باشند. آجیل ها به عنوان میان نوبت خوشمزه می توانند برای کم شدن وزن مورد مصرف قرار گیرند. شما می توانید بادام، گردو و پسته را میل نمایید.

    البته حد تعادل را نگه دارید زیرا این مواد کالری بیشتری دارند. مطلب باارزشی که بایست بدانید این است که استفاده منظم آجیل ها با کم شدن مسائل شکمی وابسته است. این موضوع دقیقا برعکس استفاده کربوهیدرات هاست که قادراست مسائل بیشتری برای معده ایجاد کند. آجیل ها چربی های سالم بیشتری دارند و قلب شما را سالم نگه می دارند.

    1. میوه های جنگلی (توت ها)

    با اینکه زیادتر میوه ها لبریز از قند هستند و برای کم شدن وزن پیشنهاد نمی شوند اما توت ها از این قاعده مستثنی هستند. این میوه های جنگلی، لبریز از فیبرند و همین امر به آنان اجازه می دهد سیری زیاد مدتی را در مردم ایجاد کنند.

    باارزش نیست بلوبری، توت فرنگی یا دیگر توت ها را امتحان می نمایید، مطلب باارزش این است که چنین میوه های کوچکی لبریز از آنتی اکسیدان ها هستند و می توانند در برابر ضرر دراثر رادیکال های آزاد از بدنمراقبت کنند و در برگیرنده قند بیشتری هم نیستند. شما می توانید از این میوه ها به عنوان میان نوبت مصرف نمایید یا آنان را در نوبت اصلی بگنجانید.

    1. بقولات

    بقولات همانند لوبیا و عدس ها قادراست جزو نوبت های خوراکی سیرکننده شما باشد. مردمی که به دنبال کم شدن وزن هستند این مواد می توانند عالی باشند. از سوی دیگر بقولات پربار از فیبرند و می توانند سیری زیاد مدتی فراهم آورند.

    این ها منشا مناسبی از پروتئین های سالم محسوب می شوند که برای دارا بودن متابولیسم فعال الزامی هستند. حبوبات و عدس منشا پربار از مواد معدنی و ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B هستند و می توانند به زیاد شدن حجم عضلات یاری کنند.

    1. غلات کامل

    شاید شما هم شنیده باشید که زیادتر مردم استفاده غلات کامل را پیشنهاد نمی کنند و می گویند مسائل بیشتری برای جسم ایجاد می کند اما امروزه نمایان شده است که چنین مسائلی به دلیل غلات تصفیه شده ایجاد می شود و این غلات تصفیه شده است که سبب چاقی شکمی می گردد.

    در مقابل غلات کامل می توانند به فرایند کم شدن وزن یاری کنند. می توانید کینوا، جو، برنج قهوه ای را در رژیم خوراکی خود بگنجانید. اگر دوست داشتید چنین موادی را با ماست ترکیب نمایید تا مزه مناسبتری داشته باشد. این غلات لبریز از مواد معدنی هستند و سیری مناسبی برای شما ایجاد می کنند.

    1. موز

    شاید یکی از دوست داشتنی ترین میوه ها در جهان موز باشد. موز لبریز از منیزیم و پتاسیم است و قادراست انتخاب ایده الی برای مردمی باشد که به دنبال کم شدن وزن هستند. این میوه به کم شدن وزن دراثر آب یاری می کند.

    تحقیقات انجام شده نشان می دهد موز به ایجاد باکتری های سالم روده یاری می کند و سبب تندرستی روده ها می شود. می توانید موز را به تنهایی میل نمایید و از مزه آن لذت ببرید. اگر دوست داشتید می توانید موز را با کره آجیل، غلات صبحانه یا توت های منجمد ترکیب نمایید. موز منجمد را می توانید به رژیم خوراکی خود اضافه نمایید.

    همینطور بخوانید: عجیب ترین شیوه های لاغری
    نتیجه گیری

    خوراکی های سالم و مقوی بیشتری وجود دارد که می توانید از آنان برای کم شدن وزن مصرف نمایید. همانطور که مشاهده کردید که این مواد را به راحتی می توان با رژیم خوراکی هر روزه ترکیب کرد و از آن برای سیری زیاد مدت مصرف نمود.

    در مهیا کردن نوبت های خوراکی خود با این مواد شک ننمایید و به دلیل داشته باشید بایست آب به اندازه بنوشید تا به فرایند کم شدن وزن یاری نمایید. برای آغاز یک رژیم خوراکی جدید و تغییر روش زندگی هیچ زمان دیر نیست. پس همین امروز دست به کار شوید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب مناسبترین مواد خوراکی برای لاغری سریع - غذا های سودمند برای کم شدن وزن | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 16
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه