خوراکی های سالم، ارزان و مقوی - 15 غذا سودمند و غذایی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 3 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • خوراکی های سالم، ارزان و مقوی - 15 غذا سودمند و غذایی | مجله سلامت یاثار
  • خوراکی های سالم، ارزان و مقوی - 15 غذا سودمند و غذایی | مجله سلامت یاثار


    در دنیایی که یک بسته کوچک از مواد خوراکی چندین هزار قیمت دارد شنیدن واژه ارزان و تندرستی هنظیر دیدن یک دریاچه پر از آب در یک کویر است. اما این موضوع واقعیت دارد و شما می‌توانید مواد غذایی سالمی را نمایان نمایید که ارزان قیمت هستند. در این مقاله قصد داریم ۱۵ مورد از مواد غذایی ارزان قیمت را معرفی کنیم.

    1. کنسرو قزل آلا:

    ماهی قزل آلا یکی از مناسبترین منابع برای دارا بودن مغز و قلبی سالم است. این ماده لبریز از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای تندرستی انسان خیلی سودمند خواهد بود. مصرف تن ماهی قزل آلا به شما یاری می‌کند احتیاجی به خرید ماهی گران قیمت نداشته باشید و بتوانید بدون پخت ماهی و ایجاد بوی جسم در آشپزخانه، از خاصیت ها آن بهره مند شوید. شما می‌توانید از تن ماهی قزل آلا برای آماده سالاد نیز مصرف نمایید.

    1. جوی پرک:

    جوی پرک شامل فیبرهای قابل حل است که کلسترول و قند خون را کم شدن می‌دهد. شما می‌توانید جوی پخته شده را به همراه میوه‌ها و ماست یونانی استفاده نمایید. همینطور مصرف جو به همراه شیر یک صبحانه عالی محسوب می‌شود.

    1. توفو:

    توفو قیمت بیشتری ندارد اما لبریز از پروتئین است و منشا عالی از کلسیم و پتاسیم محسوب می‌شود. این ماده جانشین عالی برای گوشت است و می‌توان آن را با مواد دیگری استفاده کرد. شما می‌توانید توفو را با مواد متفاوتی مزه‌دار نمایید.

    1. قارچ دکمه‌ای سفید:

    تمام قارچ‌ها سبب تندرستی جسم می‌شود و می توان آن ها را در خوراکی های متفاوتی مورد مصرف قرار داد. این مواد شامل آنتی اکسیدان و ویتامین D هستند و اثر خیلی باارزشی در پیشگیری از سرطان پروستات و دچار به دیابت گونه ۲ بازی می‌کنند.

    1. گلابی:

    گلابی یک ماده سالم و اثربخش برای جسم است. یک گلابی متوسط تقریبا ۱۰۰ کالری و ۶ گرم فیبر دارد و منشا مناسبی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C است.

    1. گوجه فرنگی کنسروی:

    وقتی که صحبت از میوه و سبزیجات به میان می‌آید، به دید مصرف مواد تازه مناسبترین انتخاب است اما گوجه فرنگی کنسروی دارای مزایای زیادتری برای تندرستی است. زیرا این ماده پخته شده است و جسم شما قادراست لیکوپن زیادتری جذب کند. برای جذب مناسبتر لیکوپن شما می‌توانید روی گوجه فرنگی روغن زیتون بریزید.

    1. نخود تفت داده شده:

    نخود تفت داده شده یک ماده لبریز از فیبر و پروتئین است. شما می‌توانید نخود را در روغن زیتون و با ادویه جات مورد علاقه خود تفت دهید.

    1. هویج:

    هویج لبریز از فیبر است و منشا عالی از ویتامین A و بتاکاروتن می‌باشد.این مواد برای تندرستی چشم و پوست خیلی الزامی است.

    1. تخم مرغ:

    افزون بر استفاده مواد خوراکی گیاهی مناسبتر است از تخم مرغ نیز مصرف نمایید. این ماده لبریز از پروتئین و لوتئین است.

    1. دانه ذرت بو داده:

    شما می‌توانید ذرت را در منزل آماده نمایید. ذرت یک غلات سبوس دار محسوب می‌شود و کالری اندکی وارد جسم خواهد کرد.

    1. نخود فرنگی منجمد:

    نخود فرنگی نیز هنظیر لوبیا جزو حبوبات محسوب می‌شود و دارای پروتئین و فیبر است. نخود فرنگی منجمد برایمراقبت ایده‌آل است زیرا خراب نمی‌شود.

    1. بادام زمینی:

    تمام ما می‌دانیم که بادام زمینی منشا مناسبی از چربی‌های سودمند است. کنترل پروتئین این ماده خیلی آسان است.

    1. عدس خشک:

    عدس منشا مناسبی از پروتئین، پتاسیم و فیبر است.بر خلاف دیگر حبوبات خشک شده، عدس به شتاب می‌پزد.

    1. کنسرو لوبیای سیاه:

    این لوبیا نه تنها بیشتر گران قیمت نیست بلکه از قبل پخته شده است. یک عهده از لوبیای سیاه شامل ۱۵ گرم از پروتئین و فیبر است و منشا عالی از تیامین، فولات ، آهن و منیزیم محسوب می‌شود. این ماده لبریز از پتاسیم، روی و مس است. مناسبتر است از کنسروهایی مصرف نمایید که نمک بیشتری نداشته باشد.

    1. جعفری تازه:

    شما می‌توانید از جعفری تازه در سالادها و سوپ‌های خود مصرف نمایید. همینطور می‌توانید جعفری را به همراه اندکی سیر، گوجه فرنگی، آب لیموی تازه و نمک داخل خوراکی ساز بریزید و مناسب ترکیب نمایید. این یک تبوله ساده و مقوی است.جعفری کالری اندکی دارد و لبریز از فیبر است. این ماده شامل پتاسیم و ویتامین C نیز هست.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب خوراکی های سالم، ارزان و مقوی - 15 غذا سودمند و غذایی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 21
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه