سه حرکت برای کم شدن درد پاشنه | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 3 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • سه حرکت برای کم شدن درد پاشنه | مجله سلامت یاثار
  • سه حرکت برای کم شدن درد پاشنه | مجله سلامت یاثار


    رایج‌ترین علت پاشنه درد، التهاب نیام کف پایی(فاشئیت پلانتار) می‌باشد : التهاب تاندون کف پایی  یا فاشئیت پلانتار، تورم بافت ضخیمی در کف پا است. فاشیای پلانتار، نوار ضخیمی از بافت در کف پای می باشد که کارش ایجاد و پشتیبانی از قوس پا است.

    با این سه روش ساده، سریع‌تر دردپاشنه را تسکین دهید:

    صبح‌ها، کشش با دیوار

    نظیر تصویر پابرهنه روبروی دیوار بایستید، باهردودست دیوار را فشار داده و به جلو متمایل شوید، بایست درپشت ساق پای چپ و پاشنه احساس کشیدگی نمایید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید؛ حالا برای طرف دیگر هم همین حرکت را تکرار نمایید.

    غلتاندن بطری منجمد

    یک بطری آب کوچک را منجمد نمایید، آن را با یک حوله بپوشانید و قوس کف پای‌تان را روی آن قرار دهید. محدودها ۵ دقیقه به آرامی بطری را زیر کف پا بغلتانید. همین حرکت را با پای دیگر هم انجام دهید.

    ماساژ

    از هردو انگشت شست برای فشار عمیق درطول قوس کف پا، پاشنه و عضلات ساق پا مصرف نمایید، حرکت انگشت شست آرام و یکنواخت باشد. یک دقیقه به این حرکت دنباله داده و همین حرکت را برای پای دیگر هم تکرار نمایید.

    اگر درد پای‌تان بعد از دوهفته مناسبتر نشد یا بدتر شد، podiatrist یا پادکتر و یا ارتوپدیست قادراست معالجه‌های اضافی برای تسکین ناراحتی و جلوگیری از بازگشت مریضی تجویز کند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب سه حرکت برای کم شدن درد پاشنه | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 13
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه