زیاد شدن اشتها در بدنسازی - چگونه اشتهای خود را بیشتر کنیم؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 1 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • زیاد شدن اشتها در بدنسازی - چگونه اشتهای خود را بیشتر کنیم؟ | مجله سلامت یاثار
  • زیاد شدن اشتها در بدنسازی - چگونه اشتهای خود را بیشتر کنیم؟ | مجله سلامت یاثار


    بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که احتیاجمند یک روحیه پرخوری سالم است! برای انجام هر جلسه بدنسازی به میزان نمایانی پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و دیگر املاح معدنی و ویتامین‌های الزامی احتیاجمند هستید و تمام این موارد را بایست از طریق میل کردن تامین نمایید.

    اگر دلبسته به رشته بدنسازی هستید و اشتهای اندکی در میل کردن دارید این راهکارهای زیاد شدن اشتها را تحقیق نمایید:

    1. میزان روی گرفتنی خود را زیاد شدن دهید:

    روی یکی از مواد معدنی باارزش برای بدنسازان است. این ترکیب قادراست سیستم ایمنی جسم را تثبیت کند و تولید تستوسترون را برانگیختن کند. میزان پایین روی در جسم همیشه با کم شدن اشتها وابسته بوده است درنتیجه برای زیاد شدن اشتها بایست روی به اندازه در جسم داشته باشید.

    • پیشنهاد می‌شود بدنسازان مبتدی با ۱۵ میلی گرم در روز کار خود را آغاز کنند و به تدریج این میزان را زیاد شدن دهند.
    • زیاد شدن میزان روی گرفتنی به وسیله مکمل‌ها نیز امکان پذیر است. با اینحال امحل مسمومیت وجود دارد. درنتیجه منشا گرفتنی برای روی مصرف مواد طبیعی و سالم است.
    • بعضی از خوراکی های شامل روی شامل صدف، مرغ، گوشت گاو ، سبوس گندم، آجیل، بادام زمینی و دانه کدو تنبل است.
    1. میزان هیدروکلراید جسم خود را بازیابی نمایید:

    هیدروکلراید (HCL) یکی از مواد باارزش برای زیاد شدن اشتها در دوران بدنسازی است. این ماده به عدم موفقیتن خوراکی ها در معده یاری می‌کند و به آن اجازه می‌دهد مواد غذایی مورد احتیاج را جذب نماید. میزان پایین هیدروکلراید با کم شدن اشتها وابسته است.

    • شما می‌توانید به طور طبیعی میزان هیدروکلراید جسم خود را با آشامیدن یک لیوان آب لیموی تازه رقیق شده در آب افزاش دهید. اسید طبیعی که در لیمو وجود دارد، سبب برانگیختن تولید HCL در معده خواهد شد.
    • گونه های متفاوتی از آشامیدنی‌های پروتئینی وجود دارد اما زیادتر آن‌ها به شکل پودری هستند و شما می‌توانید آن را در شیر، آب یا مایعات دیگر حل نمایید.
    • اگر احتیاج باشد بایست این مواد را قبل یا بعد از تمرینات ورزشی استفاده نمایید.
    1. سریع‌تر خوراکی میل کنید:

    وقتی که تلاش می‌نمایید در هر نوبت خوراکی مواد زیادتری استفاده نمایید، سریع‌تر میل کردن قادراست به شما یاری کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که از وقت آغاز خوراکی میل کردن بیست دقیقه طول می‌کشد که مغز سیگنال‌های سیری را تولید کند. با سریع‌تر خوراکی میل کردن شما می‌توانید خوراکی ی زیادتری نسبت به قبل میل کنید.

    1. از مکمل‌های خوراکی مصرف نمایید:

    بعضی از ویتامین‌ها همانند ویتامین B12 به زیاد شدن اشتها در بدنسازان یاری می‌کند. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را به صورت قرص یا تزریق گرفتن نمایید.

    1. از شیک‌های پروتئینی مصرف نمایید:

    اگر در استفاده مقادیر بیشتر خوراکی مسئله دارید، می‌توانید از شیک‌های پروتئینی برای ساخت عضله مصرف نمایید. شیک‌های پروتئینی گونهی از مکمل‌ها هستند که میزان بالایی از پروتئین را برای جسم تامین خواهند کرد.

    نکات باارزش در زیاد شدن اشتها:

    • از دست دادن اشتها امکان پذیر است علامت افسردگی باشد. در اینگونه موارد مناسبتر است با یک کارشناس مشورت نمایید. از خودتان سوالاتی را سوال کنید: آیا اشتها و تمایل خود را به خوراکی میل کردن از دست داده‌ام؟ آیا این تغییر در اشتها با موارد دیگر نیز همراه بوده است؟
    • از دست دادن اشتها امکان پذیر است به علت استرس نیز باشد. یافتن روش‌هایی برای کم شدن استرس قادراست سودمند باشد.
    • دور و اطراف خود را با بوهای مناسب پر نمایید.
    • داشتن یک دسر با کالری بالا که سالم است نیز قادراست اثربخش باشد.شما می‌توانید از موز یا آناناس استفاد نمایید.
    • برای اینکه اشتهای خود را هرچه سریع‌تر زیاد شدن دهید، اندکی آدامس نعناع بردارید و به مدت ۳۰ دقیقه بجوید.

    هشدارها:

    • زیاد شدن وزن سریع و ناگهانی قادراست برای تندرستی شما زیان آور باشد.تلاش نمایید وزن خود را به صورت پایدار و آرام زیاد شدن دهید. از مواد سالم مصرف نمایید.
    • همیشه قبل از آغاز یک رژیم خوراکی جدید با دکتر کارشناس مشورت نمایید.

    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب زیاد شدن اشتها در بدنسازی - چگونه اشتهای خود را بیشتر کنیم؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 14
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه