مواد خوراکی سفید رنگ با فایده بالا - 7 خوراکی ی سالم با رنگ سفید | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • مواد خوراکی سفید رنگ با فایده بالا - 7 خوراکی ی سالم با رنگ سفید | مجله سلامت یاثار
  • مواد خوراکی سفید رنگ با فایده بالا - 7 خوراکی ی سالم با رنگ سفید | مجله سلامت یاثار


    با اینکه زیادتر خوراکی های سفید رنگی که در طبیعت وجود دارد برای ما مناسب نیستند اما این موضوع بدین معنی نیست که بایست از میل کردن تمام مواد خوراکی سفید رنگ پرهیز کنیم.

    در حقیقت، خوراکی های سفید متعددی وجود دارد که مواد غذایی بی‌شماری در خود دارند و استفاده آن ها قادراست تندرستی جسم را تضمین کند. حتما شما نیز با انبوهی از اطلاعات در مورد خوراکی های سفید بمباران شده اید.

    زیادتر این مقالات ادعا می کنند استفاده چنین خوراکی هایی برای جسم زیان آور هستند. زمانی شخصی می گوید خوراکی ی سفید برای شما مناسب نیست منظورش خوراکی هایی است که سفید رنگ هستند و به شدت تصفیه شده و فرآوری گشته اند.

    به عنوان مثال میل کردن شکر سفید یا خوراکی های آماده شده از آرد سفید مزایای بیشتری برای جسم نخواهد داشت.

    خوراکی های سفیدی که از غلات تصفیه شده و شکر سفید آماده می‌شوند(همانند پاستای سفید، نان سفید، آرد تورتیلا، برنج سفید، کراکرها، کوکی ها و دیگر مواد این چنینی) کالری بیشتری وارد جسم می‌کنند و مواد غذایی به اندازه برای جسم ندارند. با اینحال کربوهیدراتی که در زیادتر خوراکی های سفید یافت می شود برای تندرستی جسم الزامی است و نبایست به طور کلی از رژیم خوراکی حذف شود.

    در حقیقت، کربوهیدرات ها منشا سوخت ارجح برای جسم شما هستند. با این وجود برای اینکه بتوانید از همه ی مزایای آن بهره مند شوید بایست کربوهیدرات های خوبی را انتخاب نمایید. میوه‌ها و سبزیجات سفید رنگ لبریز از مواد غذایی هستند و می‌توانند انرژی مناسبی برای جسم فراهم اورند.

    خاصیت ها گل کلم

    1. گل کلم:

    گل کلم مزایای بیشتری برای جسم دارد. استفاده گل کلم به عنوان سبزی با کربوهیدرات پایین و لبریز از مواد غذایی قادراست سودمند باشد. همینطور شما می‌توانید از گل کلم برای آماده یک پیتزای لبریز از فیبر و بدون آرد مصرف نمایید و وقتی که گل کلم تفت داده می‌شود مزه خیلی مناسبی خواهد داشت.

    شما می‌توانید آن را با روغن زیتون، سبزیجات متفاوت، ادویه جات، اندکی نمک تفت دهید یا به مدت ۲۰ دقیقه در فری با درجه حرارت ۴۲۰ درجه فارنهایت بگذارید. یک عهده (۱۰۰ گرم) از گل کلم خام در برگیرنده ۲۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۵ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر؛ ۲ گرم پروتئین؛ ۲۰ درصد از احتیاج جسم به ویتامین K و۷۷ درصد از نیان هر روزه جسم به ویتامین C است.

    مزایای تربچه برای تندرستی

    1. تربچه:

    اگرچه تربچه همواره به رنگ صورتی، قرمز یا بنفش است اما اگر نگاهی به داخل آن بیندازید متوجه رنگ سفیدش خواهید شد. این سبزی را می‌توان در سالاد استفاده کرد اما وقتی که تفت داده می‌شود مزه جدیدی به خود می‌گیرد.

    یک عهده از تربچه برش خورده در برگیرنده ۱۹ کالری، ۰ گرم چربی، ۴ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۱ گرم پروتئین و نیز ۲۹ درصد از احتیاج جسم به ویتامین C است.

    خصوصیات شگفت انگیز موز

    1. موز:

    موز ذاتا میوه شیرین و خوشمزه ای است. این میوه شیرین، خوشمزه و خوش مزه لبریز از مواد غذایی بی‌شماری برای جسم است. شما می توانید ان را به جوی دوسر یا ماست اضافه نمایید یا آن را با کره بادام زمینی ترکیب نمایید تا میان نوبتمناسب ی داشته باشید.

    یک موز متوسط(۱۱۸ گرم)در برگیرنده ۱۰۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱ گرم پروتئین، ۲۲ درصد از احتیاج هر روزه جسم به ویتامین B6 ، ۱۷ درصد از احتیاج هر روزه جسم به ویتامین C، ۱۶ درصد از احتیاج هر روزه جسم به منگنر، ۱۲ درصد از احتیاج هر روزه جسم به پتاسیم است.

    1. خانواده پیازها:

    خانواده آلیوم، که در برگیرنده پیاز، سیر، تره فرنگی، موسیر،پیازچه است قادراست مزایای بیشتری برای جسم به همراه داشته باشد. این مواد را می‌توان به خوراکی های دیگر اضافه کرد و از مزه و مواد غذایی آن بهره برد.

    این خانواده از سبزیجات با کم شدن ریسک دچار به سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و دیگر سرطان ها وابسته هستند. این موضوع به دلیل محتوای سولفید، انتی اکسیدان ها، ویتامین C و دیگر موارد است.

    خصوصیات گونه های قارچ برای تندرستی

    1. قارچ:

    این ماده لبریز از ویتامین D است و قادراست منشا مناسبی از ویتامین‌های گروه B و مس باشد. می‌توانید قارچ را به مواد خوراکی متفاوت اضافه نمایید. یک عهده از قارچ سفید برش خورده(۷۰ گرم) در برگیرنده ۱۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۲ گرم کربوهیدرات،۱ گرم فیبر و ۲ گرم پروتئین است.

    1. لوبیای سفید:

    اگر از مردمی که رژیم می‌گیرند سوال کنید چه ماده ای برای جسم عالی است حتما لوبیای سفید را بیان می‌کنند. این ماده لبریز از مواد غذایی همانند پروتئین، فیبر، آهن و دیگر مواد معدنی است.شما می‌توانید از آن در مواد خوراکی خود مصرف نمایید.

    یک دوم عهده از لوبیای سفید پخته شده محدوده ۱۵۰ کالری، ۱ گرم چربی، ۲۸ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم فیبر، ۱۰ گرم پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی متفاوت دارد.

    1. سیب زمینی:

    سیب زمینی چندان محبویت مناسبی در میان مردم ندارد زیرا زیادتر به صورت سرخ کرده استفاده می‌شود و همین امر از تندرستی آن می‌کاهد. با این وجود اگر سیب زمینی به درستی پخته شود قادراست مزایای بیشتری برای جسم داشته باشد.

    یک عدد سیب زمینی پخته شده متوسط(۱۷۳ گرم) قادراست ۱۶۱ کالری، ۰ گرم چربی، ۳۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین، ۲۸ درصد از احتیاج هر روزه جسم به ویتامین سی، ۱۰ درصد از احتیاج هر روزه جسم به آهن،۲۷ درصد از احتیاج هر روزه جسم به ویتامین بی۶ و ۲۶ درصد از احتیاج هر روزه جسم به پتاسیم را تامین کند.

    همینطور این ماده منشا مناسبی از Niacin، فولات، منیزیم، فسفر، مس و منگنز است. پس مناسبتر است میل کردن این مواد را برای همیشه کنار نگذارید. همانطور که مشاهده کردید مواد خوراکی سفید رنگ نیز قادراست مزایای بیشتری برای جسم فراهم کند.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب مواد خوراکی سفید رنگ با فایده بالا - 7 خوراکی ی سالم با رنگ سفید | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 14
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه