چگونه متابولیزم جسم را زیاد شدن دهیم؟ 5 راه تثبیت متابولیسم | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 هفته قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • چگونه متابولیزم جسم را زیاد شدن دهیم؟ 5 راه تثبیت متابولیسم | مجله سلامت یاثار
  • چگونه متابولیزم جسم را زیاد شدن دهیم؟ 5 راه تثبیت متابولیسم | مجله سلامت یاثار


    تمام ما می‌دانیم که عادات غذا و ورزشی، در تعیین وزن و تندرستی ما باارزش هستند، اما تغییراتی وجود دارند که ارتباطی به غذا و ورزش ندارند و ما می‌توانیم با یاری آنان تلاش‌مان برای مناسبترکردن وضعیت وزن‌مان را ارتقا دهیم.

    در اینجا پنج استراتژی ساده اما واقعا اثربخش را می‌آوریم که می‌توانید در زندگی‌تان بکار ببرید.

    1. بایستید.

    ما بیشتر می‌نشینیم. تمام روز را درمحل کارمان می‌نشینیم، در اتومبیل‌های‌مان در راه رفت و برگشت به محل کار می‌نشینیم و زمانی به خانه برمی‌گردیم هم روی مبل می‌نشینیم.

    مسائل اساسی که درتاثیر نشستن‌های زیاد مدت به‌وجود می آید: عضلات سرینی‌تان بی‌فعالیت می‌ماند، وضعیت بدن‌تان خراب شده و پژوهش‌ها نشان داده این وضعیت قادراست منجر به زیاد شدن فشارخون، کم شدن متابولیسم، قند خون بالا و زیاد شدن چربی شکم شود. هرچند نمی‌توانیم همیشه وقت رفت و آمدها یا پشت میز نشستن‌های‌مان را کنترل کنیم، اما کارهای بیشتر دیگری وجود دارند که می‌توانیم برای کم شدن وقت یکجا نشینی‌مان انجام دهیم.

    میزهای ایستاده، انتخاب‌های مناسبی برای کمتر نشستن در طول روز هستند. از جا بلند شدن و کشیدن جسم هر سی دقیقه یک‌بارهم قادراست تاثیرات ضد سوخت وساز یکجا نشینی را کم شدن دهد.

    تحقیقات نشان می‌دهند عدم موفقیتن وقت یکجا نشینی، اثر مثبت روی اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی، تری گلیسیرید و قندخون دارد. دو دقیقه ایستادن و حرکت کردن هر نیم ساعت، نه تنها به جسم شما یاری می‌کند، بلکه به نفع کارایی و تمرکزتان هم هست.

    1. تلویزیون را خاموش نمایید.

    زمانی از یک روز کاری زیاد به خانه برمی‌گردیم، زیادتر ما فقط دوست داریم تلویزیون را روشن کرده و پاهای‌مان را بالا بیندازیم. این به‌طور کلی طبیعی است؛ ما به روش‌ای برای رهایی از فشار و تسکین خودمان از استرس روزی که داشته‌ایم احتیاج داریم. به خانه برگشتن و زوم کردن روی تلویزیون قادراست برای دور کمرتان پرمخاطره باشد و تمام تلاش‌هایی را که برای رژیم گرفتن و ورزش انجام داده‌اید تباه کند.

    یک حادثه به شتاب، این سه پیامد را دارد و کار بعدی که انجام می‌دهید رفتن به رختخواب است. درنتیجه، وقت تماشای تلویزیون را ممحدوده کرده و به این ممحدودهیت‌ها پایبند باشید. فعالیت بدنی را قسمتی از استرس‌زدایی بعد از کارتان نمایید. گام بزنید، به پارک بروید، دوسیکل سواری نمایید؛ فرقی نمی‌کند، فقط میزانی به فعالیت‌های عصرانه‌تان اضافه نمایید.

    1. در باشگاه، استراتژیک عمل نمایید.

    دو شیوه مختلف تمرینی که می‌توانید به راحتی همراه دیگر تمرینات انجام دهید و چربی زیادتری بسوزانید:

    لیفت‌های ترکیبی:

    لیفت‌هایی که روی زیادتر از یک گروه عضلانی و حرکت زیادتر از یک مفصل کار می‌کند. لیفت‌های ترکیبی نظیر اسکوات یا ددلیفت، فوق‌العاده‌اند. این تمرینات، چربی زیادتری سوزانده و منجربه زیاد شدن قدرت می‌شوند و مناسبتراز تمرینات تک- مفصلی نظیر عضلات سه‌سر، نتیجه می‌دهند.

    تمرینات یک روز در میان با شدت بالا:

    که به‌عنوان دوره‌های کوتاه تمرینات با شدت بالا که دوره‌های کوتاهی از ریکاوری را به‌همراه دارند نیز شناخته می‌شوند؛ این شیوه ورزشی قادراست برای چربی سوزی، سودمندتر ازتمرینات هوازی در وضعیت پیوسته باشد.

    1. خواب را درالویت بگذارید.

    خواب خوب در هر شب برای دارا بودن متابولیسمی درست و سالم، الزامی است. خواب به حفظ عملکرد طبیعی هورمون‌ها، توده بدنی و انرژی مربوط است. تنها یک شب کم‌خوابی قادراست منجر به گرایش به خوراکی های چرب‌تر و ممحدوده کردن تصمیم‌گیری عاقلانه توسط مغز شود.

    ضمنا، تحقیقات نشان داده عدم خواب به اندازه قادراست سبب زیاد شدن کورتیزول(هورمون استرس) در سیستم شما شود. که این هم سبب کم شدن متابولیسم شود؛ یک شکم چاق و نتیجه‌گیری اندک از غذا سالم و ورزش.

    1. زیادتر راه بروید.

    مثلا سه روز در هفته و هر روز یک ساعت ورزش می‌نمایید و تقریبا هفت ساعت خواب شبانه دارید. این یعنی شما تنها از دو و نیم درصد از وقت بیداری‌تان برای ورزش مصرف می‌نمایید. درنتیجه این سوال مطرح می‌شود، آن ۹۷.۵ درصد باقیمانده را چه‌کار می‌نمایید؟

    اگر هدف شما چربی سوزی زیادتر و کم کردن دور کمر است، بایست بیرون باشگاه حرکت نمایید. یعنی به‌جای آسانسور از پلکان مصرف نمایید، مسیرهای کوتاهی را پیاده‌روی یا دوسیکل سواری نمایید و کلا فعال‌تر باشید.

    تمام ما می‌دانیم کجاها می‌توانیم تصمیمات درست‌تری در زندگی‌مان بگیریم که در نهایت به رسیدن به اهداف بدنی‌مان یاری کند. تغییرات بزرگ در روش زندگی، به ندرت منتهی به نتایج پابرجا در دراز مدت می‌شوند، من پیشنهاد می‌کنم با تغییرات کوچک هر روزه آغاز نمایید. به مرور وقت متوجه منافع زیادتری در روش زندگی‌تان خواهید بود که دورکمرتان هم بابتش متشکر خواهد شد!


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چگونه متابولیزم جسم را زیاد شدن دهیم؟ 5 راه تثبیت متابولیسم | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 11
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه