ویتامین های الزامی برای باردار شدن - 5 ماده خوراکی باارزش برای حاملگی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 4 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • ویتامین های الزامی برای باردار شدن - 5 ماده خوراکی باارزش برای حاملگی | مجله سلامت یاثار
  • ویتامین های الزامی برای باردار شدن - 5 ماده خوراکی باارزش برای حاملگی | مجله سلامت یاثار


    اگر شما هم برای باردار شدن تلاش می نمایید، مکمل هایی نظیر آهن و روی می توانند در این زمینه به شما یاری کنند. درنتیجه یک رژیم خوراکیمناسب با گونه های ویژهی از خوراکی ها می توانند در جهت رسیدن به هدفتان اثربخش باشند.

    در این مطلب ۵ ماده خوراکی که در باردار شدن اثر گذارند را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.


    تلاش برای باردار شدن؟؟ شما می خواهید با اعتماد از اینکه به مناسبی خوراکی می خورید مناسبترین اقبال امکان پذیر را به جسم خود بدهید.

    چه مکمل ها و ویتامین هایی در برنامه استفاده هر روزه شما قرار ندارند در حالیکه استفاده آن ها الزامیست؟  باارزش‌ تر از آن، آیا شما هر چیزی که احتیاج دارید را از مکمل‌های خوراکی معیار خود گرفتن خواهید کرد؟

    در اینجا پنج ویتامین، ماده معدنی و مواد غذایی وجود دارد که طبق تحقیقات انجام شده نمایان شده که به باروری یاری می کنند.

    کارشناسان غذا می گویند: “تعداد اندکی از خانم ها هستند که امکان پذیر است از این مواد غذایی به میزان به اندازه بهره نبرده باشند یا به اندازه به اندازه ازالزام استفاده این ویتامین ها مطلع نباشند”

    1. روی (Zinc)

    در ماه گذشته مطالعه ‌ای از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در جلسه سالیانه جامعه فیزیولوژیکی آمریکا صورت گرفت و نشان داد که فقدان روی می ‌تواند اثری منفی برپرورش تخمک ها داشته باشد.

    این مطالعه بر روی موش‌ ها صورت گرفت و یک مطالعه انسانی نیست، اما جیمز هستر، نویسنده اصلی این مطالعه گفت که تحقیقات اخیر صورت گرفته در آزمایشگاه نشان می‌ دهد که روی ” مرتب کردن‌ کننده اصلی سلول های تخمک ” است.

    روی در تقسیم تخمک، لقاح، مرتب کردن DNA وپرورش جنین اثر دارد.

    هستر می گوید: “آخرین پروژه ما نشان می‌ دهد که احتیاج روی حتی زودتر از آنچه ما فکر می ‌کردیم آغاز می ‌شود. روی تنها یک قطعه باارزش از این پازل است.”

    او همینطور گفت: “خانم های که برای باردار شدن تلاش می ‌کنند بایست کاملا در مورد روی استفادهی در رژیم خوراکی خود  و شریک زندگیشان فکر کنند، اما آن‌ ها بایست در مورد کل رژیم خوراکی و دیگر فاکتور های تندرستی نیز فکر کرده و از آن ها غافل نشوند. روی تنها یک قطعه باارزش از این پازل است.”

    اگر از یک رژیم خوراکی سالم بهره می برید و یک مکمل گرفتن می نمایید، فقدان روی نخواهید داشت، پس احتمالا احتیاجی به آزمایش دادن ندارید.

    هستر گفت: “مخصوصا اگر خانم ها دربرابر فاکتور های پرمخاطره دیگری نظیر نا امنی خوراکی، آشفتگیات گوارشی (دستگاه گوارش) یا یک رژیم خوراکی یا روش زندگی غیر متداول باشند، سطوح مواد غذایی و ویتامین ها موضوعی قابل بحث است.

    میزان روی پیشنهاد شده ۸ میلی گرم در روز برای خانم ها بالغ و ۱۲ میلی گرم در روز در دوران بارداری و شیردهی می باشد. همینطور هستر ذکر می کند که خانم های که به دنبال تلاش برای گرفتن میزان روی زیادتری هستند، بایست مواظب باشند چون میزان روی بیش از اندازه می ‌تواند با جذب مس و متابولیسم تداخل داشته باشد.

    1. کولین:

    کولین ویتامینی است که ۹۰ درصد آمریکایی ‌ها به اندازه به اندازه از آن بهره ‌مند نیستند. در حقیقت تنها ۵ تا ۱۰ درصد خانم ها باردار از دستورالعمل‌ های استفاده آن استقبال می‌ کنند.

    الیزابت شاو، یک کارشناس غذا ای از کالیفرنیا معتقد است: “کولین برای ارتقاء تندرستی در تمام مرحله های زندگی الزامی است اما برای تندرستی مغز هم خیلی حیاتی است چرا که مغز در طول زندگی در حال شکل گیری است، افزون بر این استفاده کولین از حیث پیشگیری از کم شدن شناختی اثرگذار است.” خوراکی های خیلیی از جمله زرده تخم مرغ، لوبیا، جگر شامل کولین می باشد.

    شاو گفت: رژیم خوراکی پربار از گوشت، تخم مرغ و سبزیجات سبز قادراست به مردم یاری کند تا میزان کولین به اندازه را گرفتن کنند. استفاده هر روزه پیشنهاد شده برای کولین ۵۵۰ میلی گرم در روز است.

    1. امگا ۳

    اسید داکوساکاشنائیک (DHA) برایپرورش مغز و چشم نوزاد الزامی است. یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ در مجله اروپایی خانم ها و زایمان و زیست شناسی باروری به این نتیجه رسید که استفاده مکمل امگا ۳ با کم شدن ۵۸ درصدی در احتمال تولد نوزادان زودرس ( نوزادان متولد شده قبل از ۳۴ هفته ) و کم شدن ۱۷ درصدی در زایمان با پارگی کیسه آب ( نوزادان متولد شده قبل از ۳۷ هفته ) همراه بوده‌ است.

    مجله دکتری نیوانگلند در طی همان سال گزارش داد که استفاده امگا ۳ مادر در سه‌ ماهه سوم بارداری، ریسک آسم و عفونت‌ های دستگاه تنفسی را محدوده یک سوم کم شدن داده‌ است. شاو معتقد است که استفاده مطلوب برای خانم ها باردار و شیرده، ۷۰۰ میلی گرم در روز ایکوزاپنتائوئیک اسید (EPA) و DHA، با حداقل ۳۰۰ میلی گرم به عنوان DHA است.

    مقاله مرتبط: نشانه ها فقدان امگا ۳ در بدن
    1. پروبیوتیک

    پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها در هر دو گونه خوراکی و مکمل برای تثبیت روده سالم الزامی هستند. در حال حاضر هیچ میزان پیشنهاد شده ای وجود ندارد، اما Shaw پیشنهاد می کند به آرامی استفاده خود را زیاد شدن دهید.

    شاو می گوید: “جای تعجب نیست، تندرستی روده جنین به دوران بارداری نیز خیلی وابسته است.”

    1. آهن

    این ماده معدنی برای تشکیل اکسیژن سلول های قرمز خون خیلی حیاتی است.

    Tammy Lakatos و Lyssie Lakatos، کارشناسان غذا از نیویورک معتقندند که آهن میزان انرژی شما را نیز تحت اثر قرار خواهد داد. خانم ها باردار بایست میزان آهن جسم خود را از طریق آزمایش خون چک کنند، سپس با توجه به مقدار آهن خون استفاده آهن مورد احتیاجشان نمایان می شود.

    موسسه ملی بهداشت ایالت متحده استفاده آهن را در خانم ها بزرگسال ۱۸ میلی گرم در روز، در دوران بارداری ۲۷ میلی گرم و در دوران شیردهی نیز ۹ میلی گرم تعیین کرده  است.

    کارشناسان غذا می گویند قبل از اضافه کردن یک مکمل اضافی یا مولتی ویتامین، با دکتر خود مشورت نمایید.

    آن‌ ها معتقدند: “خانم ها در طول مدت بارداری از مقدار فقدان آهن مورد احتیاج بدنشان زیادتر مطلع هستند اما اکثر آن ها نمی دانند که قبل از بارداری بایست این فقدان آهن را جبران کنند. سطوح پایین آهن قبل از تخمک گذاری امکان پذیر است منجر به عدم تخمک‌ گذاری شود. گرفتن آهن زیادتر، زمانی که تصمیم به باردار شدن گرفتید، امکان پذیر است به پیشگیری از مسائل کم خونی در زمان  بارداری نیز یاری کند.”

    برای باردار شدن چه بخوریم؟

    به طور کلی، اگر شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید، دارا بودن یک رژیم خوراکی خوب، برایتان الزامی است.

    این پنج ماده غذایی تنها قسمتی از برنامه خوراکی سالم هستند. اما استفاده ویتامین همیشه به اندازه نیست.

    استفانی مک کرچر، یک کارشناس رژیم خوراکی از کلورادو گفت: “خیلیی از مادران ویتامین های دوران بارداری را استفاده می کنند، اما به طور کامل از ارزش یک رژیممناسب مطلع نیستند و در این زمینه غفلت می کنند.” “ویتامین های پیش از تولد امکان پذیر است احتیاجهای غذایی شما را پوشش دهد، اما مواد غذایی نظیر چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها نیز همان قدر باارزش هستند.”

    رژیم خوراکی سالم و استفاده هر روزه آهن، اسید فولیک، روی و ویتامین D برای بیشتر خانم ها به اندازه است. با این وجود McKercher معتقد است که اگر با رژیم ممحدوده کننده یا وضعیتی نظیر سندرم روده برانگیختن پذیر مواجه هستید، با دکتر خود صحبت نمایید، زیرا امکان پذیر است احتیاج به پشتیبانی خوراکی زیادتری داشته باشید.

    شاو نیز با این قضیه موافق است، در دوران بارداری فقط نبایست بر روی ویتامین ها تکیه نمایید. او گفت: “در حالی که ویتامین های پیش از زایمان یک شبکه ایمنی عالی هستند، چیزهایی نظیر کولین و امگا ۳ تمام چیزی که شما احتیاج دارید نیستند.”

    شاو افزود که دوره قبل از حاملگی، به اندازه دوره حاملگی و  پیش از تولد برای تندرستی زیاد‌ مدت نوزاد باارزش تلقی می‌ شود.

    Lizzy Swick، کارشناس غذا ای در نیوجرسی، گفت: انتخاب رژیم خوراکی و روش زندگی مناسبترین شیوه های طبیعی برای زیاد شدن تندرستی باروری به شمار می روند.

    او همینطور معتقد است: “غذا جسم به اندازه به اندازه با میزان بیشتری میوه و سبزیجات، حبوبات سبوس دار، پروتئین ها و چربی های سالم همراه با مکمل مولتی ویتامین پیش از تولد، راه مناسبی برای آغاز است.”

    مقاله مرتبط: رژیم خوراکی دوران بارداری
    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب ویتامین های الزامی برای باردار شدن - 5 ماده خوراکی باارزش برای حاملگی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 82
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه