5 دلیل توقف کم شدن وزن - چرا وزنم کم نمیشود؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 5 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • 5 دلیل توقف کم شدن وزن - چرا وزنم کم نمیشود؟ | مجله سلامت یاثار
  • 5 دلیل توقف کم شدن وزن - چرا وزنم کم نمیشود؟ | مجله سلامت یاثار


    اگر در حال اجرای یک برنامه منظم برای کم شدن وزن هستید و از نتیجه بدست آمده خشنود نیستید شاید این مقاله پاسخ بعضی از سوالات شما را بدهد. در این مقاله ما به تحقیق ۵ علت عجیب که مانع کم شدن وزن شما می‌شوند خواهیم پرداخت البته توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله ۱۲ علت برای اینکه نمی‌توانید وزن کم نمایید را بخوانید.

    1. شاید با استفاده مکمل‌ها، توانایی و دستاوردهای کم شدن وزنتان را از بین می‌برید

    آیا فکر می‌نمایید که با استفاده مکمل‌های آنتی اکسیدان مخصوصا ویتامین C و E از بدنتان در مقابل فشار دراثر ورزش،مراقبت می‌نمایید و بدنتان را مهیا می‌نمایید تا هر روز بتواند در باشگاه ورزش کند؟ برطبق یک تحقیق جدید، این فکر کردن چندان هم درست نیست. خیلیی از مطالعات اخیر نشان داده‌اند که تجزیه ماهیچه‌ها که در طول ورزش اتفاق می‌افتد، در واقع چیر مناسبی است زیرا سبب زیاد شدن حساسیت به انسولین و کم شدن وزن می‌شود. استفاده دوز بیشتری از آنتی اکسیدان‌ها بعد از ورزش قادراست مانع جواب سودمند و طبیعی بدنتان به ورزش شود. اگر کم شدن وزنتان، متوقف شده، از ویتامین‌های C و E مصرف ننمایید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

    1. همراه با کم شدن کالری، خوابتان را نیز کم کرده‌اید

    با توجه به تحقیقی که چند سال قبل توسط دکتران در دانشگاه مرکز منابع بالینی عمومی شیکاگو انجام شد، مردم تحت رژیم شب‌ها کمتر از ۶ ساعت می‌خوابیدند، بطور قابل توجهی کمتر از آنانیی که ۸ ساعت می‌خوابیدند، چربی از دست دادند و افزون بر آن، زیادتر احساس گرسنگی می‌کردند. مدیر این مطالعه پزشک پلامن پنو، استادیار دکتری در دانشگاه شیکاگو می‌گوید: اگر هدف شما، از دست دادن چربی است، کم خوابی نظیر گذاشتن چوب لای چرخ دوسیکل‌تان است. بدید می‌رسد کم شدن ساعات خواب روشی که در جامعه مدرن، فراگیر است تلاش‌های شما برای کم شدن چربی از طریق رژیم خوراکی را بر باد می‌دهد. در مطالعه ما، کم شدن خواب، از دست دادن چربی را تا ۵۵ درصد کم شدن داد. اگر می‌خواهید چربی زیادتری از دست بدهید، تلویزیون را خاموش نمایید و به رختخواب بروید.

    1. با شدت کم، تمرین می‌نمایید

    آیا شتاب کم شدن وزنتان، کم شده است؟ شاید ضروری باشد شتاب تمریناتتان را زیاد شدن دهید. مطالعات نشان می‌دهند که تمرینات اینتروال با شدت بالا یا تمرین با شدت بالا به مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه و بعد از آن، ۱ تا ۲ دقیقه وقت ریکاوری(بدون هیچ تمرین یا تمرین خیلی کم شدت) و سپس تکرار این سیکل برای چندین بار زیادتر از تمرینتان هوازی با شدت متوسط، ساده و قدیمی، سبب کم شدن وزن می‌شود. اگر همواره با شتاب متوسط و بمدت ۳۰ دقیقه، آهسته می‌دوید بجای آن، خودتان را بمدت ۵ دقیقه با یک شتاب کم، گرم نمایید سپس با شدت خیلی بالا بمدت ۱ دقیقه بدوید و با ۴ دقیقه دویدن خیلی آرام، خودتان را ریکاوری نمایید. این کار را ۵ بار تکرار نمایید.

    چگونه می‌توانید بفهمید که شدت تمرینتان، بالاست؟ ضربان قلبتان را اندازه بگیرید. تمرینات با شدت بالا، آنانیی هستند که سبب می‌شوند ضربان قلبتان به ۷۰ تا ۸۵ درصد حدبیشتر ضربان قلبتان برسد. اما قبل از آنکه برای تعیین حدبیشتر ضربان قلبتان، محاسبات ذهنی انجام دهید(۲۲۰ منهای سنتان)، یک فرمول ظاهرا جدیدتر و دقیق‌تر را امتحان نمایید که پس از مطالعه بر روی بیش از ۳۰۰۰ مرد و زن ۱۹ تا ۸۹ ساله، بوجود آمده: ۲۱۱ منهای ۶۴ درصد از سن‌تان. این فرمول جدیدتر، عدد بالاتری تحویل می‌دهد اما این، چیز مناسبی است. هر چه زیادتر تلاش نمایید، به نتایج مناسبتری می‌رسید.

    1. کالری خوراکی های خارج از خانه را دست کم گرفته اید

    اگر صادقانه بگوییم، این، کار سختی است. به تازگی پژوهشگران دانشگاه تورنتو، محتوای کالری خوراکی های ۱۹ رستوران زنجیره‌ای را تحقیق کردند و نتایج؛به معنی واقعی کلمه، غیرعادی بود. بطور متوسط، نوبت‌های صبحانه، ناهار و شام، ۱۱۲۸ کالری داشتند(در حالی که تحقیق قبلی نشان داده بود، نوبت‌های خوراکی فست فودها محدوده ۸۸۱ کالری دارد و این ۱۱۲۸ کالری، ۵۶ درصد از ۲۰۰۰ کالری پیشنهاد شده توسط FDA است که یک شخص بزرگسال سالم بایست در هر روز بخورد) و این کالری، حتی شامل دسر هم نمی‌شود. پژوهشگران محاسبه کرده‌اند که دسر بطور متوسط ۵۴۹ کالری دیگر به این کالری‌ها، اضافه می‌کند. تمام رستوران‌ها نه فقط فست فودها برای مردمی که تحت رژیم هستند، نظیر میدان مین هستند. برای پیشگیری از صدمه به رژیم خوراکی و توقف کم شدن وزنتان، در رستوران‌ها از نوبت‌های خوراکی مصرف نمایید که با عنوان “سالم” در منو درج شده‌اند. در این مطالعه، چنین نوبت‌هایی بطور متوسط ۴۷۴ کالری، ۱۳ گرم چربی(۲۰ درصد از اهمیت هر روزه‌تان) ۳ گرم چربی اشباع(۱۷ درصد از اهمیت هر روزه شما) و ۷۵۲ میلی گرم سدیم(۵۰ درصد مقدار به اندازه هر روزه) داشتند و اگر گزینه “سالم” در منو وجود ندارد، خوراکی ی اصلی‌تان را نصف نمایید و از سس، دسر و چیزهای اضافه‌ای نظیر نان، کمتر مصرف نمایید. به این منظور، استفان گالو، نویسنده “ده فرمان لاغری” پیشنهاد می‌کند که در انتهای میز بنشینید زیرا نان، چیپس و بقیه چیزهایی که بطور مشترک سرو می‌شوند، همواره تا رسیدن به وسط میز، تمام می‌شوند.

    1. بخاطر وزنتان، استرس دارید

    کم شدن وزن، کار ترسناکی نیست. یک کار چالش برانگیز است که به تمرکز و دلگرمی مداوم احتیاج دارد. به همین علت محققان دانشکده دکتری کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس، به تازگی نتایج حاصل از تمام مطالعات تحقیقاتی موجود در مورد اثر مواظبه بر میل کردن افراطی، میل کردن احساسی و بطور کلی رژیم خوراکی استفادهی را مورد تحقیق قرار دادند و فهمیدن که بیشتریت قریب به اتفاق این مطالعات (۸۶ درصد) نشان می‌دهد که مدیتیشن، هر سه مورد را خوب شدن می‌قسمتد. اگر بخاطر اینکه بدید می‌رسد کم شدن وزنتان، متوقف شده ، استرس دارید، به خوراکی میل کردن روی نیاورید بلکهتلاش نمایید بجای آن، ذهنتان را آرام نمایید. روی پر کردن ریه‌ها و بازدم آرام، تمرکز نمایید. ذهنتان را خالی و جسمتان را آرام نمایید. در هر وقت، یک قسمت از بدنتان را ریلکس نمایید. بمدت ۵ دقیقه در وقت حال، زندگی نمایید. آرامش را احساس نمایید سپس به تلاشتان دنباله دهید. بااینکار شما برای آرام شدن، احتیاجی به خوراکی میل کردن ندارید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب 5 دلیل توقف کم شدن وزن - چرا وزنم کم نمیشود؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 77
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه