ورزش پیلاتس و لاغری | مزایای پیلاس برای کم شدن وزن و لاغری | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 1 روز قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • ورزش پیلاتس و لاغری | مزایای پیلاس برای کم شدن وزن و لاغری | مجله سلامت یاثار
  • ورزش پیلاتس و لاغری | مزایای پیلاس برای کم شدن وزن و لاغری | مجله سلامت یاثار


    پیلاتس یک ورزش کم تاثیر دوست داشتنی است. این ورزش دوست داشتنی برای فرم دهی، ساخت عضلات و خوب شدن وضعیت جسم اثربخش است. افزون بر این پیلاتس قادراست در تندرستی شما اثر سودمندی ایفا کند و در حفظ وزن سالم به شما یاری کند.

    با این وجود، پیتلاتس به اندازه تمرین های کاردیو نظیر دویدن و یا شنا در کم شدن وزن اثربخشنیست. این به این علت است که در پیلاتس به اندازه دو و یا شنا کالری سوزانده نمی شود.

    اما اگر به این ورزش دلبسته هستید و از انجام آن لذت می برید، امکان پذیر است با تمرین منظم آن، به برنامه تناسب هیکل مورددیدتان برسید و به وزن ایده آل دست یابید. با این تقویت با احتمال بیشتر یک روش زندگی سالم هم خواهید داشت.

    اگر هدف شما از ورزش کم شدن وزن است،تلاش نمایید پیلاتس را با یک رژیم خوراکی سالم و گونه های دیگر ورزش ها ترکیب نمایید. پیلاتس را با تمرین قدرتی و دیگر گونه های ورزش های کاردیو نظیر پیاده روی، شنا، دو و یا دورخه سواری متناوب انجام دهید.

    برای کسب اطلاعات زیادتر در مورد خاصیت ها پیلاتس و اثری که می ‌تواند در یاری به شما برای از دست دادن وزن داشته باشد، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

    همینطور بخوانید: افسانه ها و اشتباهات شایع درباره پیلاتس
    پژوهش ها چه می گویند؟

    تحقیقات در مورد اثر پیلاتس بر کم شدن وزن، نتایج متفاوتی دارند. در سال ۲۰۱۷ مطالعه ای کوچک بر روی ۳۷ زن چاق و دارای اضافه وزن در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ صورت گرفت.

    پژوهشگران گرفتنند که تمرین پیلاتس برای مدت هشت هفته، برای موارد زیر اثربخش بود:

    • کم شدن وزن
    • کم شدن BMI
    • ساختن عضلات کمر
    • کم شدن شکم و باسن

    هرچند در وزن توده جسم (وزن چربی جسم منهای وزن کل بدن) فرق معنی داری نداشت. این تحقیق در مقایسه با یک گروه که هیچ ورزشی در طول این وقت انجام نداده بودند، انجام شد.

    مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۵ خانم ها یائسه ۵۹ تا ۶۶ ساله را مورد تحقیق قرار داد. نمایان شد که ۱۲ هفته تمرین پیلاتس هیچ تغییری در ترکیب جسم آن ها ایجاد نکرده است.

    اما زیاد شدن قابل توجه قدرت هیکل های شکمی، فوقانی و تحتانی در این شرکت کنندگان مشهود بود. پژوهشگران باور دارند علت اینکه هیچ تغییری در ترکیب بدنشان به وجود نیامد، این است که آن ها رژیم خوراکی شان را تغییر نداده بودند.

    همینطور تحقیقات دلگرمیوار کننده ‌ای از سال ۲۰۱۵ وجود دارد که نشان می ‌دهد پیلاتس قادراست برای مدیریت درد مزمن کمر و توان ‌قسمتی دیگر ضرر اثربخش باشد. اما برای قطعی تر شدن این تحقیقات به مطالعات زیادتری احتیاج است.

    اگر شما ضرر دیده هستید و یا درد دارید، هرگز بدون مشورت با دکتر ورزش پیلاتس را انجام ندهید.

    همینطور بخوانید: آیا ورزش تی آر ایکس لاغر میکند؟
    پیلاتس چه میزان کالری می سوزاند؟

    میزان کالری که توسط انجام پیلاتس می سوزد، به وزن فعلی شما، گونه پیلاتسی که انجام می دهید و میزان سختی آن ارتباط دارد. برای شخصی که محدودها ۶۷ کیلو وزن دارد، یک کلاس پیلاتس ۵۰ دقیقه ای در میزان مبتدی محدوده ۱۷۵ کالری و یک کلاس ۵۰ دقیقه ای پیشرفته محدوده ۲۵۴ کالری را می سوزاند.

    کلاس های پیلاتسی که ضربان قلب شما را بالا ببرد سبب سوزانده شدن کالری های زیادتری خواهد شد.


    چگونه کالری بر کم شدن وزن اثر می‌ گذارد؟

    برای از دست دادن ۴۵۰ گرم، بایست محدوده ۳۵۰۰ کالری بسوزانید.

    اگر هدف شما کم شدن وزن است، امکان پذیر است بخواهید ورزش کاردیو نظیر پیاده‌ روی، دویدن و یا دوسیکل‌ سواری را افزون بر پیلاتس، امتحان نمایید. همینطور بر میل کردن یک رژیم خوراکی سالم با پروتئین لین، حبوبات سبوس ‌دار و سبزیجات تمرکز نمایید.

    همینطور بخوانید: علت ها کم نشدن وزن با وجود رژیم و ورزش
    هرچند زمان یکبار بایست پیلاتس را تمرین کنیم؟

    اگر تازه ‌کار هستید،تلاش نمایید ۲ تا ۳ بار در هفته تمرین نمایید تا از تمام خاصیت ها آن بهره ببرید.

    افزون بر این می توانید پیلاتس پیشرفته و یا پیلاتس ترکیبی نظیر پیلوکسینگ (پیلاتس و بوکس) یا Yogalates (پیلاتس و یوگا) را نیز امتحان نمایید. در این در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، در این کلاس‌ های ترکیبی چند بار در هفته برای رسیدن به مناسبترین نتیجه شرکت نمایید. همینطور می‌ توانید کلاس ‌های پیلاتس را با تمرین ‌های استقامتی (با وزنه) و تمرین‌ های کاردیو انجام دهید.

    ترکیب پیلاتس با دیگر اشکال ورزش کاردیو و تمرین های قدرتی، به علاوه میل کردن یک رژیم خوراکی سالم، راهی اثربخش برای تون شدن (یعنی ساختن عضله با تمرینات قدرتی) ماهیچه‌ های شما و یاری به شما برای رسیدن به اهداف کم شدن وزن است.


    اثر پیلاتس چیست؟

    اثر پیلاتس این ایده است که تمرین پیلاتس می ‌تواند منجر به خوب شدن وضعیت بدنی، تون ماهیچه و تون یک ناحیه مرکزی شود.

    نتیجه این تاثیر چیزی است که سبب می شود به دید برسد وزن کم کرده ‌اید. این به این علت است که اگر شما عضلاتی را به دست آورده و یا عضلات خود را صفت کرده باشید، امکان پذیر است به طور کلی خوب ‌تر و خوش هیکل تر به دید برسید، حتی اگر وزن خود را از دست نداده باشید.


    پیشنهاد ‌هایی برای کم شدن وزن

    ورزش برای کم شدن وزن باارزش است، اما به همان اندازه باارزش است که بر روی رژیم خوراکی خود تمرکز نمایید.

    نوبت‌ های خوراکی سالم و میان نوبت ‌ها را با پروتئین کم‌ چرب، سبزیجات، میوه‌ ها و غلات کامل میل کنید.

    برای ایجاد برنامه رژیم خوراکی و رسیدن به اهداف تان به یک کارشناس غذا رجوع نمایید. برای ایمنی، هرگز کم ‌تر از ۱۲۰۰ کالری در روز نخورید.


    نتیجه گیری

    پیلاتس یک ورزش با اثرگذار کم تاثیر است. این ورزش می ‌تواند برای تون کردن ماهیچه ‌ها، قوی‌ تر کردن ناحیه میانی جسم و خوب شدن وضعیت بدنی سودمند باشد.

    هم چنین امکان پذیر است در خوب شدن درد کمر و ضرر ‌های دیگر با تثبیت مناطق ضرر ‌دیده اثربخش باشد.

    اگر می‌ خواهید وزن کم نمایید، می ‌توانید از پیلاتس برای برنامه تندرستی خود مصرف نمایید. پیلاتس را تمرین کرده و برای مناسبترین نتیجه یک رژیم خوراکی و روش زندگی سالم را حفظ نمایید.

    قبل از آغاز یک ورزش جدید، همیشه با دکتر خود نمایید.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب ورزش پیلاتس و لاغری | مزایای پیلاس برای کم شدن وزن و لاغری | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 4
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه