آشامیدنی های الکترولیت انرژی قسمت خانگی - 10 مناسبترین آشامیدنی ورزشی | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • آشامیدنی های الکترولیت انرژی قسمت خانگی - 10 مناسبترین آشامیدنی ورزشی | مجله سلامت یاثار
  • آشامیدنی های الکترولیت انرژی قسمت خانگی - 10 مناسبترین آشامیدنی ورزشی | مجله سلامت یاثار


    الکترولیت های بیشتری در جسم ما وجود دارند، نظیر کلسیم، سدیم و پتاسیم و تمام آنان یک اثر حیاتی در عملکرد سالم آن ایفا می کنند. یک رژیم خوراکیمناسب ، به آسانی این الکترولیت ها را فراهم می کند اما گاهی اوقات زمانی ما در طول جلسات شدید تناسب هیکل یا مسافرت در آفتاب، میزان بیشتری عرق می کنیم، احساس خستگی می کنیم؛ طوری که انگار آفتاب تمام انرژی ما را بیرون کشیده است.

    در واقع ما الکترولیت ها را از دست می دهیم. همینطور ما همواره آنان را در زمانی که گرفتار مریضی می شویم نیز از دست می دهیم. جسم در طول بارداری نیز با فقدان این الکترولیت ها مواجه می شود. در غیاب آنان، بعضی تغییرات قابل توجه در جسم رخ می دهند نظیر نوک انگشتان سفید، ضربان قلب تند و پوستی که به دلیل کم شدن فایده ارتجاعی، زیادتر از حد متداول طول می کشد که به شکل طبیعی اش برگردد.

    از این رو، آنان بایست به جسم رسانده شوند چون عضلات ما، عملکرد عصب و PH خون را مرتب کردن می کنند و فشار خون ما را تحت کنترل نگه می دارند. در زیر، آشامیدنی های الکترولیت خانگی خوشمزه و غذایی آورده شده اند که می توانند به شما قدرت دهند و به آسانی از مواد اولیه موجود در آشپزخانه شما مهیا شوند. دیگر ناچار نخواهید بود وقت درازی را در بازار به دنبال آشامیدنی های الکترولیت صرف نمایید!

    همینطور بخوانید: گونه های آشامیدنی‌های سالم برای تندرستی و شادابی

    آشامیدنی های الکترولیت خانگی

    1. نمک ها

    نمک ها، جسم شما را از دید الکتریکی شارژ نگه می دارند و ولتاژ سلول را حفظ می کنند. آن شامل مواد معدنی (سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم) مورد احتیاج جسم ماست.

    به این دلیل، نمک یک ماده فعال در تمام آشامیدنی های الکترولیت است. کلرید سدیم در تمام نمک ها وجود دارد اما بعضی از آنان شامل یدید پتاسیم هستند که مزه آشامیدنی شما را خوب شدن می قسمتد. سدیم، الکترولیتی است که ما زیادتر از بقیه در طول تعریق از دست می دهیم.

    شما می توانید اندکی نمک را در یک لیوان آب آمیخته نمایید و هر وقتی که احساس فقدان الکترولیت کردید، آن را بنوشید. آن همینطور قادراست توسط میل کردن میزانی شیر شکلات یا یک نان کماج با کره بادام زمینی جبران شود.

    1. میوه های مرکبات

    میوه های مرکبات، لبریز از ویتامین C هستند. بین تمام آنان، لیمو مناسبترین میوه مرکبات برای عمل کردن به عنوان یک الکترولیت است. میوه هایی نظیر پرتقال، لیمو و گریپ فروت نیز برای جانشینی الکترولیت های از دست رفته، عالی هستند.

    این میوه ها همینطور لبریز از مواد معدنی الزامی نظیر پتاسیم و کلسیم می باشند. شما می توانید برای بازیابی میزان الکترولیت ها در جسم تان، این میوه ها را به شکل خام استفاده نمایید یا آب شان را بنوشید. آنان همینطور می توانند به دستورالعمل های متفاوت اضافه شوند تا مزه شان را مناسبتر کنند.

    1. آشامیدنی الکترولیت پایه

    خیلیی از ما با آشامیدن این آشامیدنی خوشمزه به ویژه در طول تابستان ها بزرگ شده ایم.

    این آشامیدنی الکترولیت پایه خانگی برای کم آبی جسم است که قادراست با مواد ساده ای نظیر آب، شکر و نمک درست شود.

    یک فنجان آب بردارید. ۲ قاشق خوراکی خوری شکر و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه نمایید. آن را به مناسبی آمیخته کرده و برای باطراوت شدن بنوشید. آن، قدرت فوری برای جسم مان فراهم می کند.

    شیوه دیگر: شما می توانید به جای شکر از عسل نیز مصرف نمایید. برای خوب شدن مزه می توانید میزانی انبه له شده اضافه نمایید. شما حتی می توانید برش هایی از میوه های ویژه را برای فراهم کردن مزه آرامش قسمت آن میوه اضافه نمایید.

    همینطور بخوانید: مناسبترین آشامیدنی های طبیعی ورزشی
    1. آب نارگیل

    تعادل الکترولیت ها در آب نارگیل، هنظیر تعادل الکترولیت خون ماست. درنتیجه به عنوان یک آشامیدنی الکترولیت جانشین عمل می کند.

    در عین حال، طراوت قسمت و خوشمزه است. نام دیگر برای آب نارگیل به دلیل میزان خیلی بالای محتوای پتاسیم آن، “گاتورید طبیعت” می باشد.

    آن یک پاوربانک پتاسیم است و شامل دیگر الکترولیت های الزامی می باشد. نداشتن هیچ نوع شکر افزوده، آن را عاری از چربی و یک راه طبیعی برای پر کردن مجدد مواد معدنی از دست رفته می کند.

    1. هندوانه

    این میوه شامل ۹۰% مایع است. آب هندوانه، یک تسکین دهنده عالی برای دردهای عضلانی دراثر یک تمرین سخت است.

    این میوه، لبریز از لیکوپن است؛ آنتی اکسیدانی که قلب را سالم نگه می دارد. هندوانه شامل الکترولیت های باارزشی است که برای عملکرد عصب و تندرستی قلب الزامی هستند و از طریق تعریق تخلیه می شوند.

    استفاده آب این میوه، جسم را با ویتامین ها و الکترولیت ها پربار می سازد، این مایع به جنگیدن با کم آبی جسم یاری می کند و از عدم تعادل مایع پیشگیری می نماید.

    همینطور بخوانید: آشامیدنی های تثبیت کننده سیستم ایمنی

    دستورالعمل های خانگی خوشمزه برای درست کردن آشامیدنی های الکترولیت سالم

    1. آشامیدنی ورزشی الکترولیت زنجبیل

    اگر پس از یک تمرین زیاد احساس خستگی می نمایید و می خواهید مجددا انرژی کسب نمایید، این آشامیدنی را امتحان نمایید که از آب زنجبیل به عنوان پایه اش مصرف می کند. این ادویه تند، معده شما را آرام می کند و زنجبیل در کم شدن درد عضلانی، سودمند است.

    مواد مورد احتیاج

    • زنجبیل (تازه) ۳ تا ۴ برش
    • آب لیمو از نصف میوه
    • آب ۱ فنجان+زیادتر
    • نمک دریا ۴/۱ قاشق چایخوری
    • عسل خام ۲ قاشق خوراکی خوری

    شیوه تهیه

    آب را در یک قابلمه بریزید و اجاق را روشن نمایید. برش های زنجبیل را به آن اضافه نمایید. آن را برای ۵ دقیقه حرارت دهید. شعله را خاموش کرده و چای زنجبیل را خنک نمایید.

    آن را به یک ظرف دیگر منتقل نمایید و ۲ فنجان آب به آن اضافه نمایید. حالا آب لیمو، نمک دریا و عسل را اضافه نمایید. آب هندوانه، آب نارگیل و چای سبز، بعضی از مواد تشکیل دهنده ای هستند که می توانند برای خوب شدن مزه و زیاد شدن محتوای الکترولیت به آشامیدنی زنجبیل پایه اضافه شوند.

    1. آشامیدنی افرا و کرن بری

    کرن بری، گزینه مناسبی برای بازگرداندن الکترولیت های خالی شده است. مزه شیرین و ترش آن با ترکیبی از بادیان ختایی، این آشامیدنی را برای شخصی با سطوح پایین الکترولیت، دلپذیر می سازد. آب کرن بری در پاکسازی کلیه ها و مثانه و در عین حال سم زدایی از سیستم لنفاوی سودمند است.

    مواد مورد احتیاج

    • آب ۵ فنجان
    • آب کرن بری (شیرین نشده) ۳ فنجان
    • نمک دریا نصف قاشق چایخوری
    • شربت افرا ۲ قاشق خوراکی خوری
    • بادیان ختایی ۱ عدد

    شیوه تهیه

    تمام مواد بالا را با هم آمیخته نمایید. اگر از بادیان ختایی مصرف می نمایید، آن را برای یک ساعت در این آمیخته بگذارید و سپس آن را صاف نمایید.

    این آشامیدنی قادراست پس از یک تمرین سنگین یا زمانیکه احساس می نمایید خسته و تهی از تمام مواد غذایی هستید، استفاده شود.

    همینطور بخوانید: جدول کالری آشامیدنی ها
    1. آشامیدنی دانه چیا

    دانه های چیا، یک ماده خوراکی پرانرژی و پر از اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین و فیبر می سازند. این دانه ها، توانایی آن را دارند که شما را هیدراته نگه دارند چون می توانند ۹ برابر وزنشان در خود آب نگه دارند.

    آنان در بسته بندی هایی موجودند که بهمراقبت در یخچال احتیاج ندارند و می توانند به باشگاه یا هر جای دیگری برده شوند.

    آب نارگیل قادراست برای درست کردن یک الکترولیت تثبیت کننده قدرت با دانه های چیا ترکیب شود.

    این آشامیدنی، لبریز از مواد غذایی است. شما می توانید یک آب میوه با توجه به سلیقه تان به آن اضافه نمایید.

    این آشامیدنی سالم قادراست شما را برای ساعت ها، قدرتمند نگه دارد.

    مواد مورد احتیاج

    • آب میوه (به انتخاب شما) ۱ فنجان
    • دانه های چیا ۳ قاشق خوراکی خوری
    • آب ۱ فنجان

    شیوه تهیه

    یک فنجان آب گرم بردارید و دانه های چیا را به آن اضافه نمایید. زمانی که در آب پراکنده شدند، لیوان را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

    اجازه دهید دانه ها در طول شب در آب باقی بنظیر. روز بعد، دانه های چیا منبسط خواهند شد و آب، قوام غلیظی نمایان می کند. آب میوه ای که برای جوانه های چشایی تان دلبرا است را به آمیخته آب دانه های چیای ژلاتینی اضافه نمایید و خنک سرو نمایید.

    1. لیموترش با آشامیدنی لیمو

    مواد مورد احتیاج

    • آب لیمو ترش ۴/۱ فنجان
    • آب لیمو ۴/۱ فنجان
    • نمک (برای مزه)
    • عسل یا شکر ۲ قاشق خوراکی خوری
    • آب نوشیدنی ۲ فنجان

    شیوه تهیه

    تمام مواد بالا را در یک آمیخته کن دستی آمیخته نمایید و روی آشامیدنی چند قطعه یخ بگذارید. این آشامیدنی، مزه مناسبی دارد و درعین حال، انرژی مورد احتیاج جسم را فراهم می کند.

    1. آشامیدنی لیمو و پرتقال

    مواد مور احتیاج

    • آب لیمو ۴/۱ فنجان
    • آب پرتقال نصف فنجان
    • آب نوشیدنی ۲ فنجان
    • شکر یا عسل ۲ قاشق خوراکی خوری
    • نمک (برای مزه)

    شیوه تهیه

    تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه آمیخته نمایید و به مناسبی بهم بزنید. این آشامیدنی طراوت قسمت را هر وقتی که کم انرژی هستید، بنوشید.

    تمام میوه های مرکبات، منابع مناسبی از الکترولیت ها هستند. درنتیجه این آشامیدنی پرتقال و لیمو با فراهم کردن یک تاثیر تسکین دهنده، انرژی ما را تازه می کند.

    بایستها

    • در طول جلسات ورزشی زیاد، آب در آب رسانی به جسم عالی عمل می کند. اگر هیچ چیز دیگری ندارید، از آب مصرف نمایید. برای هیدراته ماندن، حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید.
    • میزان اندکی جوش شیرین نیز قادراست به دستورالعمل های بالا اضافه شود چون شامل مواد معدنی مختلفی نسبت به نمک دریاست.
    • در کنار آشامیدنی های متفاوتی که یک شخص قادراست به عنوان الکترولیت بنوشد، چندین قلم ماده خوراکی نیز می توانند برای پر کردن ذخایر الکترولیت استفاده شوند نظیر آووهدیه، بروکلی، ماست، پنیر سویا و زردآلو.
    • پژوهشگران ثابت کرده اند که یک رژیم خوراکی پربار از کلسیم، معادل یک آشامیدنی الکترولیت است.
    • منیزیم به جنگیدن با خستگی یاری می کند. زمانی که فقدان مواد معدنی دارید، جسم شما تقاضای اکسیژن و انرژی زیادتری در طول فعالیت فیزیکی می کند و از این رو شما سریع تر خسته می شوید. درنتیجهتلاش نمایید مواد خوراکی پربار از منیزیم استفاده نمایید.

    نبایستها

    • از آشامیدنی های شامل کافئین پرهیز نمایید.
    • آشامیدنی های سرد شامل مواد معدنی یا الکترولیت ها نیستند و قادر به تامین احتیاجهای جسم نمی باشند درنتیجه برای هیدراته شدن به آن ها تکیه ننمایید.

    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب آشامیدنی های الکترولیت انرژی قسمت خانگی - 10 مناسبترین آشامیدنی ورزشی | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 84
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه