چگونه رژیم بدون گلوتن موفقی داشته باشیم؟ | مجله سلامت یاثار

  • زمان درج : 13 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> درمان بیماری-->>>
  • بخش مربوطه : درمان بیماری
  • چگونه رژیم بدون گلوتن موفقی داشته باشیم؟ | مجله سلامت یاثار
  • چگونه رژیم بدون گلوتن موفقی داشته باشیم؟ | مجله سلامت یاثار


    با محبویت روزافزون غذا بدون گلوتن‌، شاید شما هم بخواهید این راه را تجربه نمایید‌. زیاد شدن دسترسی به محصولات عاری از گلوتن روند این تغییرات را برای مردمی که دوست ندارند غلات را از صبحانه خود حذف کنند‌، راحت‌تر کرده است‌.

    با اینکه من باور دارم تمام مردم می‌توانند از حذف گلوتن از خوراکی های خود سود ببرند‌، خیلیی از مردمی که از محصولات عاری از گلوتن مصرف می‌کنند نه تنها احساس مناسبتری ندارند، بلکه حالشان بد تر هم می‌شود‌. مسئله اصلی در اینجا مواد حذف شده از خوراکی نیست‌؛ بلکه شکر و غلات تصفیه شده ایست که به خوراکی اضافه شده‌!

    هرگاه ماده‌ای از خوراکی حذف شود‌‌، ماده‌ای دیگر برای ثبات‌، زیاد شدن طول زندگی یا خوب شدن بافت به آن اضافه می‌شود‌. مثلا خوراکی ‌های بدون قند شامل الکل قند بوده و خوراکی ‌های بدون چربی شامل چربی دست‌ساز و شکر اضافی هستند‌.

    خوراکی ‌های بدون گلوتن هم از این قانون مثتثنی نبوده و لبریز از قند هستند‌. ضروری به ذکر است که این خوراکی ‌ها عموما شامل آرد‌های تصفیه شده کم اهمیت هستند که جسم شما با آنان مثل قند تصفیه شده رفتار می‌کند‌.

    اگر به تازگی اقدام به استفاده خوراکی های عاری از گلوتن کرده‌اید‌، اما اثری احساس نمی‌نمایید‌، امکان پذیر است قند خوراکی ی شما به صورت‌های زیر فاکتور این مسئله باشد‌‌:


    ۱‌. شکر بیشتری سبب مقاومت در برابر انسولین و اضافه وزن می‌شود‌.

    انسولین در جسم ۲ کار باارزش انجام می‌دهد‌: به سلول‌های چربی‌ساز دستور ذخیره چربی داده و قند را برای تبدیل شدن به انرژی وارد سلول‌ها می‌کند‌.

    اگر شما بیش از اندازه خوراکی ‌های شیرین استفاده نمایید‌ و قند خونتان به شکل مداوم زیاد شدن بیابد‌، جسم شما این امر را عادی پنداشته و دیگر دستور خروج قند از جریان خون و ورود آن به سلول‌های جسم را صادر نمی‌کند‌. بنابراین انسولین در خون شما باقی می‌ماند و مدام به سلول‌ها دستور ذخیره انرژی اضافی به شکل چربی را صادر می‌کند‌.

    سلول‌های شما که احتیاج به قند دارند‌، ناچار می‌شوند تا به کبد دستور آزادسازی قند زیادتری را صادر کنند و این امر قند خون شما را بیش از پیش زیاد شدن می‌دهد‌.

    محصولات بدون گلوتن که از شکر برای جبران مزه از دست رفته خود مصرف می‌کنند‌، انرژی کنترل شده‌ای که شما به آن احتیاج دارید را در اختیارتان قرار نمی‌دهند و به ایجاد این سیکل مقاومت در برابر انسولین و زیاد شدن وزن یاری می‌کنند‌.

    همینطور بخوانید: رژیم خوراکی بدون گلوتن و زیاد شدن ریسک دیابت

    ۲‌. شکر روی هورمون‌های شما اثر می‌گذارد‌.

    تمام ما زیاد شدن و کم شدن قند خون را تجربه کرده‌ایم‌. همان احساس آشنایی که ما را وادار به میل کردن یک چیز شیرین می‌کند و در‌ پی آن احساس شادابی و نشاط بیشتری به ما دست می‌دهد و نهایتا نیم ساعت بعد از این حال‌، از خستگی حتی قادر به باز نگاه دارا بودن چشمانمان نیستیم‌.

    اگر شما هم این مسائل را دارید‌، احتمالا رژیم شما قند بالایی دارد‌. محصولات بدون گلوتن عموما آرد برنج دارند که مقدار قند خون را بیش از گندم زیاد شدن داده و بنابراین سبب زیاد شدن و کم شدن شدیدتر قند خون می‌شوند‌.


    ۳‌. شکر بیشتر سبب غذا میکروب‌های عفونی روده مثل Candida و SIBO می‌شود‌.

    به دید من برای دارا بودن بدنی سالم احتیاج به روده‌هایی سالم داریم و در قلب این سیکل زیستگاه میکروب‌های سودمند قرار دارد‌. میکروب‌های روده شما به موجوداتی گفته می‌شود که به طور طبیعی در روده شما زندگی می‌کنند‌، این موجودات شامل باکتری‌ها و مخمر‌ها هستند‌. این‌ موجودات به هضم و جذب خوراکی یاری می‌کنند‌، اما اگر هرکدام بیش از اندازه در جسمپرورش کند‌، سبب تغییر نحوه هضم خوراکی و سبب نفخ می‌شود‌.

    شکر سبب زیاد شدنپرورش بعضی از باکتری‌ها و مخمر‌ها می‌شود‌، از این جهت اگر از خوراکی ‌های غنی‌شده و حتی غلات بدون گلوتن که لبریز از کربوهیدرات‌های تصفیه شده هستند‌ مصرف می‌نمایید‌،پرورش نامتعادل در روده خود را تثبیت خواهید کرد.

    همینطور بخوانید: آشپزی بدون گلوتن

    ۴‌. شکر سبب بر‌افروختگی در جسم می‌شود‌.

    قند خون بالا که توسط سلول‌های چربی و سلول‌های دیواره رگ‌ها طی استفاده بیشتر شکر ایجاد می‌شود‌، فاکتور بر‌افروختگی در جسم است‌. شما با جانشین کردن یک ماده التهاب‌آور‌ (گلوتن‌‌) با دیگری‌ (شکر‌) سبب بالاماندن همیشگی هورمون‌های التهاب‌آور در جسم شده و این امر منجر به دیابت‌، کلسترول و فشار خون بالا و مسائل قلبی می‌شود‌.

    هرچند که قند اثر باارزشی در جسم ایفا می‌کند‌، اما بایست به دلیل داشت که استفاده بیش از اندازه آن مسائلی بزرگ دنبال دارد‌. اگر تصمیم دارید رژیم خوراکی سالمی داشته باشید و گلوتن استفاده ننمایید‌، تنها به محصولات بدون گلوتن تکیه ننمایید‌‌؛ بلکه از محصولات طبیعی مثل میوه و سبزیجات‌، غلات و حبوبات و محصولات دامی طبیعی مثل گوشت و مرغ مصرف نمایید‌. مواد خوراکی مورد احتیاج جسم را در اختیارش قرار دهید و شیرینی‌های بدون گلوتن را در مغازه‌ها بگذارید‌.


    نظر های خودتون را برای یاثار قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چگونه رژیم بدون گلوتن موفقی داشته باشیم؟ | مجله سلامت یاثار
    تعداد کل بازدید ها: 83
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه