علت عرق کردن زیاد بعد از خوردن آب | چرا آب میخوریم عرق میکنیم؟

  • زمان درج : 6 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> اخبار پزشکی و موارد متفرقه سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : اخبار پزشکی و موارد متفرقه سلامت
  • علت عرق کردن زیاد بعد از خوردن آب | چرا آب میخوریم عرق میکنیم؟
  •  

    کم آبی و تعریق رابطه بیشتری باهم دارند. برای پشگیری از کم آبی بدن، بایست مطمئن شوید که به مقدار به اندازه آب می‌نوشید. اما امکان پذیر است بنابراین آشامیدن آب بی‌شمار، ببینید که زیادتر از حد متداول هم عرق می‌ریزید.

    به‌طور متوسط، ده درصد از آبی که جسم هر روزه دفع می‌کند، بصورت عرق است. حتی اگر به‌طور مرتب هم ورزش ننمایید، جسم شما در وقت‌های متفاوت روز به تعریق دنباله می‌دهد تا از خاصیت هاش بهره‌مند شوید.

    عرق کردن، به پوست‌تان یاری می‌کند فعال بماند، خلل و فرج را تمیز می‌کند، یاری می‌کند دمای بدن‌تان پایین بماند و با دفع سموم از جسم از بیمارشدن‌تان جلوگیری می‌نماید. اما اگر مواظب نباشید، کم آبی قادراست با تعریق رابطه داشته باشد.

    همینطور بخوانید: در طول روز چقدر آب بخوریم؟

    کم آبی جسم چگونه بر تعریق تاثیر می‌گذارد

    جسم شما بایست مرتبا عرق کند تا سالم بمانید. و برای عرق کردن هم به آب احتیاج دارد. عرق از محدودها ۹۵درصد آب تشکیل شده، درنتیجه اگر به اندازه به اندازه آب گرفتن ننمایید این احتمال وجود دارد که با پیامد ناخوشایندی مواجه شوید.

    زمانی دمای بدن‌تان بالا می‌رود، یا ورزش می‌نمایید، بدن‌تان احتیاج به عرق کردن دارد تا مانع از دمای بیش از اندازهش شود. البته برای عرق کردن هم ضروری است که آب به اندازه داشته باشید.

    اما اگر بدن‌تان فقدان آب داشته باشد، نقادراست عرق کند و ریسک گرمازدگی یا غش درتاثیر گرما وجود دارد. هر دو این‌ها می‌توانند سبب شوند احساس ضعف نمایید و از حال بروید. درنتیجه حفظ آب مورد احتیاج بدن، مستقیما روی تعریق تاثیر گذاشته و توانایی بدن‌تان برای خنک کردن خودش را تعیین می‌کند.

    مقاله مرتبط: آب دهان چه کاربردی دارد؟

    آب رسانی خوب

    برای پیشگیری از دردسر دراثر ناتوانی جسم برای تولید عرق، باارزش است که پیش از تمرین و همین‌طور حین و بعد از آن آب به اندازه به جسم برسانید.

    محدوده دو تا سه ساعت پیش از تمرین، بایست آغاز به آشامیدن آب نمایید تا برای ورزش کردن مهیا شوید. این آب، بعدا برای تولید عرق زمان تمرین استفاده شده و دمای درونی بدن‌تان را کم شدن می‌دهد.

    وقتی که ورزش را آغاز می‌نمایید، بایست هر ده تا ۱۵ دقیقه، محدوده ۱۰ میلی گرم آب خنک بنوشید. این کار به شما یاری می‌کند به تولید عرق در طول ورزش دنباله دهید. و بعد از ورزش هم بایست به آشامیدن آب دنباله دهید تا بدن‌تان بتواند بعد از تبدیل حجم بیشتری از آب جسم به عرق، مجدد به خودش آب رسانی کند.

    عمل تعریق، رابطه خیلی تنگاتنگی با مقدار آب جسم دارد. شما بایست هرآبی را که با تعریق از دست داده‌اید جانشین نمایید تا بدن‌تان گرفتار کم آبی نشود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمال بیشتری وجود دارد که دمای بدن‌تان به اندازه پرمخاطرهی بالا برود. بنابراین، بدن‌تان را در ریسک فروپاشی یا آشفتگی در عملکرد طبیعی‌اش قرار می‌دهید.

    به اندازه به اندازه آب بنوشید تا مطمئن شوید می‌توانید به اندازه احتیاج هر روزه‌تان عرق نمایید. و اگر فهمیدید آب به اندازه نوشیده‎‌اید اما همچنان با مسائلی روبرو هستید، با دکتر مشورت نمایید تا احتمال دارا بودن یک مسئله جدی‌تر را تحقیق کند.


    برچسب ها : علت عرق کردن زیاد بعد از خوردن آب علت عرق کردن علت عرق کردن زیاد چرا آب میخوریم عرق میکنیم

    آمار باز دید این مطلب علت عرق کردن زیاد بعد از خوردن آب | چرا آب میخوریم عرق میکنیم؟
    تعداد کل بازدید ها: 278
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه