پرخوری عصبی چگونه اتفاق می افتد؟

  • زمان درج : 5 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> روانشناسی-->>>
  • بخش مربوطه : روانشناسی
  • پرخوری عصبی چگونه اتفاق می افتد؟
  • پرخوری عصبی یک حالتی از عدم سلامتی در بدن به شمار می رود که در حقیقت نوعی هوس خواهد بود که دائما شما را به سمت غذا خوردن می کشاند.
    اشتهایی در بدن شما شکل می گیرد که دوست دارید دائما غذا بخورید. این غذا خوردن در حالت عادی رخ نمی دهد ، این غذا خوردن تنها چند دقیقه طول خواهد کشید. این غذا خوردن در یک فاصله زمانی به بدن شما فشار می آورد ، بنابراین باید در تلاش باشید تا خود را کنترل نمایید. یکی از راه حل ها این است که غذاهای مصرفی خود را از نوعی انتخاب کنید که کالری کمتری داشته باشند. در این صورت حتی اگر پرخوری هم داشته باشید چاق نخواهید شد.  


    شاید یکی از سؤالاتی که در ذهن خود نیز داشته باشید چاق شدن بر اثر مصرف نیز خواهد بود. فردی به دلایل مشکلات عاطفی که برای وی نیز رخ داده مصرف کالری خود را افزایش می دهد. وزن وی رفته رفته بالا می رود. پرخوری عصبی به همین دلیل نیز رخ خواهد داد.  در واقع علت اصلی آن نیز استرس شدید و شرایط عاطفی حاد است که به صورت ناگهانی به بدن ما فشار وارد می آورد. در این شرایط تغییرات هورمونی اتفاق می افتد ، حتی گاها پرخوری عصبی می تواند به لاغری هم منجربه شود.


    فردی که دچار تغییرات عاطفی شده برای آنکه از افکار منفی خود نیز دوری کند یکی از بهترین کارها را غذا خوردن می داند. غذا خوردن به او کمک می کند که دیگر به مسائل و مشکلات خود نیز فکر نکند. استرس هایی که به صورت یکباره نیز رخ می دهد یک نیرویی در بدن شما به وجود می آورد که به سمت یخچال بروید . در این شرایط می توانید از دوچرخه سواری لذت ببرید. حتی می توانید به کارهایی که در شرایط معمولی انجام نمی دهید روی آورید.  

    پرخوری عصبی چگونه اتفاق می افتد؟


    علت پرخوری عصبی که می تواند به بدن ما فشار زیادی وارد کند ،  تغییرات در وضعیت اندورفین و همچنین آدرنالین در بدن ما خواهد بود. اگر به جای پرخوری عصبی خود بتوانید از ورزش کمک بگیرید می تونید از این دو هورمون تولید شده نیز بهره ببرید. زمانی که به ورزش های حرفه ای روی می آورید احساسات خود را نیز کنترل خواهید کرد. در این شرایط می توانید حتی از آهنگ نیز بهره ببرید که شرایط بهتری را به وجود آورد.


    به جای اینکه با استفاده از خوردن از شر مشکلات به وجود رها شوید بهتر است تا هرچه زودتر شرایط را به وجود آورید که فکر خود را به سمت دیگر منحرف کنید. شاید چند برابر شرایط عادی نیز مصرف کنید . بنابراین بهتر است تا راه حلی را در بر بگیرید تا از مشکلات خود را نیز از بین ببرید یا راهی برای فرار پیدا کنید. برای اینکه چنین کاری را انجام دهید بهتر است تا با یک فردی که در این زمینه تجربه کافی دارد مشورت نمایید. مشاوران روانشناسی در این شرایط می تواند کمک کننده باشد.  

    پیشنهادهای لازم برای جلوگیری از پرخوری عصبی
    ظرف های غذایی که برای خود انتخاب می کنید باید بسیار کوچک باشد. در این صورت می توانید غذایی که می خورید را مشخص کنید. اگر ظرف غذای شما بزرگ تر باشد می توانید غذای بیشتری را به بدن خود راه دهید و در نهایت کالری بیشتری را مصرف کنید. تعداد وعده های غذایی خود را نیز بیشتر کنید. هرچه تعداد بیشتر باشد کمتر غذا می خورید. سعی کنید که در وعده های غذایی خود بتوانید از میوه ها که فیبر دارند نیز بهره ببرید. علاوه بر آن استفاده نمودن از بیسکوییت های کم کالری همانند ساقه طلایی نیز بهره ببرید.   
     سرعت غذا خوردن خود را کنترل کنید . یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده نمودن از زمان مناسب یک ربعه برای غذا خوردن است. افرادی که در زمان پنج دقیقه ای غذای خود را به اتمام می رسانند قطعا به پرخوری دچار هستند. زیرا در تایم کوتاه غذایی زیاد را می خورید. بنابراین اگر بتوانید در مدت زیاد غذا بخورید سیگنال هایی مربوط به سیری را به بدن خود راه خواهید داد. آرام غذا خوردن می تواند راهی برای کنترل نمودن وزن باشد زیرا کالری ورودی نیز کاهش خواهد یافت. حتی مصرف کردن آب هم می تواند معده ی ما را نیز پر کرده و در نتیجه غذای کمتری را مصرف نمایید.   


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب پرخوری عصبی چگونه اتفاق می افتد؟
    تعداد کل بازدید ها: 109
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه