بهترین روش برای کنترل وزن | حداقل هفته‌ای یکبار خودتان را وزن کنید؟

  • زمان درج : 7 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • بهترین روش برای کنترل وزن | حداقل هفته‌ای یکبار خودتان را وزن کنید؟

  • نکات مهم در این مقاله ' بهترین روش برای کنترل وزن | حداقل هفته‌ای یکبار خودتان را وزن کنید؟' در ابتدای این پست برای شما قرار داده شده است
  • نام بیماری : اضافه وزن
  • آناتومی مربوطه : آناتومی سطحی | SuperficialAnatomy
  • اسم آناتومی مربوط : کل بدن
  • علل پیش آمدن بیماری
    1. افزایش چربی
    2. افزایش فشار خون

  • ریسک های موجود که بر اثر آن بیماری و یا خطر ابتلا به بیماری افزایش پیدا میکند
    1. افزایش سن
    2. کم تحرکی
    3. ورزش نکردن

  • روش های جلوگیری و یا روش های مقابله با بیماری به صورت پیشگیرانه
    1. انجام ورزش های روزانه
    2. پیاده روی
    3. مصرف غذاهای سالم

  • علائم بیماری / نشانه های بیماری
    1. افزایش وزن
    2. فشار خون بالا
  •  

    کارهای انگشت شماری وجود دارند که از آنان خوشمان نمی‌آید نظیر تمیز کردن کشوی پایینی یخچال، دوش گرفتن در حمام باشگاه بدون دمپایی و به احتمال بیشتر رفتن روی ترازو مخصوصا حول و حوش تعطیلات. اما یک مطالعه جدید در مجله “پلاس وان” ثابت می‌کند که رفتن روی ترازو به دفعات زیادتر، اهمیتش را دارد زیرا وزن کردن مکرر قادراست در واقع نشان دهنده کم شدن وزن باشد.

    در این مطالعه، پژوهشگران درآزمایشگاه کورنل زیادتر از یک سال، تعداد دفعات وزن کردن ۴۰ خانم دارای اضافه وزن را که می‌خواستند وزن کم کنند، دنبال کردند. نتیجه این شد که هر چه زیادتر روی ترازو رفتند، وزن زیادتری از دست دادند. در ضمن کسانی که بین دوبار وزن کردنشان، بیش از یک هفته فاصله بود در پایان وزنشان بالا رفت(با این حال ضروری به ذکر است که این مطالعه نقادراست دلیل و معلول را نمایان کند و فقط ارتباط بین وزن کردن و کم شدن وزن را ثابت می‌کند. این امحل وجود دارد خانمهایی که برای لاغر شدن مصمم نبودند خودشان را کمتر وزن می‌کردند).

    چرا وزن کردن قادراست به کم شدن وزن یاری کند؟ پژوهشگران می‌گویند که وزن کردن سبب پیشرفت شما در مسیر کم شدن وزنتان می‌شود درنتیجه اگر شما بعد از چند روز تعطیلات و تفریح، یک یا دو پوند اضافه وزن نمایان کردید شاید در صبح روز بعد به ترازو نگاه نمایید و متوجه این موضوع شوید و بگویید بایست از امروز به عادات سالمم برگردم.

    اگر واقعا ایده وزن کردن هر روزه را دوست ندارید، توجه داشته باشید: این مطالعه نشان داده زیاد‌ترین وقتی که خانم‌ها می‌توانند بدون وزن کردن خودشان، زیاد شدن وزن داشته باشند محدوده ۶ روز بوده است. درنتیجه وزن کردن بصورت هفتگی، ایده مناسبی است. در مطالعه دیگری که توسط همین تیم انجام شد نمایان گردید که مناسبترین روز برای وزن کردن، روزهای چهارشنبه است زیرا وزن در این روز، دقیق‌تر است(مردم در صبح‌های جمعه، حداقل وزن و در شب‌های یکشنبه، حدبیشتر وزن را دارند).

    برای کسانی که می‌خواهند یک ترازوی جدید بخرند، در زیر ۵ ترازوی هوشمند آورده ایم که اهمیت تفکر رادارند:

    ۱. ترازوی هوشمند Fitbit Aria با وای فای به رنگ مشکی(قیمت در سایت آمازون ۱۱۹ دلار )

    ۲. ترازوی حمام خیلی دقیق BalanceFrom (قیمت در سایت آمازون ۲۵ دلار )

    ۳. ترازوی دیجیتالی شیشه ای Ivation با LCD خیلی نازک برای حمام و باشگاه(قیمت در سایت آمازون ۲۵ دلار )

    ۴. ترازوی دیجیتالی دقیق حمام و دستشویی Smart Weigh (قیمت در سایت آمازون ۱۹ دلار )

    ۵. ترازوی Modern Bamboo (قیمت در سایت آمازون ۲۷ دلار )


    برچسب ها : بهترین روش برای کنترل وزن کنترل وزن حداقل هفته‌ای یکبار خودتان را وزن کنید

    آمار باز دید این مطلب بهترین روش برای کنترل وزن | حداقل هفته‌ای یکبار خودتان را وزن کنید؟
    تعداد کل بازدید ها: 58
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه