چگونه در خانه افسردگی رو کنترل کنیم

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • چگونه در خانه افسردگی رو کنترل کنیم
  •   
    افسردگی هر مقداری که باشد باید آن را جدی بگیرید و با راه های مناسبی آن را درمان نمایید.هر موقع که احساس کردید انرژی شما کم شده است و احساس افسردگی دارید می توانید درمان های زیر را انجام دهید.
    سیب:
    مصرف یک سیب در طول روز می توانید افسردگی را برطرف نماید.سالهای زیادی است که سیب برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود تکه های خرد شده و ریز آن را همراه با نصف قاشق چایی خوری عسل در یک لیوان شیر بریزید و می توانید آن را در طول روز استفاده نمایید.از آب سیب بدون شیر هم می توانید استفاده نمایید.
    خواص زعفران :
    این ماده باعث افزایش سطح تستسترون شما شده و افسردگی های خفیف را درمان می نماید.زعفران یک چاشنی لذیذ برای تهیه کردن خوراکی و بیماری می باشد.شما می توانید مقداری از آن را به غذا اضافه نموده و به صورت منظم استفاده نمایید.
    گلبرگ گل رز:
    30 تعداد از گلبرگ گل رز را در آب ریخته و برای ربع ساعت جوش دهید منتظر بمانید تا خنک گردد و بعد به آن شکر اضافه نمایید.این مخلوط را می توانید سه مرتبه در روز مصرف کنید.این محلول افسردگی شما را درمان خواهد کرد.
    هل:
    بوی فوق العاده هل عصب های مغز را آرام خواهد کرد.کمی چایی را آماده کرده و پود هل را به آن اضافه کرده و آن را کم کم نوش جان کنید.علاوه بر این می توانید شکر و پودر دو عدد هل را به فنجان آب گرم اضافه کنید آن را جوش دهید بعد نوشیدنی گرم آن را مصرف کنید.
    قهوه:
    توسط یک فنجان قهوه شما می توانید روز خود را با نشاط کنید.کافئینی که در قهوه وجود دارد باعث بهبود خلق و خوی شما شده و حس بهتری به شما خواهد دارد.مصرف دو فنجان قهوه در طول روز افسردگی شما را از بین خواهد برد ولی نگذارید مصرف آن بیشتر از دو فنجان در روز شود چون ممکن است با این کار افسردگی را افزایش دهید.
    زردچوبه:
    اگر به افسردگی تغییرات فصلی دچار هستید می توانید از زردچوبه استفاده کنید.کورکوفینی که در زردچوبه موجود بوده می توانید در مسیر سروتونین های مغز شما تاثیر داشته باشد و باعث کاهش افسردگی گردد.
    چای سبز:
    مصرف 3 فنجان چای سبز در طول روز می تواند علایم افسردگی را کاهش دهد علاوه بر این به خاطر اسید آمینه هایی که در آن موجود بوده دارای تاثیر تسکین دهنده در مغز می باشد.
    چای زنجبیل:
    1 قاشق از پودر زنجبیل را در یک آب گرم ریخته و چند دقیقه جوش دهید و بگذارید تا خنک شده و دو مرتبه در روز آن را مصرف کنید.

     

    چگونه در خانه افسردگی رو کنترل کنیم
    رژیم متعادل غذایی:
    داشتن یک رژیم مناسب می توانید از بیماری های مختلف جلوگیری نماید رژیم غذایی که دارای فولات ویتامین بی و سی باشد.
    کل سیزیجاتی که برگ دار تیره بوده دارای فولات هستند.
    مصرف کردن غذاهای سرشار از بی 6 مثل اسفناج،تخمه آفتابگردان،مرکبات،هویج و ....
    کسانی که گیاه خوار نیستند می توانند از پوشت پرندگان،ماهی،گوشت گاو آووکادو، استفاده کنند.

    برای ویتامین سی می توانید از پرتقال،گوجه فرنگی،نخود،سبزیجات و غیره استفاده نمایید.
    منیزیمی که در موادغذایی موجود بوده می تواند برای خودکشی مفید باشد.
    می توانید از تخمه آفتابگردان،کنجد و کدو استفاده نمایید.
    مغزهایی مانند بادام،بادام هندی هم مفید هستند.
    همچنین می توانید از لوبیا سفید،سیاه،اسفناج،غلات سبوس دار استفاده کنید.
    جوی دو سر:
    می توانید 4 تا 5 قاشق از جو را در یک فنجان شیر یا شیر برنج ریخته و مصرف کنید.
    می توانید میوه های خشکی مثل آجیل،بادام،عسل یا شیره افرا را هم به آن اضافه نمایید.
    این ترکیب شما را آرام کرده و افسردگی را از بین می برد و می توانید آن را مرتب استفاده نمایید.
    تخمه کدو تنبل:
    تخمه کدو تنبل علاوه بر اینکه خوشمزه بوده دارای عناصر مغذی مثل اسید گلوتامیک،فسفر،مس،آهن و پروتئین می باشد و طعم آن ها مثل عطر بادام زمینی بوده و می توانید آن ها را به سالاد یا سوپ اضافه کرده و به عنوان میان وعده مصرف کنید.
    غذاهایی دیگری مثل تخمه آفتابگردان و کنجد هم دارای منیزیم زیادی هستند.
    اسید فولیک:
    کلم پیچ به خوبی استرس را از بین برده چون که دارای منبع زیادی ویتامین سی و اسید فولیک می باشد.می توانید آن را به عنوان سوپ یا بخارپز استفاده کرده و یا به عنوان سالاد استفاده کنید.
    اسفناج دارای منبع زیادی از اسید فولیک بوده که در درمان افسردگی موثر است ولی براساس پژوهش ها امکان دارد که اسید فولیک شما را مبتلا به سرطان نماید.
    پس پیشنهاد ما این است که قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.
    خنده:
    خنده می توانید با بهبود دادن خلق و خو تاثیر زیادی در روابط اجتماعی داشته باشد و به درمان افسردگی کمک نماید علاوه بر اینها خنده یک داروی عالی است.
    ورزش:
    برای آرام شدن ذهن،خلق و خوی،افزایش اعتماد به نفس ورزش اهمیت دارد.تمرین ها تنفسی و شل شدن عضلات برای کسانی که به افسردگی مبتلا هستند یک درمان عالی به شمار می رود و قدم زدن هم به همان اندازه مفید است.
    یوگا و مدیتیشن:
    وقتی که شما بدن را کش دهید توسط نخاع پیامی به مغز ارسال شده و باعث بروز احساس خوب خواهد شد انجام دادن تمرین ها آسانا در طول روز می تواند افسردگی را از شما دور نماید.
    حمام آفتاب:
    مواد ضد افسردگی که در مغز موجود بوده با قرار گرفتن در معرض نورخورشید زیاد شده و براساس پژوهش ها مغز شما در روزهای آفتابی سروتونین بیشتری تولید خواهد کرد.پس وقتی که نیاز به گرم شده دارید برای نیم ساعت حمام آفتاب بگیرید.
    گذاشتن پاها در آب داغ:
    اگر حمام کردن به دلایلی برای شما ممکن نیست می توانید از این روش استفاده کنید لگنی را پر از آب داغ کرده و مقداری برگ رزماری و صابون را به آن اضافه نمایید.پاهایتان را برای ربع ساعت در آن قرار داده این کار باعث آرام شدن ذهن شما می شود.
    طب سوزنی:
    این روش یکی از درمان های طبیعی برای افسردگی است که باعث بهبود خلق و خوب شما شده و مغز شما آرام می شود.پژوهش هایی این واقعیت را نشان داده که طب سوزنی باعث آزاد شدن نوهورمون ها و تغییر انتقال دهنده های عصبی می شود و باعث تغییر در ترکیب های شیمیایی مغز خواهد شد.




    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چگونه در خانه افسردگی رو کنترل کنیم
    تعداد کل بازدید ها: 81
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات