دوست داری بدون ورزش لاغر بشی؟

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • دوست داری بدون ورزش لاغر بشی؟
  • این شاید یکی از جمله های بسیار خوبی باشد که از هر دوستی می توانید بشنوید اما اینکه چنین جمله ای تا چه اندازه می تواند مهم و قطعی باشد و این که واقعا لاغر شوید باید در واقعیت با آن روبه رو شد.


    لاغر شدن شاید برای خیلی از ما یکی از سخت ترین کارهایی باشد که در دنیا می توانیم آن را انجام دهیم ، زیرا برای اینکه لاغر شوید یکی از راه حل ها ورزش کردن و تحمل سختی های بسیار خواهدبود. این سختی ها می تواند برای بعضی ها ساده باشد اما برخی ها از بالا رفتن از کوه هم سخت تر . بنابراین اگر قصد دارید تا خود را لاغر کنید و از ورزش کردن هم بیزار هستید باید راه حل هایی که در زیر به آن اشاره می کنیم را بکار بگیرید تا با نتیجه ی آن نیز روبه رو شوید.


    در ابتدا باید شیوه ای که برای غذا خوردن دارید را تا حدودی تغییر دهید ، برای این مثال می توانیم به نحوه ی جویدن اشاره کنیم. خیلی از افراد با توجه به استرس ها و کمبود وقت هایی که گاها برای آنها پیش می آید اجبارا باید غذا را بسیار تند بجوند و برخی هم حتی آنها را قورت می دهند. جویدن می تواند تعداد لقمه ها را کمتر کند ، برهمین اساس می توانیم بگوییم که لقمه های شما یا تعداد قاشق هایی که برای برنج برمیدارید کمتر خواهد شد و علاوه بر آن می توانید به خوبی درصد زیادی از عملیات هضم را در همان ابتدا نیز انجام دهید.


    رژیم غذایی را باید تغییر دهید و از چربی ها فرار کنید. هرچه بیشتر به غذاهای چرب نزدیک باشید بیشتر وسوسه می شوید تا آنها را استفاده کنید ، به همین دلیل توصیه می شود تا جایی که امکان دارد این غذاها را کمتر مصرف کنید. به جای آن سعی کنید تا میوه ها را جایگزین کنید. هرچه میوه بیشتری مصرف کنید قطعا می توانید فیبر بیشتری را به بدن خود راه دهید ، علاوه بر آن در افرادی که با مشکلات کلیوی نیز روبه رو نیستند توصیه ه استفاده نمودن از غذاهای پروتئین دار شده و مصرف آنها می تواند شکم شما را سیر کند اما وزن شما را افزایش ندهد. تنقلات غیر ضروری را کنار بگذارید.

    دوست داری بدون ورزش لاغر بشی؟


     سعی کنید در رژیم غذایی خود علاوه بر فیبرها از سبزیجات هم کمک بگیرید. زیرا این مواد می تواند بسیار مقوی واقع شده و در حقیقت علاوه بر سیر کردن شما می تواند به خوبی عملیات مربوط به خروج مواد دفعی را هم انجام دهند. هرچه خود بتوانید رژیم غذایی روزانه تان را بهبود ببخشید این مزیت برای شما وجود دارد که رفته رفته وزن خود را ه حد نرمال برسانید.


    سعی کنید از مواد لبنی استفاده نمایید که پروتئین بالایی دارند. این مواد را می توان در ماست ها و دوغ ها پیدا کرد. بخصوص موادی که پروبیوتیک نام دارند در واقع در زمره ی موادی هستند که فعالیت سیستم گوارشی ما را هم به خوبی تحت تأثیر قرار داده و خروج را راحت تر می کنند. البته برخی ها هم به این مواد حساسیت دارند و ممکن است که به اسهال دچار شوند. این مواد می تواند از گرسنگی های پی در پی در شما جلوگیری نموده و به نوعی از خوردن وعده های اضافی پیشگیری نمایند.


    اگر از رژیمی استفاده کنید که معمولا به هیچ عنوان توصیه نمی شود و دارای چربی و همچنین قند بالایی هم می باشد پس از مدتی دردهایی را در معده خود احساس خواهید کرد  و علاوه بر آن بیماری هایی نظیر دیابت و چربی خون و بسته شدن رگ ها و در نهایت سکته ها هم نیز افزایش پیدا می کند. این باکتریها اگر در روده های ما از حد تعادل خارج شوند در نهایت نفخ شدید و دردهای زیادی به وجود می آید که نشان دهنده فعالیت مربوط به باکتریهای غیرمفید خواهد بود.


     مشکلات عاطفی و استرس را از زندگی خود بیرون کنید. در واقع می توان گفت که اگر ما این مشکلات روحی و روانی را از زندگی خود خارج نکنیم علاوه بر آنکه می تواند در سلامتی سیستم های داخلی ما تأثیر منفی خود را برجای بگذارد می تواند بر روی وضعیت روحی ما تأثیر منفی برجای داشته باشد. در زمان استرس هیچ تعادلی برای هورمون ها وجود ندارد و ترشح برخی از آنها که می تواند سبب پرخوری هم شود نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل مشکلات عاطفی می تواند سبب چاق شدن بیش از اندازه فرد شود.


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب دوست داری بدون ورزش لاغر بشی؟
    تعداد کل بازدید ها: 75
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه