با دشمنان سلامتی قلب آشنا بشیم

  • زمان درج : 1 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • با دشمنان سلامتی قلب آشنا بشیم
  • بیماری های قلبی دومین دلیل مرگ و میز در دنیا بوده و شما باید اشتباه هایی که سبب خطر برای قلب شما دارد را انجام ندهید.همه با به قلب سالم نیاز داریم ولی بیماری های عروفی و قلبی توسط بعضی از عادت های ناسالم روزانه ما ممکن است فرق زیادی در مقدارسالم شدن قلب شما داشته باشند.

    تحرک نداشتن:
    اگر شما به میزان زیادی ورزش کنید با نشتن ساعت های زیاد سبب افزایش سکته یا حمله قلبی خواهد شد نداشتن حرکت در میزان چربی و قند خون شما تاثیر زیادی دارد پس قلب خود را رها کرده و به صورت منظم راه بروید و فعالیت های بیشتری را انجام بدهید.

    استرس و افسردگی:
    روش های برخورد با احساسات ممکن است در سلامت شما تاثیر زیادی داشته باشد و رها کردن بدون کنترل احساسات شما مثل رنجش،استرس و افسردگی برای قلب شما ضرر دارد به جای فرونشاندن احساس سعی کنید در باره مساله صحبت کنید خنده زیاد و سلامتی حمایت اجتماعی تاثیر زیادی در روحیه شما دارد.
    خرناس:گاهی اوقات خرناس ممکن است بیشتر از یک مشکل کوچک بوده و در اصل ممکن است علامتی از آگنه انسدادی در خواب باشد اختلالی که با تنفس منقطع در زمان خواب مشخص خواهد شد که سبب افزایش میزان فشار خون می شود و کسانی که دارای وزن بالا هستند احتمال خطر بیشتر برای آپنه خواب داشته بنابراین اگر خرناس بکشید و احساس خستگی زیادی دارید حتما با دکتر مشورت کنید.

    نخ دندان:
    تحقیقات نشان داده که ارتباط زیادی میان بیماری قلبی و لثه وجود داشته بنابراین لازم است که برای جلوگیری از بیماری لثه پلاک که به مرور زمان در روی لثه ایجاد شده جلوگیری گردد به همین خاطر باکتری ها امکان دارد سبب التهاب در بدن گردند.برای نخ دندان می توانید از چوب زیتون استفاده کنید.خلال پیامبر هم توصیه می شود.

    با دشمنان سلامتی قلب آشنا بشیم

    ارتباطات:
    وقت هایی برای تنها بودن لازم است ولی باید یک زمانی را برای ایجاد کردن ارتباط با دوستان و خانواده داشته باشید کسانی که این کار را انجام داده دارای زندگی سالم تر و طولانی تری خواهند بود.

    خطر ضربان قلب بالا و راه حل کنترل ان

    حمله یا شوک قلبی چگونه است

    ورزش منظم:
    امکان دارد که شما تمرین کنید و پس از مدتی تمرین را متوقف نمایید به جای این کار بهتر است که یک برنامه منظم برای ورزش داشته باشید و برای مدت زیادی از آن استفاده کنید.

    گوشت قرمز:
    تحقیقات نشان داده که مصرف کردن گوشت قرمز سبب مبتلا شدن به بیماری های عروقی و قلبی و سرطان روده خواهد شد بهتر است که از مصرف کردن فست فود اجتناب کنید.

    کشیدن سیگار:
    کسیدن سیگار سبب صدمه به قلب شما خواهد شد این کار سبب توسعه لخته خونی شده و سبب مسدود شدن جریان خون به قلب خواهد شد.علاوه بر این سبب تجمع پلاک ها در سرخرگ ها خواهد شد.کشیدن سیگار برای اطرافیان هم ضرر داشته در اصل دود دست دوم هم امکان دارد شما را به بیماری قلبی مبتلا نماید.

    رژیم غذایی سبزی و میوه:
    داشتن رژیم غذایی سالم مثل سبزی،میوه،غلات سبوب دار و پروتئین مناسب است تحقیقات نشان داده کسانی که بیشتر از پنج وعده در طول روز میوه و سبزی مصرف می کنند تحقیقات بیست درصد احتمال کمتری دارند که به بیماری سکته و قلبی مبتلا شوند.

    علایم فیزیکی:
    اگر حس می کنید که قفسه سینه شما دارای فشار بالایی بوده و یا پس از بالارفتن از پله های احساس راحتی ندارید زمان آن رسیده که با دکتر خود صحبت کنید بنابراین با دکتر خود صحبت کرده و تا احتمال خطر صدمه به ماهیچه های قلب شما کمتر شود.

    نمک شیمیایی موجود در بازار:
    داشتن فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی سکته،نارسایی کلیه و حمله قلبی می باشد پس لازم است که نمک شیمیایی بازار را قطع کرده و از نمک دریا استفاده کنید نمک دریا یکی از درمان های فشارخون می باشد سعی کنید از مصرف غذاهای کم ارزش دوری کنید.

    کالری خالی:
    شما باید از غذاهایی که چربی بالا،روغن و شکر زیادی دارند دوری کرده به دلیل اینکه این مواد مواد مغذی کمی داشته یا خیلی کم هستند پس داشتن یک رژیم غذایی که دارای کالری پوچ بوده احتمال خطر دیابت و چاقی را افزایش خواهد دارد بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که دارای مواد مغذی بالایی بوده مثل حبوبات سبوس دار،میوه،لوبیا،نخود فرنگی،گوشت بدون چربی

    قهوه:
    تحقیقات نشان داده که مصرف کردن میزان متوسط قهوه سبب می شود که خطر شریان های مسدود شده را کم نماید.این تحقیق نشان داده که کسانی که قهوه مصرف می کنند احتمال خطر کمتری از داشتن میزان کلسیم در عروق کرونری را دارند.

    چربی های ترانس:
    سال های زیادی است که متخصصان سلامت و تغذیه هشدار داده اند که چربی های ترانس هم به اندازه چربی های اشباع شده برای قلب شما ضرر دارد نتیجه تحقیق های زیادی نشان داده که حذف کردن همه چربی های ترانس سبب کم شدن بیست درصدی مرگ و میر بیماری قلبی و عروقی خواهد شد.این چربی ها معمولا در همه خوراکی ها وجود دارند.

    قندی که به مواد غذایی استفاده شده است:
    قندی که در موادغذایی اضافه شده مثل سبزیجات کنسروی تا بعضی از نان ها ممکن است سلامت قلب شما را به خطر اندازد.کارخانه های تولید کردن موادغذایی به مواد غذایی آماده  و کنسرو قند اضافه کرده و از محصول های رنگارنگ و متنوعی استفاده می نمایند که ما باید آن ها را از برنامه غذایی کم کرده و یا اصلا مصرف نکنیم مثل نوشیدنی گازدار،بیسکویت،ماست شیرین کننده اب نبات و...هر چقدر که میزان قند خون افزایش یابد احتمال بیماری قلبی و عروقی افزایش یافته و اگر شما بتوانید قند اضافی را حذف کرده مقدار انسولین،کلسیمی و تری گلیسیرید را هم کاهش خواهید داد.

    کره:
    نتیجه تحقیقی نشان می دهد که مصرف کردن پنیر برای قلب مفیدتر از کره است به دلیل اینکه کره مقدار کلسترول بد خون را زیاد خواهد کرد..البته در مورد مصرف زیادی پنیر هم هشدار داده اند ولی کره بیشتر از پنیر برای قلب مضر می باشد کره سبب افزایش میزان کلسترول بد خون خواهد شد و همین دلیل سبب مبتلا شدن به بیماری هایی مثل آترواسکلروز خواهد شد نتیجه تحقیقات زیادی نشان داده که حذف کردن همه چربی های ترانس سبب کم شدن بیست درصدی مرگ و میز بیماری قلبی و عروقی خواهد شد.


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب با دشمنان سلامتی قلب آشنا بشیم
    تعداد کل بازدید ها: 59
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه