روش های کنترل چاقی شکم

  • زمان درج : 3 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • روش های کنترل چاقی شکم
  • چاقی شکمی خطر بروز سکته ها را افزایش می دهد!
    چاقی شکمی در زمره ی علائمی خطرناک برای ابتلا به بیماری های مهمی همانند سکته های قلبی یا مغزی خواهد بود که با یک برنامه ورزشی ساده می توان آن را درمان کرد.
    یک فرد را در نظر داشته باشید که در زاویه ی  دید شما از پشت بسیار خوش اندام به نظر می رسد اما زمانی که از زاویه نیم رخ به او نگاه می کنیم چاقی شکمی او بسیار به چشم می آید. این علامت یعنی بزرگ شدن شکم در چنین افرادی باید مورد پیگیری قرار گیرد تا هرچه سریع تر با روش های مناسب و ورزشی درمان آن را آغاز نموده و از رسیدن به عوارض بالاتر نیز خودداری نماییم. چاقی دور شکم با ورزش هایی ساده اما در دراز مدت قابل رفع خواهد بود .
    چربی در صورتی که به صورت هماهنگ در همه ی نواحی بدن تقسیم شود ایرادی را متوجه فرد نمی سازد که این نشان دهنده یک سبک زندگی اشتباه و ضروری بودن استفاده از رژیم و ورزش می باشد. اما در مقابل افرادی هم هستند که شاید غذای زیادی مصرف نکنند اما به دلیل نداشتن تحرک کافی با بزرگ شدن شکم مواجه هستند که این افراد در مرز خطر بیشتری قرار دارند و باید چاره ای برای آنها اندیشیده شود و مشاوره های لازم نیز برایشان در نظر گرفته شود.

    چه زمانی به چاقی شکمی دچار می شویم؟
    در ظاهر شما متناسب هستید اما اندازه های گرفته شده در اندام های مختلف خبر از یک خبر بد دارد و آنکه شما در ناحیه ی شکم خود از چاقی بیشتری بهره مند شده اید که باید برای آن برنامه ریزی کنید . معمولا میزان چربی در این قسمت از بدن می تواند خطرات را به ما هشدار دهد ، در صورتی که این اندازه در مردها از صد و دو و در زن ها از هشتاد و هشت نیز عبور کند یعنی به چاقی در شکم مبتلا شده اند. در ادامه با چند توصیه می توانیم از ادامه ی این روند نیز جلوگیری کنیم.

    روش های کنترل چاقی شکم

    نوشیدنی های گازدار را کمتر مصرف کنید!
    تاکنون نوشابه ای بدون گاز را میل نموده اید؟؟ برای یک بار این روش را امتحان کنید تا متوجه میزان شکر به کار رفته در داخل آن شوید. میزان شیرینی موجود در آن در حدی است که شاید نتوانید یک لیوان از آن را میل کنید. بنابراین بیشتر از گاز ، شما شکر مصرف خواهید کرد. مصرف نوشیدنی های گاز دار بخصوص نوشابه ها می توانند خطر ابتلا به بیماری دیابت را در بدن ما افزایش دهند.
    مصرف بیش از اندازه شکر و همراه شدن گاز با آن ، در نهایت خطری برای سوخت و ساز بدن ما خواهد بود. بر هم خوردن نظم مربوط به این سوخت و ساز پدیده ای است که در اثر مصرف نوشیدنی های گاز دار اتفاق می افتد. زمانی که ما شکر مصرف می کنیم قندی که به صورت اضافی در بدن ما باقی می ماند باید به درون کبد راه یابد. در نتیجه این قند در کبد ما متابولیز خواهد شد که پس از این پروسه به دلیل ناتوانی بدن در هضم این میزان قند ، چاقی بروز کرده و اولین تیر به سمت شکم ما نشانه می رود.
    متأسفانه امروزه در بین کودکان مصرف این نوع از نوشیدنی ها که گازدار هستند افزایش پیدا کرده که خطر ابتلا به چاقی شکمی در آینده برای ما قطعی خواهد بود. با آگاهی و اطلاع از خطرات این نوشیدنی ها می توانیم   عوارض مربوط به آن را تا حد زیادی کاهش دهیم و در نتیجه در آینده از این عارضه هم پیشگیری به عمل آوریم.
     علاوه بر نوشیدنی های گازدار ، در مواد غذایی که مصرف می کنیم این میزان کربوهیدرات باید به حداقل برسد . برخلاف تصور ما بیشترین تأثیر در چاقی بدن که شاید کمتر به آن توجه می شود مربوط به کربوهیدارت ها خواهد بود. به عنوان مثال مصرف نان از نوع لواش یا مصرف انواع آبنبات و . . . می تواند این خطر را در طی طولانی مدت در بدن ما افزایش دهد.   

     اهمیت ورزش در حذف چاقی شکمی
    علاوه بر آن که بدن ما نیاز دارد تا از رژیم غذای درستی پیروی کند ، نیاز دارد تا همان میزان وارد شده در بدن را هم به نحوی بسوزاند تا چربی یا کربوهیدرات یا پروتئینی در بدن ما باقی نماند که در نتیجه به چربی دور شکم تبدیل شود. ورزش ها باید حتما از نوع هوازی باشند تا ضربان قلب را افزایش دهند. برخی این تصور را دارند که ورزش کردن تنها افزایش دمای بدن و عرق کردن است در حالی که این تصور کاملا اشتباه خواهد بود و منظور ما از ورزش یعنی ضربان قلب را بالا ببریم تا میزان کالری موجود در بدن خود را نیز بسوزانیم. یک برنامه ورزشی با تحرک مناسب با چربی سوزی و طبیعی شدن متابولیسم همراه خواهد بود.

    رژیم غذایی پرپروتئین
    به جای مصرف کردن غذاهایی که کربوهیدارت بسیار زیادی دارند بهتر است تا غذاهایی را مصرف کنید که از میزان پروتئین بالاتری برخوردار هستند. پروتئین می تواند سبب سیر شدن زودهنگام شما و کم شدن مصرف مواد غذایی شود و علاوه بر آن می توانیم به این نکته هم توجه کنیم که پروتئین با سرعت کمتری کالری را افزایش می دهد و در مقایسه با چربی ها بسیار ناچیز هستند. انواع غذاهایی که دریایی هستند همانند ماهی ها ، میگو ، مرغ و حتی گوشت در صورتی که از روش مناسبی طبخ شوند ( همانند بخارپز) در متناسب شدن وزن و برطرف نمودن چاقی دور شکم مؤثر خواهند بود.
     


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب روش های کنترل چاقی شکم
    تعداد کل بازدید ها: 71
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه