دانستین هایی درباره سلامتی روده

  • زمان درج : 9 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • دانستین هایی درباره سلامتی روده
  • روده یکی از بخش های مهم بدن بوده و باید به کارکرد و سالم بودن آن کمک نماییم و از عملکردن درست آن اطمینان داشته باشید روده هایی که دارای کارکرد درست نبوده امکان دارد سبب نفخ،انرژی کم و افسردگی زیاد شوند و سبب ایجاد مشکل در جسم،روان و سلامت شما شود.داشتن رژیم غذایی می تواند به محافظت کردن از اختلال های روده کمک نموده و همانگونه که داشتن رژیم غذایی قادر بوده که تاثیر منفی یا مثبت در سلامت مغز،قلب و استخوان به همراه داشته باشد داشتن سلامت کلی می تواند به آنچه که مصرف می کنید تاثیر داشته باشید.روده یک بخش حیاتی برای سیستم گوارشی بوده و بیماری های مختلف امکان دارد سبب شده که کار نامناسب داشته باشد.بعضی از این بیماری ها شامل بیماری های التهاب روده مثل کرون و بیماری سندروم روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ می باشد.


    سرطان روده یکی از بیماریهای مهم در روده بوده و جزو سومین سرطان رایج در ایالات متحده به شمار می رود.عواملی که این بیماری را در معرض خطر قرار می دهد شامل زیاد شدن سن،نژاد ،بیماری التهاب روده،کشیدن سیگار همچنین متخصصان بیماری های روده و معده می گویند ارتباط زیادی میان چاقی و خطر مبتلا شدن به سرطان روده وجود دارد.

    بیماری روده و چاق شدن:
    ارتباط میان سرطان روده و چاقی امکان دارد به خاطر عوامل چندگانه رخ دهد مثل افزایش یافتن انسولین در خون وضعیتی که امکان دارد در کسانی که چاق شده بیشتر اتفاق افتد.افزایش یافتن انسولین و وضعیتی که به انسولین مربوط بوده مثل مقاومت انسولین امکان دارد سبب رشد تومورهایی خاص مثل آن هایی که در روده بوده گردد.در اصل تقریبا هفتاد درصد از سرطان های روده می تواند با تغییر یافتن سبک زندگی جلوگیری گردد.
    پیشنهادهایی برای یک روده سالم داشتن:

    شکر را کنار بگذارید:
    تحقیقات نشان داده که کسانی که به التهاب روده و کولیت مبتلا بوده دارای رژیم غذایی با شکر زیاد و فیبر کم هستند در صورتی که شکر مستقیم با پیشرفت داشتن سرطان روده بزرگ ارتباط ندارد غذاهایی که دارای قند بالا بوده اغلب کالری بالایی داشته و قادر هستند سبب چاقی و افزایش وزن گردند.

    دانستین هایی درباره سلامتی روده

    افزایش دادن فیبر:
    مصرف کردن رژیم غذایی با فیبر بالا برای سالم شدن روده و روده بزرگ مناسب است بهترین روش برای اضافه نمودن فیبر به رژیم غذایی توسط سبزی ها و میوه هایی که دارای فیبر هستند می باشد مثل تمشک،گلابی،پرتقال ، سیب می باشد همه حبوبات دارای منابع خوبی از فیبر می باشد و سبب منظم کردن روده و مانع از یبوست به سلامتی روده کمک می نماید در این صورت امکان دارد که سبب کاهش بواسیر و کیسه های کوچک در روده گردد که امکان دارد سبب بیماری دیورتیکولوز گردد.

    مصرف شیر:
    تحقیقات نشان داده که ویتامین د و کلسیم می تواند سرطان روده را در افراد کاهش دهد با این وجود پیشنهاد نمی کنیم آقایان جذب کلسیم را از میزان پیشنهاد شده افزایش بدهند چون ممکن است خطر سرطان پروستات با مصرف زیاد کلسیم همراه باشد آقایان و خانم ها بسته به سن خودشان باید به میزان خاصی کلسیم را مصرف نمایند و بستگی به سن آن ها دارد تقریبا هزار میلی گرم در طول روز از منابع غذایی دیگر کلسیم می تواند به اسفناج،سبزی های تیره کلم پبچ اشاره نمود.

    غلات:
    غلات سبوس دار اقلام غذایی بوده که دارای همه بخش های ضروی و مواد مغذی طبیعی می باشند همه بزرگسالان تقریبا نیمی از دانه های خودشان را به اندازه دانه کامل تقریبا 3 تا 5 وعده غذایی مصرف می کنند بعضی از این حبوبات به آسانی قابل دسترس بوده مانند آرد گندم،جو،کینوا ،بلغورجو و برنج قهوه ای می باشند.این غذاها دارای ویتامین ها،مواد معدنی،اسیدهای چرب ضروری،مواد فتوشیمیایی و آنتی اکسیدان ها می باشند.

    آزمایش دادن:
    یکی از آزمایش های رایج برای سرطان روده کولونوسکوپی بوده و این وقتی است که کل روده با استفاده از یک دوربین انعظاف پذیر در صورتی که بیمار بیهوش بوده مشاهده می شود اگر پلیپ مشاهده گردید قادر هستند با ایمن بودن و سریع آن را از بین ببرند تست های دیگری هم مثل سیگموئیدوسکوپ بوده که در آن روده پایین مورد بررسی قرار گرفته و مدفوع آزمایش می گردد.


    سعی کنید از مصرف کردن سویس و کالباس و گوشت اجتناب کنید گوشت های قرمز دارای چربی اشباع بوده و با سرطان روده بزرگ ارتباط دارند سعی کنید از پروتئین هایی مانند مرغ ،ماهی و لوبیا که کم چرب هستند استفاده نمایید.


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب دانستین هایی درباره سلامتی روده
    تعداد کل بازدید ها: 207
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه