تمریناتی از مدیتیشن که کاهش استرس را به دنبال دارند

  • زمان درج : 6 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • تمریناتی از مدیتیشن که کاهش استرس را به دنبال دارند
  • آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانیم برای کاهش استرس و ریلکس شدن از تمرینات خاص مدیتیشن استفاده کنیم؟ آیا استرس شما را اذیت می کند؟ آیا به دنبال راهی برای کاهش استرس خود هستید؟ فقط با انجام چند تمرین می توانید در هر وقت خاص و یا  درهر موقعیتی که قرار داشتید آرامش را به سادگی به خود هدیه دهید. مدیتیشن و آرام کردن ذهن می توانند تاثیری بسیار فوق العاده ای بر  روی سلامت جسم و روح شما داشته باشند. امروزه با توجه به این حجم از استرسی که در زندگی هم ما وجود دارد باید حتما گاها از مدیتیشن استفاده کنیم تا بتوانیم ذهن و روح خود را آرام کنیم. روح ما احتیاج به آرام شدن دارد و اگر این اتفاق نیفتد می تواند که ما را با مشکلات روحی شدیدی مواجه کند در اینجاست که مدیتیشن ارزش های خود را نشان می دهد و برای آرام سازی روح ما پیش قدم می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این تمرینات مدیتیشن را به شما آموئزش دهیم تا برای آرام کردن روح خود از آن ها استفاده کنید.


    با توجه به تحقیقات بسیار زیادی که توسط پزشکان سراسر دنیا در این مورد انجام شده است و طبق آنچه مختصصان می گویند، همه آن چیزی که برای مدیتیشن به آن نیاز داریم یک مکان ساکت و خلوت برای نشستن می باشد. بسیاری از افراد که زندگی شلوغ و پر رفت و آمدی دارند می توانند که در صورت داشتن تمرکز بالا در خانه خود،محل کار ، آشپزخانه و حتی در اتاق خوابی که همسر آن ها در آن مشغول خر و پف کردن است هم به مدیتیشن رو بیاورند در این صورت اگر تمرکز فرد در درجه بالایی باشد می تواند که مدیتیشن موفقیت آمیزی داشته باشد و به سادگی روح و جسم خود را آرام کند. مدیتیشن را نه فقط در این محیط ها که می توانید در محیط های دیگر مانند درون هواپیما، روی صندلی ماشینتان و حتی روی صندلی در پارک هم انجام دهید.

    تمریناتی از مدیتیشن که کاهش استرس را به دنبال دارند
    شاید باورش کمی سخت باشد و برخی این گفته ها را به سختی باور کنند اما در تمام این مکان هایی که گفتیم هم می توانید که یک مدیتیشن موف داشته باشید فقط داشتن تمرکز بالا لازم است که آن هم با کمی تمرین به دست می آید. با گشتن به دنبال یک محیط آرام و دنج برای مدیتیشن شاید مدت ها در حال جستجو باشیدکه در این صورت شما زمان های خالی که برای انجام مدیتیشن دارید را صرف جستجو می کنید و این دلیلی می شود بر خستگی بیشتر شنا در این زمینه و حتی ممکن است که شما مدتی را برای انجام مدیتیشن به دنبال یک منطقه آرام بگردید و در صورتی که آن منطقه خاص را پیدا نکردید با اثر خستگی و عصبانیت از انجام دادن مدیتیشن منصرف شوید. این را می توان یک باور غلط دانست که مدیتیشن حتما باید در مکان های ساکت و آرام انجام شود.

    تنها با کمی تمرکز می توانید در هر کجا و در هر زمانی مدیتیشن را انجام دهید.هر چند که اگر یک منطقه آرم در دسترس شما وجود دارد بهتر است که سریعا برای انجام مدیتیشن به آن جا بروید به این دلیل که ذهن شما سریعتر آرام می شود و مدیتیشن شما کیفیت بهتری خواهد داشت مثلا در مناطقی که صدای آب را می توانید احساس کنید به شدت برای مدیتیشن پیشنهاد می شود اما خب اگر به هر دلیلی این مناطق در دسترس شما نبودند هم می توانید که در سایر محیط ها حتی محیط های شلوغ هم مدیتیشن را انجام دهید. به عنوان مثال ساعت دو نیمه شب است و شما پشت میز کار خود نشسته اید و بسیار خسته و پریشان به نظر میرسید در این لحظه می توانید که مدیتیشن را انجام دهید و از تاثی فوق العاده آن در آرامش ذهن خود به وجد بیایید. پیش از آن که نکاتی را پیش از انجام مدیتیشن به شما آموزش دهیم بهتر است یک بار دیگر به شما بگوییم که داشتن تمرکز اولین گام برای شروع مدیتیشن است. داشتن تمرکز به میزان تسلط شما ممکن است چند دقیقه طول بکشد اما تا تمرکز نداشته باشید نمی توانید که مدیتیشن موفقی داشته باشید.


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب تمریناتی از مدیتیشن که کاهش استرس را به دنبال دارند
    تعداد کل بازدید ها: 176
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه