کاهش وزن با چربی سوزی و روش های کاهش وزن با چربی سوزی

  • زمان درج : 3 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • کاهش وزن با چربی سوزی و روش های کاهش وزن با چربی سوزی
  • کاهش وزن با چربی سوزی و روش های کاهش وزن با چربی سوزی

    برای آنکه کاهش وزنی را تجربه کنیم یکی از بهترین گزینه های پیش رو کاهش چربی های بدن خواهد بود. اما برای این که چنین چربی سوزی را انجام دهید بهترین روش استفاده از فعالیت هورمون ها است. هریک از هورمون ها در تلاش هستند تا فعالیت مربوط به خود را انجام دهند. هورمون ها نباید در کار یکدیگر دخالتی داشته باشند زیرا در این صورت اختلال هایی در بدن پیش خواهد آمد که قابل جبران نیست.
    هرآنچه که در بدن وارد می شود باید در همان زمان نیز از بین برود ، بنابراین می توانیم بگوییم که در صورت عملکرد مناسب بدن هیچ چربی اضافی ذخیره نخواهد شد. اما برای افرادی که ورودی زیادی دارند ، فرصتی برای هضم هم باقی نمی گذارند یکی از بهترین روش ها ، ورزش های طولانی مدت به همراه چربی سوزی بالا خواهد بود. برای این که چنین شیوه ای را در پیش بگیرید ، نیاز به یک برنامه ریزی منظم دارید. هورمونی در بدن وجود دارد که تقریبا مشابه این کار را انجام می دهد.  
    هورمون هایی وجود دارند که احساس گرسنگی را منتقل می کنند ، در صورتی که این هورمون ها از کار افتند در نهایت می توان گفت که احساس گرسنگی هم برطرف خواهد شد. بدین منظور گرسنه نخواهید شد و در نتیجه نمی توانید غذای زیادی را مصرف کنید. هرچه غذای کمتری را مصرف کنید در نهایت چربی های انباشته شده هم در بدن شما کاهش خواهد یافت. اغلب افراد به صورت طولانی مدت رژیم کم کالری را در پیش می گیرند که معمولا چنین روشی از صحت کامل برخوردار نخواهد بود.
    گرلین نام هورمونی است که می تواند احساس گرسنگی را منتقل کند. ورزش هایی که در محیط باز انجام می شوند و علاوه بر آن از شدت متوسط  هم برخوردار باشند به آسانی این توانایی را دارند تا در زمان طولانی کاهش وزن را پدید آورند. افرادی که قصد دارند تا فعالیت خود را افزایش دهند باید به این موضوع هم توجه نمایند که ضربان قلب آنها افزایش یافته یا تعریق ناشی از فعالیت داشته اند. البته مبنای فعالیت عرق کردن نیست ، اما افزایش ضربان نشان دهنده فعالیت متوسط تا شدید خواهد بود.
    لپتین در زمره ی هورمون هایی قرار دارد که بدن را به سوی تناسب اندام بیشتری سوق می دهد. در واقع در این رابطه لپتین به خوردن کالری کمتری اشاره دارد ، در افرادی که چاقی بیش از اندازه ای دارند میزان لپتین هم بالا می رود ، این هورمون ها می توانند به عنوان یک مانع برای خوردن کالری فعالیت کنند. همزمانی مصرف آنتی اکسیدان ها می تواند به فعالیت هرچه بیشتر این هورمون های هم نیز کمک کند.
    در برخی از افراد قند اضافی می تواند به چربی نیز تبدیل شود. افراد چاقی را مشاهده می کنید که غذای زیادی می خورند. اما در کنار آن فعالیت متوسطی هم دارند . این افراد اگر کنترلی بر روی غذای خود نداشته باشند ، قند زیادی هم مصرف کنند ، این قند اضافی به چربی تبدیل خواهد شد. گلوکز تا یک حدی قابل استفاده برای بدن است و زیادی آن قابل جذب نیست و قطعا به چربی تبدیل می شود. انسولین هم در این شرایط نقش بسیار مهمی را برای کم کردن میزان قند ورودی بر عهده دارد.
    هورمون های دیگری هم می توانند سلول های چربی را به چربی سوزی وادار کنند. ادیپونکتین نام دارند. در افراد لاغر میزان هورمون ادیپونکتین معمولا بیشتر است. این هورمون مسئول افزایش حساسیت بدن به انسولین می باشد. همچنین چربی ها را می سوزاند و آن را به انرژی تغییر می دهد. هرچه انرژی بیشتری وجود داشته باشد ، در نهایت فعالیت هم بهتر خواهد شد بهتر است تا چربی های خود را از نوع اشباع نشده انتخاب کنید.
    هورمون دیگر که مسئول کاهش وزن بوده گلوکاگون نامیده می شود. در خصوص این هورمون می توانیم به این نکته اشاره نماییم که کربوهیدرات های موجود را می شکند و در مقابل انرژی را هم تأمین خواهد کرد. پس فرد مورد نظر لاغر است ، هرچه پروتئین هم بالاتر باشد و میزان کربوهیدرات کمتر ، پس از مصرف چنین غذایی موجب افزایش هورمون گلوکاگون و در نهایت چربی سوزی خواهید شد. بنابراین چربی های اضافی موجود در بدن ما به نوعی قابل هضم هستند اما به شرطی که تلاشی برای هضم آنها انجام دهیم.



    برچسب ها : کاهش وزن با چربی سوزی کاهش وزن چربی سوزی روش های کاهش وزن با چربی سوزی

    آمار باز دید این مطلب کاهش وزن با چربی سوزی و روش های کاهش وزن با چربی سوزی
    تعداد کل بازدید ها: 91
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه