نگاهی کلی به فشار خون و عوامل تاثیر گذار بر آن

  • زمان درج : 3 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • نگاهی کلی به فشار خون و عوامل تاثیر گذار بر آن
  • بیماری فشار خون که به آن کشنده خاموش می گویند یک اختلال قلبی در عروق می باشد که تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا به آن دچار می شوند.مساله اینجاست که نشناختن این بیماری سبب می شود که درمان مشکل شود و سبب شود که ریسک حمله قلبی زیادی شود به همین خاطر باید اطلاعات خود را درباره فشار خون بالا ببرید و سبب می شود که فشار خون شما کم شود.
    فشارخون به فشاری می گویند که برای قلب شما لازم است تا خون بتواند از راه شبکه سرخک ، مویرگ و سیاهرگ از طرف قلب به اعضای بدن شما پمپاژ داشته باشد.
    دلایل فشار خون:
    بالا بودن سن بیشتر از 60 سال
    استرس ، خشم
    چاقی
    مصرف زیاد الکل و سیگار
    مصرف غذاهایی که سدیم زیاد دارند
    بی تحرک بودن در زندگی
    بیماری دیابت
    درمان فشارخون:

    وزن اضافه:
    فشار خون شما معمولا با زیاد شدن وزن بالا می رود.داشتن وزن اضافه در زمان باعث می شود که اختلال در تنفس را داشته باشید و همین دلیل سبب می شود که فشار خون شما بالا رود.پس اگر وزن خود را کم کنید برای کنترل کردن فشار خون موثر است.معمولا مردانی که دور کمر آن ها 102 سانتی متر است به فشار خون بالا مبتلا هستند ولی در زنان 89 سانتی متر به بالا می باشد.این عددها فرق می کند ولی برای مطمئن شدن از دکتر خود بپرسید.
    ورزش:
    داشتن ورزش و فعالیت منظم به شما کمک می کند که فشار خون شما کم شود.اهمیت دارد که به صورت منظم ورزش کنید چون اگر ورزش متوقف گردد فشار خون شما بالا می رود.بهترین ورزش هایی که می توانید انجام دهید پیاده روی ، شنا کردن ، تمرین های استقامتی می باشد.
    سدیم را کم کنید:
    حتی کم کردن خیلی کم سدیم می تواند فشار خون شما را کم کند.البته دریافت کردن سدیم در بدن شما و آثاری که روی فشار خون دارد متفاوت است.معمولا پیشنهاد می کنیم که مصرف کردن سدیم را 2300 میلی گرم در روز یا کمتر از آن کم کنید.

     نگاهی کلی به فشار خون و عوامل تاثیر گذار بر آن

    مصرف نمک دریا:
    برخلاف تصور عده زیادی از مردم نمک دریا می تواند فشار خون شما را تنظیم کند.مصرف نمک را در برنامه روزانه خود بگذارید البته منظور ما از نمک ، نمک دریا می باشد وگرنه نمکی که دربازار موجود است باعث می شود فشار خون شما بالا برود.
    سیگار:
    هر سیگاری که مصرف می کنید می تواند فشارخون شما را بالا ببرد.ترک کردن سیگار به شما کمک خواهد کرد که به حالت عادی برگردید.کسانی که سیگار را ترک می کنند امید به زندگی هم در آن ها زیاد می شود.
    استرس:
    داشتن استرس های زیاد می تواند فشار خون شما را بالا ببرد.با داشتن استرس های موقتی هم فشار خون شما زیاد می شود.اگر شما با مصرف غذای ناسالم بخوابید سبب می شود به استرس بگویید که فشار خون شما را بالا ببرد.وقتی که دلیل استرس را فهمیدید درباره چگونگی کم کردن استرس خود کمی فکر کنید اگر نمی توانید که همه عوامل آن را نابود کنید سعی کنید که با آن ها کنار بیایید.
    چک کردن فشار خون
    چک کردن فشار خون می تواند شما را مطمئن کند که تغییر در زندگی شما در کنترل کردن فشار شما تاثیر زیادی دارد.علاوه بر این اگر خطر بالا رفتن فشار هم داشته باشید از آن آگاهی پیدا می کنید.کنترل کردن فشار خون شما بدون نسخه پزشک ساده می باشد.در مورد روش های کنترل خانگی فشار خون هم با پزشک خود صحبت کنید.
    کافئین:
    کافئین می تواند فشار خون شما را بالا ببرد ولی کسانی که قهوه و کافئین زیادی را مصرف می کنند و بدن آن ها هم به آن عادت کرده تاثیر خیلی کمی می گذارد.البته تاثیر طولانی مصرف کافئین مشخص نمی باشد ولی احتمال اینکه فشار خون شما کمی بالا برود وجود دارد برای اینکه متوجه شوید که تاثیر دارد یا نه فشار خون خود را در نیم ساعت پس از مصرف کردن قهوه اندازه گیری نمایید.
    خواب:
    نداشتن خواب مناسب می تواند فشار خون شما را بالا ببرد برای کسانی که سنشان بالا است توصیه می کنیم که خواب آن ها نباید کمتر از 7 ساعت باشد.طبق پژوهشی که انجام شده متوجه شدند که کسانی که خواب ان ها از محدوده 8 ساعت بیشتر شود فشار خودن آن ها هم زیاد می شود.
    تخم کتان:
    تحقیقاتی ثابت کرده است که مصرف کردن تخم کتان می تواند فشار خون را در خانم های یائسه که دچار بیماری قلبی هستند کم کند.این دانه های دارای اسید های چرب امگا 3 می باشند و به همین دلیل است فشار را کم می کند.بهتر است دو قاشق از آن را در ماست بریزید و استفاده کنید.
    مدیتیشن:
    مدیتیشن سبب می شود که استرس شما کم شود و به طبع آن هم فشار خون بالا کاهش می یابد سعی کنید روزانه پنج دقیقه سکوت کنید و تمرین تنفسی انجام بدهید.
    آب پرتقال
    مطابق تحقیقاتی که انجام شده است کسانی که در زمان صبح یک لیوان آب پرتقال مصرف می کنند میزان فشار دیاستولیک آن ها تقریبا 7 درصد کم شده است.آب پرتقال دارای مقدار زیادی پتاسیم می باشد و همین دلیل تاثیر آن است.
    اصلاح تغذیه:
    مصرف کردن موادی مثل سوسیس و کالباس ، روغن های جامد و مایع ، نمک ید دار موجود در بازار ، چای ، قهوه ، غذاهایی که در مایکروفر پخته می شوند می توانند فشار خون شما را بالا ببرند.تغذیه خود را کامل اصلاح نمایید و از این مصرف این موارد دوری کنید.
    از مصرف کردن چیز هایی که طبع آن ها گرم و تر است دوری کنید.
    مصرف چیزهایی که طبع آن ها خشک و سرد می باشد.
    سنبل الطیب را پودر کنید.
    انجام حجامت ، زالو و فصد می تواند فشار شما را پایین بیاورد.
    سیر:
    اگر مزه سیر را نمی توانید تحمل کنید مکمل های آن ها هم هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید بهتر است که یک تکه سیر را در دهان خود بگذارید و آن را ربع ساعت بمکید.علاوه بر این می توانید دو حبه سیر را خرد نمایید و آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید و مصرف کنید.روش دیگر هم این است که تکه های سیر را روی میوه یا عسل بگذارید.






    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب نگاهی کلی به فشار خون و عوامل تاثیر گذار بر آن
    تعداد کل بازدید ها: 70
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات