چراگاهی احساس مریضی و نا خوشی میکنیم

  • زمان درج : 2 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> ورزش و سلامت-->>>
  • بخش مربوطه : ورزش و سلامت
  • چراگاهی احساس مریضی و نا خوشی میکنیم
  •    همه ما گاهی اوقات احساس ناخوشی داریم ولی بعضی اوقات احساس ناخوشی زیاد می شود این حس می تواند به خاطر سرماخوردگی،تهوع و یا احساس بدی باشد شما امکان دارد برای مدت چند روز،ماه یا چند هفته به خاطر کم شدن خواب،استرس و یا رژیم غذایی بیمار شوید و یا امکان دارد یک اختلال پزشکی اساسی در شما وجود داشته باشد.
    براساس پژوهش های انجام شده تقریبا پنجاه درصد از بزرگسالان امریکایی دست کم به یک بیماری مزمن طولانی مدتی دچار هستند اگر کسی باردار باشد به دلیل حس ناخوشی که دارد امکان دارد در هر زمانی اتفاق بیفتد و سبب شود که شما به استفراغ یا مریضی دچار شوید.

    دلایل احساس بیماری داشتن:

    تنش و اضطراب:
    خیلی از مردم امکان دارد اضطراب با حس مریضی نداشته باشند ولی معمولا این کار سبب می شود که شما احساس مریضی را در معده و شکم داشته باشید.شما امکان دارد که حالت تهوع داشته باشید و امکان دارد احساس مریضی بیشتر داشته باشید چون اضطراب باعث کم شدن واکنش های ایمنی خواهد شد.
    برای افراد معمولی امکان دارد کمی اضطراب وجود داشته باشد ولی اگر شما به صورت دائمی احساس اضطراب دارید و باعث اختلال درزندگی شما شده باید حتما با یک دکتر در مورد آن صحبت کنید.
    اگر کسی برای 3 ماه و یا بیشتر به اضطراب دچار شود امکان دارد به اختلالات تعمیم یافته مبتلا شود شما امکان دارد که اضطراب و یا تنش خاصی را داشته باشید برای مثال اضطراب ویژه شرایط مشخصی مثل تماس اجتماعی یا جاهای غیر بهداشتی.

    درمان:
    دلیل دضطاب امکان دارد به خاطر سبک زندگی الکل و یا مواد مخدر ارتباط داشته باشد.
    روش های روانشناسی درمانی و صحبت کردن مثل درمان رفتاری یا میان فردی
    صحبت با یک دکتر و استفاده از داروهایی مثل مسدود کننده بتا

    استرس مزمن:
    تجربه کردن استرس طبیعی بوده ولی اگر مداوم استرس داشته باشید امکان دارد در بدن و ذهن شما تاثیر بدی داشته باشد داشتن استرس زیاد به دلیل غم ،شوم یا تجربه ها یک ضربه ای بوده که می تواند به صورت فیزیکی در روی شما تاثیر داشته باشد.کسانی که استرس بالایی دارند ممکن است علایم زیادی داشته باشد به دلیل اینکه استرس در سیستم ایمنی،عصبی ،کارکرد قلب و هورمون ها تاثیر دارد.

     

    چراگاهی احساس مریضی و نا خوشی میکنیم

    علامت های دیگر استرس:
    -نداشتن انرژی
    -مشکل در هضم مثل داشتن اسهال،گرفته بودن عضله های شکم،یبوست و تهوع
    -اشکال در خواب
    -سفت شدن ماهیجه ها و یا درد در آن ها
    -داشتن سر درد
    -عفونت های زیادی مثل آنفولانزا ،سرماخوردگی و مشکل در دستگاه ادرار
    -تمایل نداشتن به شرکت فعالیت های اجتماعی

    درمان:
    بهترین روش برای درمان استرس مزمن مشخص شدن دلیل اصلی آن می باشد با این وجود عادت های زیاد سبک زندگی قادر است استرس و علایم آن را کم کند خیلی از درمان های سنتی برای کم شدن استرس و مدیریت کردن آن وجود .
    روش های مناسب برای برخورد کردن با تنش:
    -حل و فصل کردن منابع درگیری که باعث ناراحتی آن ها خواهد شد و تا جایی که امکان دارد ورزش منظم انجام بدهید و زمان مناسبی را در خارج از منزل بروید.
    -تمرین کردن ورزش هایی برای استرس و مراقبه مثل مدیتیشن،یوگا ،نفس عمیق و تجسم هدایت شده
    -دوری از مشکلات شغلی و یا کارهای انجام نشده در منزل و از مشکلات منزل دوری کنید
    -انجام یک سرگرمی که استرس شما را آزاد می کند مثل نوشتن،موسیقی و نقاشی

    کم شدن خواب:
    داشتن خواب منظم یکی از راه ها برای سالم بودن جسم و روح است وقتی که یک شما به صورت مزمن از خواب محروم شوید امکان دارد در همه مدت به احساس ناخوشی دچار شوید خیلی از وضعیت های پزشکی امکان دارد در خواب شما دچار اختلال نماید.
    علایم محدودیت از خواب مزمن:
    -خواب آلوده بودن در طول روز
    -خستگی زیاد
    -مشکل در تمرکز و تمام کردن تکالیف
    -اضطراب و تحریک شدن
    -داشتن عفونت های زیاد

    روش های بهبود محرومیت خواب:
    -تنظیم کردن برنامه بیداری و خواب
    -چیزهایی که حواس شما را پرت می کند را پاک کنید
    -بیماری هایی مثل گرفتگی نفس،سندرم،اضطراب را درمان کنید
    -از مصرف کردن نوشیدنی هایی مثل کافئین و انرژی زا دوری کنید.قبل از خواب توسط یوگا،مدیتیشن،حمام گرم یا کتاب استراحت نمایید.

    رژیم غذایی نامناسب:
    تغذیه نادرست و داشتن رژی غذایی نا مناسب می تواند در استرس شما تاثیر داشته باشد کم شدن مزمن مواد مغذی و آب ناکافی می تواند مشکلاتی مانند خستگی،گیجی سر،مشکل در تمرکز،ضعیف شدن سلامتی جسمی و کم شدن وزن را به همراه داشته باشد.

    درمان:
    پیشنهادهایی برای مصرف کردن روزانه آب البته بستگی به سن فرد،شرایط بارداری و جنسیت دارد معمولا می گویند که در طول روز می توانید دست کم 6 تا 8 لیوان آب مصرف کنید ولی بهتر است تا تشنه نشده اید آب نخورید آب زیاد خوردن هم می تواند باعث بیماری شود.
    اگر کسی مشکل کم آبی داشت باید به دکتر مراجعه کرده تا درمان مناسب انجام شود.
    برای پیشگیری و درمان کردن از مشکلات تغذیه باید رژی مناسب در غذا انجام شود مثل غلات کامل،سبزی ها و میوه،حبوباتی مثل عدس،نخود و لوبیا خشک،چربی های مفیدی مثل ماهی چرب،آجیل،تخم مرغ ،شکلات و....

    بهداشت ضعیف:
    داشتن بهداشت نامناسب می تواند به مشکلات متفاوتی منجر شود و سبب شود که شما احساس بدی را تجربه کنید که این بهداشت سبب رشد باکتری و به عفونت منجر شود.
    پوست یک مانعی طبیعی بوده که می تواند از ورود باکتری ها و ویروس جلوگیری نماید بنابراین از شست و شوی بدن و تمیز نگه داشتن لباس ها اطمینان پیدا کرده تا باکتری ها از شما دور شوند.
    درمان:شستن منظم لباس ها ، بدن و رختخواب می تواند از بسیاری از بیماری های عفونی جلوگیری نماید و تمرین کردن عادت های بهداشت دهان قادر است به درمان شما کمک کند و تا میزان زیادی عفونت های لثه را کم کند.

    عادت های بهداشت دهانی شامل موارد زیر هستند:
    مسواک دست کم دو مرتبه در طول روز
    چکاپ کردن منظم توسط دندانپزشک
    دوری از سیگار و استفاده از کالاهای تنباکویی
    استفاده از نکردن ازم واد قندی مثل کافئین و مواد مخدر
    کافئین،الکل و خیلی از داروهای دیگر می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کرده و در کل به احساس بیماری دچار شوید.


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب چراگاهی احساس مریضی و نا خوشی میکنیم
    تعداد کل بازدید ها: 110
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات