کدام عینک شنا خوب است؟ راهنمای خرید عینک شنا

  • زمان درج : 24 ماه قبل
  • مسیر فعلی شما در سایت مجله سلامت یاثار : مجله سرگرمی یاثار-->>> لباس و کیف و کفش-->>>
  • بخش مربوطه : لباس و کیف و کفش
  • کدام عینک شنا خوب است؟ راهنمای خرید عینک شنا
  •  

    شناگران حرفه ای معمولا از لوازم زیادی هنگام شنا استفاده می کنند که سه مورد اصلی آن لباس شنا، کلاه شنا و عینک شنا می باشد، ما در این مطلب به بررسی عینک شنا، بهترین مارک عینک شنا و راهنمای خرید عینک شنا می پردازیم، در پایان مطلب شما با نکاتی که پیش از خرید عینک شنا باید در نظر داشته باشید و همچنین چند مدل پرفروش ترین عینک شنا در بازار آشنا می شوید.

    اینکه هنگام خرید عینک شنا گزینه های زیادی برای ما وجود دارند خیلی عالی است، اما وجود گزینه های متنوع پروسه خرید را کمی سخت تر و پیچیده تر می کنند، اینکه کدام مدل ها برای شما مناسب هستند؟ کدام مدل ها واقعا بخار نمی کنند؟ کدام مدل بهترین مارک عینک شنا از نظر عبور دادن جریان آب است و شنای شما را کند نمی کند؟

    هنگام خرید عینک شنا فراموش نکنید که اگر یک عینک شنا برای من مناسب است ممکن است برای شما نامناسب باشد یا برعکس، اگر یک عینک شنا برای من بهترین عینک شنای بازار است ممکن است برای شما اصلا گزینه مناسبی نباشد، پس بین عینک هایی که استانداردهای لازم را دارند صرفا انتخاب شماست که اهمیت دارد و قرار نیست یک عینک شنا برای همه بهترین عینک شنا باشد.

    با این حال در ادامه به بررسی نکاتی که پیش از خرید عینک شنا باید در نظر داشته باشید می پردازیم، در نظر گرفتن این نکات به شما کمک می کنند عینکی ک انتخاب می کنید استاندارد های لازم را داشته باشند، در ادامه این نکات ۱۷ مدل پرفروش عینک شنا را به شما معرفی کرده ایم.

     

    راهنمای خرید عینک شنا

     

    پیش از خرید عینک شنا به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

    ۱- عینک شنا را برای چه شرایطی نیاز دارید؟

    عینک شنا را برای شنا در آب های آزاد می خواهید؟ برای شنا در استخر سرباز یا استخر سربسته می خواهید؟ اینکه شما عینک شنا را برای چه شرایطی نیاز دارید بر انتخاب عینک از نظر نوع لنز، رنگ و همچنین نحوه فیکس شدن آن روی صورت موثر است.

    به طور مثال اگر عینک شنا را برای محیط سربسته می خواهید پس نیاز نیست عینک شما حالت آفتابی داشته باشد و یک عینک کاملا شفاف برای شما مناسب خواهد بود، اما عینک شنا برای محیط باز باید تا حدی هم آفتابی باشد و مانع نور آفتاب شود.

     

    بهترین مارک عینک شنا

     

    ۲- اندازه واشر عینک شنا

    اندازه واشر دور عینک بسیار مهم است، اگر خیلی واشر بزرگی داشته باشد شاید بهتر مانع عبور آب شود اما قطعا روی صورت احساس راحتی نخواهید کرد، از طرفی اگر خیلی باریک باشد قطعا راحت است اما شاید کمتر مانع عبور آب شود، باید عینکی را انتخاب کنید که به اندازه مورد نیازتان مانع عبور آب شود و تا حدی هم روی صورت راحت باشد.

     

    ۳- ایا دور واشر عینک از جنس فوم پلاستیکی یا سیلیکونی تشکیل شده است؟

    در اطراف واشر عینک همیشه بخشی که مستقیما با پوست صورت شما در ارتباط است بسیار مهم است، قاعدتا باید جنس این ناحیه به گونه ای باشد که صورت شما اذیت نشود و کمترین فشار روی صورت شما احساس شود.

    معمولا از مواد لاستیکی یا سیلیکونی برای این ناحیه استفاده می شود که هم فشار کمی روی صورت شما باشد و هم به خوبی مانع عبور آب به داخل عینک شود، این روزها معمولا از سیلیکون برای این ناحیه استفاده می شود، هرچند که نسبتا گران است.

    البته از فوم های پلاستیکی هم استفاده می شود که به خوبی مانع عبور آب می شود و البته خیلی هم سفت نیستند، اما خب لازم است که به این موارد حساسیت نداشته باشید تا پوست شما دچار آسیب نشود.

    بهترین عینک شنا

    ۴- نحوه فیکس شدن عینک شنا روی صورتتان چگونه است؟

    عینک های شنا به دلیل ساختارهای متفاوتی که دارند هر کدام به شکلی متفاوت روی صورت فیکس می شوند، اگر خیلی کوچک باشند به گونه ای که مژه های شما اطراف عینک را احساس کنند، این حالت ناراحت کننده خواهد بود. پس به اندازه عینک توجه کنید.

    به طور کلی به نحوه فیکس شدن عینک توجه کنید و ببینید که آیا برای مدت زمانی که قرار است شنا کنید مناسب هستند یا خیر، مثلا اگر نهایتا ۱ ساعت قرار است عینک روی چشمان شما باشد خیلی به مشکل نخواهید خورد، اما برای زمان های طولانی تر باید دقت کنید که نحوه فیکس شدن عینک روی چشمانتان اذیت کننده نباشد.

     

    ۵- بند عینک شنا انتخابی شما چگونه است؟

    معمولا بند عینک شنا به شکلی است که قابل تنظیم است و می توانید سفتی یا راحتی آن را تنظیم کنید، برای بزرگسالان عینک شنا با دو بند بسیار مناسب است اما مهمتر از آن جنس بند عینک است که اگر نامناسب باشد به راحتی پاره خواهد شد.

     

    با دو دست بخشی از بند عینک را بگیرید و بکشید، اگر در ناحیه کشیده شده سفیدی مشاهده کردید یعنی بند عینک جنس نامرغوبی دارد و به راحتی پاره خواهد شد.

     

    ۶- آیا عینک شنا مد نظر شما بعد از مدتی روی چشم بخار می کند؟

    در داخل عینک شنا از قسمت داخلی عینک ماده روی شیشه قرار دارد که مانع از بخار کردن عینک می شود و در اغلب عینک های با کیفیت دیده می شود، هرچند که در نهایت این ماده تا مدتی اثرگذار است و از آن به بعد باید را روشهایی مانع از بخار کردن شیشه عینک شوید.

    اما در کنار همه این صحبت ها بهتر است قبل از خرید عینک شنا توضیحات و مشخصات عینک را به خوبی مطالعه کنید تا خاصیت ضد بخار داشته باشد و حداقل در همان روزهای اول خرید عینک شما بخار نکند.

     

    ۷- عینک های شنای بسته بندی شده را خریداری نکنید

    برخی عینک ها از طرف کارخانه به شکلی بسته بندی شده اند که پیش از خرید نمی توانید آن ها را تست کنید و برای تست باید بسته بندی را خراب کنید، به عبارت بهتر تنها بعد از خرید می توانید عینک را تست کنید، این عینک ها برای خرید مناسب نیستند.

     

    منبع: خریدیار


    برچسب ها :

    آمار باز دید این مطلب کدام عینک شنا خوب است؟ راهنمای خرید عینک شنا
    تعداد کل بازدید ها: 88
    تعداد بازدید های ماه جاری: 0 نظرات و پیشنهادات

    مطالب مشابه